مقالات

تشخیص انگشتر طلا الماس واقعی از جعلی، چگونه در تور کلاهبرداران قرار نگیریم؟

الماس! این سنگ قیمتی نفیس و درخشان ، هر مناسبت را به یاد ماندنی و هر لحظه را خاص می کند. جای تعجب نیست ، بسیاری از دوستداران جواهرات تصمیم می گیرند که لحظات خاص خود را با الماس ، به ویژه یک انگشتر طلا الماس ، به یاد ماندنی کنند. انگشتر طلا مملو از این سنگ قیمتی هدایای عالی ای میشوند که می توانید تقدیم عزیزانتان کنید . این که آیا آن را به یکی از عزیزان خود هدیه می دهید ، یا یکی از آنها را برای نامزدی خود می خرید یا برای خود خرید می کنید ، هیچ تفاوتی ندارد ، زیرا زیبایی الماس با چیز دیگری قابل مقایسه نیست . چه کسی در مورد جواهرات الماس ، به خصوص انگشتر طلا ابراز علاقه نمی کند ؟

انگشتر طلا الماس
انگشتر طلا الماس

مهم نیست که چرا یک انگشتر طلا الماس خریداری می کنید ، تقریباً مبلغ قابل توجهی برای این فکر  هزینه می کنید. بنابراین وقتی شما هزینه بسیار بالایی برای چیز بسیار گرانبهایی انجام می دهید ، چگونه اطمینان حاصل می کنید که فریب نخواهید خورد؟ به همین دلیل باید به همان اندازه که در انتخاب شریک زندگی خود دقت می کنید و او را انتخاب می کنید ، در مورد انگشتر طلا الماس هم دقت به خرج داده و انتخاب درستی داشته باشید . در این مقاله ما یک راهنمایی دقیق برای خرید انگشتر طلا الماس ارائه می دهیم تا بتوانید یه حلقه الماس اصل را از تقلبی تشخیص دهید . ادامه مطلب را بخوانید و یک انتخاب آگاهانه انجام دهید.

نکاتی که باید قبل از خرید انگشتر طلا الماس بدانید

اگر فکر می کردید با درخشش خیره کننده تشخیص واقعی یا جعلی بودن الماس آسان است ، دوباره فکر کنید. در واقع ، این درخشش سنگ های مصنوعی است که باعث می شود بسیاری آنها را با الماس اشتباه بگیرند. گاهی که فکر می کنید الماس است ولی ممکن است زیرکونیا باشد. این یک الماس شبیه سازی شده است که مانند الماس به نظر می رسد و همچنین احساس می شود ، اما در واقع یک الماس نیست .برای اطمینان از اینکه یک انگشتر طلا الماس واقعی خریداری می کنید ، چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید آنها را انجام دهید. این موارد شامل دانستن اصول الماس ، انتخاب دقیق یک جواهر فروش معتبر و درخواست گواهی الماس از جمله موارد دیگر است. هنگام خرید انگشتر طلا الماس این موارد مهم را در ذهن داشته باشید تا ارزش پول خود را از دست ندهید .

الماس
الماس

این موارد را در ذهن داشته باشید : چهار اصل مهم

اولین قدم قبل از انتخاب انگشتر طلا الماس ، آشنایی با زبان الماس است. این زبان شامل چهار اصل است : برش ، رنگ ، وضوح و عیار است. اینها چهار عامل مهمی هستند که به شما کمک می کنند ارزش الماس را دریابید.

برش

  • از میان چهار اصل ، مهمترین اصل برش است . این اصل مشخص می کند که یک الماس چقدر درخشان است. الماسی که برش ضعیفی دارد در مقایسه با الماسی که به خوبی تراش خورده درخشش کمتری خواهد داشت. علاوه بر این ، برش های خاصی مانند مارکیز یا پرنسس می تواند الماس را بزرگتر از آنچه که هست ، نشان دهد. در صورتی که اطلاعاتی در مورد انواع برش ها و تراش های الماس ندارید ، پیشنهاد می کنیم این مقاله “برلیان یا الماس ؟!” را مطالعه کنید .

رنگ

  • اصل دوم ، رنگ بر اساس درجه های D تا Z تعریف می شود. الماس های بی رنگ با درجه D گرانترین از همه گریدها هستند. با حرکت از D به Z قیمت الماس کاهش می یابد.

وضوح

  • مورد بعدی وضوح است. آنچه که وضوح یک الماس را تعیین می کند ، نقص یا لکه های ریز موجود در آن است. به این ناقصی ها اصطلاحاً inclusion گفته می شود. هرچه شفافیت بیشتر باشد ، الماس بهتر خواهد بود. به الماسهایی با بیشترین وضوح ، الماسهای بی عیب (FL) می گویند.

عیار

  •  آخرین اصل از این چهار مورد ، عیار است. عیار اصطلاحی است که برای تعریف وزن الماس استفاده می شود. هرچه سنگ بزرگتر باشد ، تراشه الماس بیشتر است. قیمت سنگ نیز با افزایش ارزش عیار افزایش می یابد. با این حال ، باید در نظر داشته باشید که بسته به سه اصل دیگر ممکن است دو سنگ که عیارشان با هم یکی است ، قیمت و ارزش متفاوتی داشته باشند.
انگشتر طلا الماس
انگشتر طلا الماس

آیا گواهینامه الماس مهم است؟

بله ، واقعاً چنین است! آنچه اصالت الماس را تعیین می کند ، گواهینامه آن است. و جواهر فروشان مشهور همیشه همراه با یکی از الماس هایی که انتخاب می کنید به شما می دهند. الماس های واقعی توسط آزمایشگاه ها درجه بندی و تأیید می شوند. در صورت جعلی بودن الماسی که خریداری می کنید ، یک گواهینامه به عنوان بیمه عمل می کند. در واقع ، قبل از درخواست گواهینامه ، انگشتر طلا الماس را خریداری نکنید. انگشتر طلا الماس را فقط در صورت صدور گواهی اصالت از جواهرسازان بخرید.

گواهینامه انگشتر طلا الماس
گواهینامه انگشتر طلا الماس

انگشتر طلا الماس خود را از یک جواهر فروش معتبر یا خرده فروش آنلاین خریداری کنید

با گسترش خرید و فروش آنلاین جواهرات که همیشه در حال رشد هستند ، خرید انگشتر طلا الماس در هر زمان آسان و برای شما فراهم است. شما هیچ محدودیتی ندارید و تخفیف های زیادی برای شما در نظر گرفته شده است. با وجود این رونق زمینه وجود بسیاری از شیادیان در بازار فراهم است. حلقه های الماس را فقط از یک جوهر فروش مشهور خریداری کنید ، چه آنلاین و چه آفلاین. فقط با تخفیف های سنگین فریب نخورید.

به دنبال خرده فروشان و جواهرسازانی باشید که مدتها در این حرفه فعالیت داشته اند. همچنین بررسی کنید که آیا آنها از نظر بازبینی و پروفایل فعال در شبکه های اجتماعی برخوردار هستند. همچنین شما می توانید سایت آنها را بررسی کنید و مطمئن شوید مجوز های لازم شامل اینماد و … را دارد .

همچنین  از آنها بپرسید آیا آنها می توانند برای الماس های موجود در انگشترهایی را که می فروشند گواهینامه معتبر صادر کنند .

انگشتر طلا الماس
انگشتر طلا الماس

نکاتی برای تشخیص الماس واقعی و ساختگی از هم

قبل از خرید انگشتر طلا الماس ، اقدامات احتیاطی اساسی که باید رعایت شود. با این حال ، برخی از ترفندهایی وجود دارد که می توانید اصالت الماسی را که می خواهید خریداری کنید، بررسی کنید. در اینجا دو مورد از ساده ترین تست هایی وجود دارد که می توانید برای تشخیص الماس واقعی از یک نمونه جعلی استفاده کنید.

تست نفس

 این آزمایش به این واقعیت متکی است که الماس رسانای عالی گرما هستند. اگر روی یک الماس واقعی نفس بکشید ، مهی که نفس شما ایجاد می کند تقریباً بلافاصله از سطح آن از بین می رود. در حالی که ، الماس تقلبی گرما را به آن میزان نگه نمی دارد و پاک شدن رطوبت به مدت طولانی تری نیاز دارد. با این وجود ماده ای به نام مویسانیت وجود دارد که از نظر این خاصیت شبیه الماس است. همچنین ممکن است تست تنفس شما را پشت سر بگذارد.

اگر نگران اصل بودن سنگ خود هستید ، وجوه سنگ روی انگشتری که انتخاب کرده اید را بررسی کنید. از آنجا که الماس و موزنیت با استفاده از الگوهای مختلف وجهه سازی و تراش داده می شوند ، به دلیل تفاوت در وجهه های ظاهری ، این دو متفاوت به نظر می رسند.

تست کاغذ سنباده

 الماس یکی از سخت ترین سنگ های روی زمین است. و همه آنچه لازم است برای فهمیدن واقعی یا جعلی بودن یک الماس قطعه ای از کاغذ سنباده است. مالش آرام یک تکه کاغذ سنباده بر روی یک الماس واقعی هیچگونه تأثیر سوئی روی الماس نخواهد داشت. با این حال ، موارد جعلی به راحتی خراشیده می شود.

هیچ کس تمایل به خرید انگشتر طلا الماس جعلی ندارد . پس هنگام خرید نکاتی که ذکر شد را فراموش نکنید . از انتخاب یک جواهر فروش معتبر تا بررسی عوامل دیگر همه را در کنار هم قرار دهید .

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای انگشتر طلا الماس به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

انگشتر طلا الماس
انگشتر طلا الماس
انگشتر طلا الماس
انگشتر طلا الماس

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *