مقالات

طلای نگین دار ، بخریم یا نخریم ؟ مساله این است !

خرید طلای نگین دار ، آری یا نه !

همه ی افراد به درخشش و زیبایی طلای نگین دار معترف هستند و کمتر کسی را می توان یافت که زیبایی طلای نگین دار چشمانش راخیره نکرده باشد . اما هنگام خرید طلا همه به دوراهی طلایِ نگین دار بخرم یا نه ، می رسند . در این مقاله سعی داریم تا انتخاب بین این دو راهی را آسان تر کنیم .

طلای نگین دار
طلای نگین دار

چه چیزی باعث خرید طلای نگین دار میشود ؟

گاهی افراد به علت ست کردن جواهرات خود با لباس شب یک مهمانی قصد خرید این نوع طلا را دارند . برای مثال برای لباس سرمه ای یک مهمانی، طلایی باید استفاده کنند که سنگ های آن نیز سرمه ای باشد ، تا جلوه خاصی از آن ها نشان دهد. اما آیا مقدار هزینه کردن برای یک شب مهمانی کاری عاقلانه ای است ؟ گرچه برخی از افراد یا سلبریتی ها این کار را می کنند ولی با توجه به هزینه ها بالا این کار ، رفتار منطقی نیست .

.

گروه دوم نوعروسانی هستند که برای خرید به بازار طلا می روند و زیبای طلایِ نگین دار چشمانشان را خیره می کند . و با توجیهاتی از قبیل این یادگاری است و این را نمی فروشیم و … خود را و دیگران را راضی به خرید می کنند .

.

به این دلایل نباید طلای نگین دار بخرید

اجرت بالای طلای نگین دار

طلاهای نگین دار به علت دستمزد بالای سوار کردن نگین روی طلا و طراحی طلا از اجرت بلایی برخوردا هستند و شما نیز باید هزینه بیشتری را  پرداخت کنید .

البته باید به این نکته توجه کرد که فقط طلا های نگین دار، دارای اجرت بالا نیستند . طلا های تراش دار و … نیز اجرت بالایی دارند و البته زیبایی چشم نوازی که میتوان آن را جایگزین طلای نگین دار کرد .

.

حساب کردن وزن نگین ها به همراه طلا

زمان خرید طلایِ نگین دار شما تنها هزینه طلای خالص  وزن شده را پرداخت نمی کنید بلکه هزینه وزن طلا به همراه نگین ها یآن را پرداخت  می کنید . البته این کار ، امر رایجی در طلا فروشی های جهان است .  

.

طلای نگین دار
طلای نگین دار

کم شدن وزن طلایی نگین دار به هنگام فروش

در هنگام فروش طلای نگین دار ، وزن طلای که می فروشید با طلایی که خریداری کردید ، به یک میزان نیست . زیرا در هنگام فروش ، طلا فروش وزن نگین های کار شده در طلا را کم کرده و وزن طلای خالص را محاسبه می کند . البته این کار هم باز در تمامی طلا فروشان جهان رایج است .

اما اگر طلای شما سالم باشد ، می توانید به نزدیکان یا کسانی که برای زیبایی قصد خرید دارند ، طلای خود را بفروشید و متحمل این ضرر نشوید .

.

شل شادن یا حتی گم شدن نگین های طلا در زمان انجام کارهای روزانه

احتمال شل شدن و افتادن نگین ها در زمان انجام کارهای روزانه وجود دارد و شما نمی توانید همان نگین را پیدا کنید و دوباره در جای خود قرار دهید . از نگین های فیک و نا مرغوب هم نمیتوانید استفاده کنید ، زیرا جلوه و زیبایی طلای شما از بین خواهد رفت .

.

تیره شدن و گرفتگی نگین ها با مرور زمان

گاهی اوقات در بعضی از طلا ها ، نگین نا مرغوب استفاده شده است که به مرور زمان مات و کدر می شود . این اتفاق موجب کاهش زیبایی طلا و در نتیجه زدگی شما می شود .

.

نکته پایانی

با وجود این موارد گاهی اوقات حس خرید طلایِ نگین دار و زیبایی آن به حدی در شما وجود دارد که با نخریدن آن احساس نا خوشایندی دارید .در این زمان پیشنهاد ما این است که به خودتان سخت نگیرید و آن طلایی که چشمان شما را خیره کرده بخرید . گاهی انسان باید به دور از همه ی دغدغه های اطراف لذت ببرد و زندگی کند. خوش باشید .

شما میتونید برای دیدن نمونه کارهای سفارشی نگین دار یا ساده ، زیورآلات طلا و پلاک طلا اسم ، دستبند طلا و… به صفحه فروشگاه در همین سایت یا پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18 مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *