مقالات

آیا خرید طلا سرمایه گذاری سودمندی است یا خیر ؟

طلا نقش مهمی در شکل گیری اقتصاد ملت ها دارد. این در مورد اقتصاد ایران نیز صادق است. این کالا برای مدت طولانی در طول تاریخ کالایی ارزشمند بوده است. طلا برای بیش از 6000 سال در طول تاریخ ارز تجارت جهانی بود. به رسمیت شناختن ارزش آن در سراسر جهان منجر به توسعه استاندارد طلا شد. استاندارد طلا در 1500 سال پیش ، در زمان امپراتوری بیزانس ، مورد استفاده قرار گرفت. تا همین اواخر ، ارز ذخیره جهانی طلا بود. در سال 1944 وضعیت ارز ذخیره جهانی به دلار رسید. اگرچه طلا دیگر شکل اولیه ارز نیست ، با این وجود گزینه قدرتمند و طولانی مدت برای سرمایه گذاری است. بسیاری از کشورها هنوز از طلا برای تهیه پشتیبان از پول داخلی خود استفاده می کنند.

طلا
طلا

طلا برای اقتصاد جهانی مدرن مهم است. این امر از آنجا مشهود است که سازمانهای بزرگ مالی تقریباً یک پنجم از عرضه کل طلای بالای سطح جهان را در اختیار دارند. این مورد نیز شامل صندوق معتبر بین المللی پول می شود. بسیاری از بانک های مرکزی در سراسر جهان نیز تلاش می کنند تا به ذخایر طلای فعلی خود اضافه کنند. این درست است که در سال های اخیر نزول و نوساناتی در بازار طلا وجود داشته است. اما ارزش ذاتی طلا باعث می شود که وضعیت سرمایه گذاری پایدار خود را حفظ کند ، چه در قالب سنجاق های کوچک طلا و چه در سکه های طلا چه در قالب پلاک طلا اسم ، اگر جوانب مثبت و منفی آن را ارزیابی کنید ، طلا ارزش افزوده ی زیادی  به سبد سرمایه گذاری واریز می کند .

مزایای خرید طلا به عنوان سرمایه گذاری

در میان عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی ، ریسک و داشتن استرس برای اینکه خرید طلا سرمایه گذاری خوبی است کاملاً طبیعی است. مزایای بسیاری وجود دارد که خرید طلا را به یک سرمایه گذاری محبوب تبدیل می کند. در اینجا لیستی از عواملی وجود دارد که این فلز زرد را به گزینه ای ایده آل برای سرمایه گذاری تبدیل می کند:

  • نقدینگی:

اولین نقدینگی آن است. تقریباً در هر نقطه از جهان می توانید طلا را به پول نقد تبدیل کنید. حتی اگر گوشواره های طلا ، انگشترها ، پلاک طلا اسم یا هرگونه زیورآلات دیگری را که خریده باشید ، در تمام دنیا همین ارزش را دارد. علاوه بر پول نقد ، جهانی بودن و نقدینگی طلا قابل مقایسه نیست. طلا همچنین ارزش خود را حفظ کرده و آن را با گذشت زمان نیز حفظ خواهد کرد . توجه به این نکته مهم است که قیمت طلا ارزش آن را نشان نمی دهد. این بدان معناست که حتی وقتی قیمت طلا کاهش می یابد ، ارزش اساسی آن تغییر چندانی نمی کند. برخلاف طلا که کالای فیزیکی بسیار خوبی است ، ارز هیچ ارزش ذاتی ندارد.

  • تورم:

طلا همچنین یکی از بهترین در زمان تورم است. با افزایش تورم و افزایش قیمت ، ارزش طلا نیز افزایش می یابد. این بدان معناست که در طول تورم ، طلا شکل پایدارتری از سرمایه گذاری را در مقایسه با پول نقد ارائه می دهد.

  • تنوع:

یکی دیگر از مزیت های خرید طلا به عنوان سرمایه گذاری ، تنوعی است که به مجموعه کارهای شما اضافه می کند. داشتن اوراق بهادار مختلف در سبد شما ریسک کلی شما را کاهش می دهد. همچنین ، رابطه معکوس طلا با ارزش ارز و سهام باعث می شود که سبد سهام شما را به خوبی متنوع کند.

  • کالای جهانی:

این واقعیت که طلا سرمایه گذاری مورد نظر جهانی است ، آن را به کالایی جهانی تبدیل می کند. بسیاری از اوراق بهادار ملل در سراسر جهان تحت تأثیر هرج و مرج سیاسی قرار دارند. با این حال ، چنین عواملی بر ارزش طلا تأثیر نمی گذارد.

  • تقاضای بی پایان:

یکی دیگر از مزایای طلا تقاضای بی پایان آن در سراسر جهان است. استفاده از آن در محصولات مختلف مانند جواهرات و لوازم الکترونیکی ، تقاضای زیاد آن را تضمین می کند. این تقاضا برای طلا باعث ثبات و بهبود بیشتر قیمت آن می شود. همچنین ، با افزایش تقاضا ، بازارها می توانند قیمت آن را بالاتر ببرند. طلا به دلایل درست توجه اقتصادی را به خود جلب می کند. شاید به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاران سرمایه گذاری در طلا را انتخاب منطقی می دانند.

در صورتی که در مورد روش های متفاوت سرمایه گذاری اطلاعاتی ندارید می توانید این مقاله ” روش های متفاوت سرمایه گذاری طلا “را مطالعه کنید .

معایب خرید طلا به عنوان سرمایه گذاری

اگرچه طبق خرد معمول، خرید طلا ، درمانی برای افزایش تورم است ، اما گذشته آن کاملاً ناخوشایند است. همراه با مزایای بسیاری که دارد ، با اشکالات و خطرات زیادی نیز همراه است. قبل از تصمیم به سرمایه گذاری در طلا ، باید به خاطر داشته باشید که طلا هیچ درآمد منفعلی کسب نمی کند. برخلاف سایر شیوه های سرمایه گذاری ، مانند سهام یا اوراق قرضه ، به عنوان سرمایه گذاری از طلا سود دریافت نخواهید کرد. تنها بازدهی که ممکن است از طلا دریافت کنید این است که تصمیم بگیرید آن را بفروشید وقتی ارزش آن با گذشت زمان افزایش یابد.

فضای نگهداری فیزیکی مورد نیاز از دیگر معایب آن است. این امر بسیاری از سرمایه گذاران را از خرید طلا منصرف می کند. هزینه اضافی بیمه طلا برای تأمین خسارت نیز یک اشکال دیگر است.

زمان ایده آل برای سرمایه گذاری در طلا

بهترین زمان برای خرید طلا زمانی است که اقتصاد تورم را پیش بینی می کند و این باعث کاهش ارزش پول ملی می شود. اگر زودتر چنین افت هایی را پیش بینی کنید ، می توانید سود بیشتری کسب کنید. شاخص های برتر ، از جمله افت بازار سهام و هرج و مرج سیاسی ، ممکن است نشان دهنده کاهش بیشتر ارزش پول ملی باشد. به غیر از این ، ممکن است اعلامیه های بانک ذخیره برای چاپ پول محلی بیشتر زمان ایده آل خرید طلا به عنوان سرمایه گذاری را نشان دهد.

طلا
طلا

زمانی که پول ملی قوی می شود و انتظار تورم در آینده نزدیک را ندارید ، احتمال افزایش قیمت محدود است. با این حال ، اگر انتظار افزایش تقاضای بازار از صنایعی را دارید که به طلا نیاز دارند ، فشار بالقوه می تواند باعث افزایش قیمت شود. صنایع جواهرات و صنایع الکترونیک نمونه هایی هستند که تقاضای بازار را تشکیل می دهند. بنابراین اساساً بهترین زمان برای خرید طلا زمانی است که قیمت آن پایین آمده است. و این صرف نظر از سناریوی سیاسی و اقتصادی در کشور است.

چقدر طلا باید بخرید؟

خرید طلا سرمایه گذاری کوتاه مدت نیست. در طولانی مدت بازدهی دارد. اگرچه هیچ قانونی برای مواردی که سبد سهام شما باید شامل طلا باشد وجود ندارد ، اما این امر واقعاً به بازار بستگی دارد. این امر همچنین با طبیعت بی ثبات ، نیازهای مالی و جدول زمانی سرمایه گذاری شما بستگی دارد. در حالت ایده آل ، برای خرید طلا ، باید از همان استراتژی هایی استفاده کنید که در هنگام خرید سایر سرمایه گذاری ها خود استفاده می کنید. ارزیابی دقیق و برنامه ریزی به شما در دستیابی به بهترین دارایی طلا در سبد سرمایه گذاری کمک می کند.

طلا یک سرمایه گذاری ارزشمند و اغلب سودآور در مقایسه با بسیاری از گزینه های دیگر است. با این حال ، عاقلانه است که هنگام خرید فلز زرد گرانبها عجله نکنید. روشهای زیادی برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد. شما می توانید طلا را مستقیماً یا در قالب اوراق بهادار مختلف طلا خریداری کنید. قبل از سرمایه گذاری گزینه های مختلف را بشناسید. قبل از تصمیم گیری هرچه را انتخاب کردید ، جوانب مثبت و منفی هر گزینه را با دقت بسنجید. وقتی نوبت به استفاده از مزایای طلا به عنوان یک سرمایه گذاری می رسد ، آگاهی از جزئیات مهم است .

شما می توانید خرید طلا را در قالب پلاک طلا اسم ، گوشواره طلا و … انجام دهید .

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای پلاک طلا اسم ، گوشواره طلا و … برای سرمایه گذاری به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *