مقالات

چطور گوشواره طلا خود را تمیز کنیم؟

تمیز کردن گوشواره طلا جز مهمترین کارهایی است که شما باید مطابق با برنامه انجام بدهید . زیرا شما برای بهداشت شخصی و هم برای ماندگاری بیشتر گوشواره طلا خود باید جواهرات خود را به صورت مرتب تمیز کنید .

گوشواره ها بیش از هر جواهر دیگری ، به استثنای انگشتر ، در معرض آلودگی و کثیفی قرار می گیرند.  برخلاف انگشتان و حلقه های طلا که اغلب به علت تماس مکرر با آب تمیز می شوند ، طبیعت و محل قرارگیری گوشواره ها به این معنی است که خاک بر روی گوشواره برای مدت طولانی تری باقی می ماند.

چرا تمیز کردن گوشواره طلای شما بسیار مهم است؟

تمیز کردن گوشواره ها  به طور منظم بسیار مهم است ، و این فقط به دلایلی نیست که مدام از گوشه و کار می شنوید. در زیر چند دلیل مهم را بیان کردیم که باعث می شود خودتان را عادت دهید که گوشواره طلای خود را اغلب تمیز کنید.

تمیز کردن گوشواره طلا
تمیز کردن گوشواره طلا
  • چربی و خاک : روغن های طبیعی ، به علاوه کرم های تجمع یافته و سایر چربی ها و آلودگی ها، شامپوها و صابون هایی که به درستی شستشو نمی دهیم ، محصولات مو و موارد دیگر همه گوشواره طلال شما را احاطه کرده اند و  تقریباً به صورت دائمی هستند.
  • حفظ درخشش : به علاوه طراحی اکثر گوشواره ها آنها را به مکانی برای تجمع ذرات ریز تبدیل کرده و درخشش آنها را از بین می برد. تفاوت بین گوشواره های تمیز و آلوده معمولاً بسیار برجسته و قابل ملاحظه است.
  • جلوگیری از باکتریها و عفونت ها : مهمترین دلیل جلوگیری از هجوم باکتری ها و عفونت است. مهم است که توجه داشته باشید که یک گوشواره در واقع به یک قسمت از بدن شما می رود و از قسمت دیگر خارج می شود. البته می توانید گوشواره های کلیپسی بپوشید ، اما این نوع در حال حاضر کمتر از گذشته وجود دارد و گوش های سوراخ شده بسیار معمول هستند.

از آنجا که گوشواره ها با گوش شما در تماس هستند، به این معنی است که شما بسیار بیشتر در معرض عفونت هستید . اگر گوش خود به طور مرتب تمیز نکنید ، این کار موجب تجربه بسیار دردناک و خطرناک ، عفونت گوش می شود .

استفاده از دستمال مرطوب الکل در فروشگاه طلا و جواهر

توجه به این نکته بسیار مهم است که همیشه باید گوشواره را هنگام استفاده آزمایشی در مغازه جواهرات تمیز کنید. گوشواره ها معمولاً توسط بسیاری از افراد در فروشگاه امتحان می شوند و اغلب می توانند حاوی مقدار زیادی باکتری و خاک باشند.

تمیز کردن گوشواره طلا
تمیز کردن گوشواره طلا

ما پیشنهاد می کنیم قبل از امتحان یک گوشواره جدید ، از جواهرفروش ها پد الکلی بخواهید.

آماده سازی برای تمیز کردن گوشواره طلا وقتی به خانه می رسید

گفتن این جمله ممکن است کاملاً واضح به نظر برسد ، اما دستان خود را هم قبل از شروع استفاده و هم قبل از درآوردن گوشواره طلا ، بشویید. دستان شما مملو از باکتری هستند ، پس چرا آن ها را به سوراخ گوش خود منتقل کنید؟

تمیز کردن گوشواره طلا
تمیز کردن گوشواره طلا

همچنین زمانی که که گوشواره های خود را تمیز کنید و سپس با همان دست آلوده خاک و باکتری را دوباره با سنجاق به سوراخ  گوش خود برده اید .. اگرچه آب و صابون دستان شما را تمیز می کند ولی بهتر است از یک ژل مبتنی بر الکل استفاده کنید که دستان شما کاملاً پاک شوند.

روش های تمیز کردن گوشواره طلا

2 روش برای تمیز کردن گوشواره طلا وجود دارد. دستورالعمل ها را بخوانید و سپس تصمیم بگیرید که کدام روش تمیز کردن مناسب گوشواره هایی است که می خواهید تمیز کنید.

  • روش اول – غوطه ور کردن در محلول های تمیز کننده
  • روش دوم – غوطه ور کردن در آب گرم

روش اول – غوطه ور کردن در محلول های تمیز کننده

برای اکثر قریب به اتفاق سبک های گوشواره ، یک تمیز کردن ساده با آب کافی است و برای زیبا و تمیز نگه داشتن جواهرات شما خوب خواهد بود ، اما اگر گوشواره هایی با تعداد زیادی سنگ کوچک ، طرح های پیچیده یا نقاط ظریف دارید یابه مدت طولانی گوشواره طلا خود را تمیز نکرده اید، جواهرات شما ، ممکن است به روش اول نیاز داشته باشد.

تمیز کردن گوشواره طلا
تمیز کردن گوشواره طلا
  • یک ظرف کوچک (فنجان شیشه ای یا پلاستیکی) را با یک محلول تمیز کننده پر کنید.
  • گوشواره ها را به مدت 5 دقیقه درون ظرف قرار دهید.
  • گوشواره ها را با مسواک نرم به آرامی مالش دهید.
  • گوشواره ها را در آب گرم بشویید.
  • گوشواره ها را خشک کنید.

برخی از سنگ های قیمتی ، مانند الماس ، به راحتی در الکل یا پراکسید هیدروژن غوطه ور می شوند ، این کار باعث تغییر در جابجایی کثیفی ها می شود که به راحتی با یک پنبه پاک می شود.

با استفاده از مسواک نرم ، خاک و چربی موجود در آن را شل و پاک کنید. لطفاً اطمینان حاصل کنید که گوشواره ها را خیلی سخت نمی مالید.

اگر گوشواره هایتان کثیف است ، ممکن است لازم باشد این روند را دو یا سه بار تکرار کنید. اگر تمیزکاری را به طور منظم و همیشه انجام می دهید ، فقط باید یکبار فرآیند فوق را انجام دهید.

اگر گوشواره ها بسیار کثیف هستند ، می توانید همین روند را امتحان کنید یا در عوض ، گوشواره ها را به مدت 12 ساعت در محلول تمیز کننده غوطه ور کنید.

روش دوم – گوشواره های غوطه ور در آب گرم

برای این روش لازم است آب جوش را در یک ظرف بریزید. می توانید گوشواره ها را به مدت 20 دقیقه در ظرف خیس کنید و به دنبال آن یک تمیزکاری دقیق با یک مسواک با موی نرم انجام دهید. صبر کنید تا گوشواره ها به دمای اتاق برسند و سپس آنها را با آب گرم شیر بشویید. برای خشک کردن گوشواره های تمیز از سشوار استفاده کنید.

تمیز کردن گوشواره طلا
تمیز کردن گوشواره طلا
  • یک ظرف را با آب جوش پر کنید.
  • گوشواره ها را به مدت 20 دقیقه درون ظرف قرار دهید.
  • گوشواره ها را با مسواک به آرامی مالش دهید.
  • صبر کنید تا تمام گرما از گوشواره ها خارج شود.
  • گوشواره ها را در آب گرم بشویید.
  • گوشواره ها را خشک کنید.

چگونگی تمیز کردن گوشواره طلا به صورت منظم

شما می توانید محلول های تمیزکاری آماده را از اکثر جواهرات فروشی خریداری کنید و گرچه گران نیستند ، اما روش های ارزان تری نیز در دسترس شما قرار دارد.

تا حد زیادی ساده ترین مواد پاک کننده ای که به راحتی در دسترس هستند مالش الکل یا پراکسید هیدروژن است . هر دو ضد عفونی کننده عالی هستند و هرگونه مواد اضافی که از بین نرود به سرعت تبخیر می شود. در مورد پراکسید هیدروژن ،زمانی که در معرض هوا قرار می گیرد به یک محلول آب ساده تجزیه می شود ، بنابراین احتمالاً عوارض جانبی یا واکنش های پوستی کمی به وجود می آورد .

 مطمئن شوید که نمودار زیر را قبل از استفاده از مواد شیمیایی و آب جوش برای تمیز کردن گوشواره طلا دارای سنگ قیمتی گوشواره های بررسی کرده باشید .اگر اطلاعاتی در مورد سنگ های قیمتی ندارد می توانید به صفحه مقالات مراجعه کنید و تمامی مقالات پیرامون سنگ های قیمتی را مطالعه کنید .

تمیز کردن گوشواره طلا
تمیز کردن گوشواره طلا

استفاده از دستکش بسیار توصیه می شود ، زیرا هر دو مایع می توانند پوست انگشتان شما را خیلی سریع خشک کنند.

با این حال مراقب میزان غلظت پراکسید هیدروژن باشید. هنگام خرید در داروخانه ، کنسانتره در سطح ایمن 3-6٪ خواهد بود که برای تمیز کردن جواهرات و سایر موارد ایده آل است. اگر آن را در جای دیگری تهیه کنید ، ممکن است بیش از 30٪ کنسانتره باشد که می تواند باعث آسیب به پوست شود و در صورت بلعیدن ممکن است کشنده باشد.

چگونه تمیز کردن هفتگی گوشواره را انجام دهیم؟

روش تمیز کردن واقعی ، صرف نظر از حلال انتخابی شما ، بسیار ساده است.  فقط مقداری از محلول تمیزکننده را روی یک پنبه یا پارچه پنبه ای یا پارچه میکرو الیافی قرار دهید و از آن برای تمیز کردن قسمت های مختلف گوشواره ها استفاده کنید ، از جمله پشت پلاستیکی یا فلزی که آن را در جای خود نگه می دارد.

تمیز کردن گوشواره طلا
تمیز کردن گوشواره طلا

در حالت ایده آل ، این کار را هر روز انجام  بدهید ، اما این همیشه عملی نیست. سعی کنید عادت داشته باشید که گوشواره های خود را به صورت هفتگی تمیز کنید تا از مشکلات پیش آمده با گذشت زمان جلوگیری کنید.

  • مقداری حلال را روی یک پارچه ی پنبه ای قرار دهید
  • گوشواره ها را با آن تمیز کنید
  • گوشواره ها را زیر آب گرم شیر بگیرید
  • گوشواره ها را بگذارید تا خشک شوند

توجه: اگر گوشهای شما کمتر از 6 هفته سوراخ شده است ، نباید گوشواره ها را از گوش خود در بیاورید ، صورت لزوم می توانید از پد الکل برای تمیز کردن گوشواره ها استفاده کنید.

گوشواره ها را به یک جواهر فروشی ببرید

این گزینه ممکن است کمی دشوارتر باشد ، اما بدون شک بهترین گزینه برای کسی است که واقعاً گوشواره های کثیفی دارد. فروشگاه های طلا و جواهر تجهیزات حرفه ای برای تمیز کردن گوشواره های شما و درخشش آن مانند روزی که ساخته شده اند. دارند .

تمیز کردن گوشواره طلا
تمیز کردن گوشواره طلا

تقریباً تمام جواهرفروشی ها گوشواره ها را به صورت رایگان تمیز می کنند .حتی اگر گوشواره ها را از آنها خریداری نکرده باشید .

در فروشگاه های طلا و جواهر به طور معمول از پاک کننده های اولتراسونیک یا دستگاه های بخار استفاده می شود. آنها همچنین می دانند که کدام یک از جواهرات را با چه روشی می توان تمیز کرد تا آسیبی جواهرات شما وارد نشود .

توضیح نهایی در مورد تمیز کردن گوشواره طلا

هر روز ، بسیاری از ما به عنوان بخشی از برنامه تمیز کردن روزانه خود ، لنزهای چشم خود را پاک می کنیم ، آرایش صورت خود را پاک می کنیم ، از تونرهای پوست و صد چیز دیگر استفاده می کنیم. اینکه گوش و گوشواره های ما بخشی از این کار روزمره باشد ،خیلی ساده است و زمان بر نخواهد بود .

تمیز کردن گوشواره طلا
تمیز کردن گوشواره طلا

ما در این مقاله سعی در ارائه روش مناسب تمیز کردن گوشواره طلا را داشتیم تا شما بتوانید به خوبی از آنها نگهداری کنید . امیدوار هستیم که توانسته باشیم کمک شایانی به شما کرده باشیم .

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای جواهرات به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *