مقالات

نحوه تمیز کردن انگشتر طلا آکوامارین

انگشتر طلا آکوامارین نامزدی گرانبهاترین جواهری است که هر عروس در اختیار دارد. اگرچه هزینه آن بسیار زیاد نیست اما دارای ارزش احساسی است. بنابراین ، اگر می خواهید سنگ قیمتی شما برای مدت طولانی دوام داشته باشد ، با ما باشید تا نکات مهمی را پیرامون تمیز کردن انگشتر طلا آکوامارین برایتان بازگو کنیم .

تمیز کردن انگشتر طلا نامزدی آکوامارین بسیار مهم است!

مانند هر سنگ قیمتی ، آنها مستعد برای آسیب دیدن هستند. مراقبت صحیح از انگشتز طلا آکوامارین تضمین می کند که رنگ و درخشش آبی اقیانوسس خود را حفظ می کند.

اما چگونه می توان انگشتر طلا آکوامارین را تمیز کرد؟

آیا می توانید آکوامارین خود را در خانه تمیز کنید؟ 

تمیز کردن انگشتر طلا آکوامارین
تمیز کردن انگشتر طلا آکوامارین

مطمئناً می توانید به فروشنده جواهرات مراجعه کرده و از آنها بخواهید انگشتر طلا آکوامارین شما را تمیز کنند.  اما نیازی به انجام این کار نیست که هر بار شما هزینه ای را پرداخت کنید.  در عوض ، یادگیری نحوه مراقبت از سنگ زیبای آکوامارین راهکاری اساسی است.  با راهنمایی های ما ، شما باورخواهید کرد که خودتان همانند یک متخصص می توانید انگشتر طلا آکوامارین خودتان را تمیز کنید. 

چگونه جواهرات آکوامارین را در خانه تمیز کنیم؟

تمیز کردن انگشتر طلا آکوامارین
تمیز کردن انگشتر طلا آکوامارین

شما به مقداری آب گرم ، صابون و مسواک نرم نیاز دارید که دیگر از آن استفاده نمی کنید. شامپویی که معمولاً استفاده می کنید یا صابون ظرفشویی خوب است.

  1. یک کاسه بردارید و آن را با آب گرم و کمی صابون انتخابی پر کنید.
  2. انگشتر طلا را در ظرف بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند تا خیس بخورد. 
  3. برای تمیز کردن نگین از مسواک بسیار نرم استفاده کنید. به شما کمک می کند هرگونه آلودگی را پاک کرده و ذرات را از بین ببرید .
  4. پس از تمیز شدن سنگ ، آن را زیر آب روان بشویید و از پارچه استفاده کنید تا خشک شود. 

به خاطر داشته باشید که شاخه های نگهدارنده سنگ آکوامارین در صورتی که خیلی سخت آنها را تمیز کنید به راحتی خم می شوند ، بنابراین آرام و آرام آن را تمیز کنید . همچنین اطمینان حاصل کنید که آب روان ولرم است. آب گرم یا آب خیلی سرد می تواند باعث ترک آکوامارین شود.

تمیز کردن اطراف آکوامارین

تمیز کردن انگشتر طلا آکوامارین
تمیز کردن انگشتر طلا آکوامارین

آکوامارین می تواند در حالت های مختلفی ارائه شود . مراقبت با تمیز کردن با سنگ پایان نمی یابد. مراقبت در محیط نیز ضروری است. با این حال ، روش ها بسته به فلز مورد استفاده در انگشتر متفاوت خواهند بود. اگر آکوامارین در حالت نقره ای باشد ، به پارچه جواهرسازی احتیاج دارید. این به شما کمک می کند لکه هایی را که اغلب روی جواهرات نقره وجود دارد پاک کنید. 

از طرف دیگر ، اگر طلایی یا استیل ضد زنگ باشد ، می توانید حلقه را در مخلوط آب گرم و صابون خیس کنید. از همان برس نرم که برای نگین استفاده کرده اید استفاده کنید و کل حلقه را به آرامی مالش دهید. وقتی تمیز شد ، آن را زیر آب روان بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید . انگشتر طلا آکوامارین شما اکنون آماده است تا دوباره در دست شما بدرخشد.  

اموری که هنگام تمیز کردن آکوامارین باید از آنها خودداری کنید 

انگشتر طلا آکوامارین
انگشتر طلا آکوامارین

 

بهتر است انگشتر طلا آکوامارین با مواد مضر را تمیز نکنید . 

در مورد محصولات شیمایی مورد استفاده باید چند نکته را بخاطر بسپارید.

  • استفاده از محصولات تمیز کننده قوی حاوی الکل یا آمونیاک می تواند به انگشتر طلا آسیب برساند. از پاک کننده های خانگی اجتناب کنید زیرا این مواد اغلب حاوی سفید کننده یا کلر هستند که می توانند ذرات نگین شما را تجزیه کنند. علاوه بر این ، پارچه باید نرم باشد. ساینده ها می توانند انگشتر را بیشتر خراش دهند و از ارزش آن بکاهند.
  • مارک صابونی که استفاده می کنید تا زمانی که فاقد مواد شیمیایی باشد ، اهمیتی ندارد. 
  • سرانجام ، از پاک کننده جواهرات اولتراسونیک به خودی خود خودداری کنید ، مگر اینکه جواهرفروش انجام آن را به خصوص توصیه کند. آنها در مورد برخی از سنگ های قیمتی می تواننند آسیب زا باشند و باعث سست شدن سنگ شوند. در بیشتر مواقع ، مردم حتی تا ریختن سنگ های قیمتی متوجه این موضوع نمی شوند. 

چند بار باید انگشتر طلا آکوامارین را تمیز کنید؟

انگشتر طلا آکوامارین
انگشتر طلا آکوامارین

 

انگشتر طلا آکوامارین برای استفاده روزمره مناسب است و به راحتی خراشیده نمی شود. با این حال ، مواد آرایشی مانند لوسیون دست ، شامپو ، اسکراب بدن می توانند به محل انگشتر راه پیدا کنند. برای این کار ، تمیز کردن انگشتر طلا آکوامارین هر دو هفته یکبار ضروری است. به این ترتیب آلودگی زیادی وجود نخواهد داشت و شما می توانید انگشتر طلا را با استفاده از مواردی که در بالا ذکر کردیم تمیز کنید. 

در صورت امکان همیشه آنرا در محلی که انگشتر را خریداری کرده اید تمیز کنید.  جواهر فروشان مشخصات آن را می دانند و می توانند به درستی از آن مراقبت کنند. 

از طرف دیگر ، اگر انگشتر طلا آکوامارین را بصورت آنلاین یا فروشگاهی دور از خانه خود خریداری کرده اید ، باید به دنبال فروشنده معتبر در منطقه خود باشید. اطمینان حاصل کنید که چگونه انگشتر طلا را تمیز می کنند و بررسی کنید که آیا قبلاً چنین انگشتر طلا هایی را تمیز کرده اند یا خیر ؟ این سوال به ویژه در صورت خرید یک انگشتر طلا آکوامارین قدیمی و با ارزش کاربرد دارد. 

مراقبت از انگشتر طلا آکوامارین 

انگشتر طلا آکوامارین
انگشتر طلا آکوامارین

 

مهم است که شما آگاهی داشته باشد چگونه انگشتر طلا آکوامارین را تمیز کنید . همچنین باید با مواردی که ممکن است به آن آسیب برساند آشنا باشید. پس از همه این موارد ، شما همچنان می خواهید آن را درخشان ببیند . تا به اینجا مطالبی بیان شد برای ادامه مواردی را که باید از آنها اجتناب کنید ، برایتان می گوییم .

لوسیون های بسیار قوی

اگرچه مرطوب کننده ها  دستان شما  را نرم و مرطوب نگه می دارد ، اما کرم های قوی می توانند برای انگشتر طلا مضر باشند. روغن موجود در محصولات باعث کثیف شدن حلقه می شود و حتی گاهی باعث تغییر رنگ آنها نیز می شود. 

همیشه هنگام استفاده از لوسیون ها و کرم ها ، انگشتر آکوامارین خود را در بیاورید .

آشپزی با  انگشتر طلا

وقتی هر روز انگشتر طلا را استفاده می کنید ، فراموش کردن اینکه شما آن را در دست دارید بسیار امری متداول است. بسیاری از خانمها هنگام پخت و پز آن را از دست در نمی آوردند ، این کار یک اشتباه بزرگ  است.

آخرین چیزی که باید دقت کنید ،این است که برخی از ذرات غذا در هنگام جوش خوردن در بین نگین شماگرانبها شما گیر کنند. برای جلوگیری از این اتفاق ، در آشپزخانه محلی را برای نگداری موقت از انگشتر خود تعبیه کنید و آن را هنگام پخت و پز آنجا قرار دهید .

به محض دیدن محل جواهرات شما سریع به یاد می آورید که هنگام تهیه غذا و پخت باید انگشتر را بردارید. 

استفاده از انگشتر هنگام تمیز کردن 

پاک کننده های خانگی اغلب حاوی مواد شیمیایی مضر برای حلقه های نامزدی آکوامارین هستند. به همین دلیل استفاده از انگشتر هنگام تمیز کردن توصیه نمی شود. 

اگر در هنگام نظافت منزل حلقه را در نیاورده باشید ، چه اتفاقی می افتد؟ خوب ، همان مواد شیمیایی موجود در پاک کننده ها می توانند به سنگ و پایه آن آسیب برساند یا شل شود. به همین دلیل بهتر است هنگام تمیز کردن ، حلقه را بردارید یا حداقل از چند دستکش پلاستیکی برای محافظت از آن استفاده کنید. 

نگهداری حلقه 

حلقه نامزدی را برای بررسی به نزد فروشنده جواهرات ببرید. آنها می توانند حتی کوچکترین علائم شل شدن سنگ یا تراشه ها را نیز تشخیص دهند و در مراحل بعدی به شما مشاوره دهند که برای پیشگیری چه اموری را انجام دهید .

در آوردن حلقه هنگام انجام فعالیتهای سنگین 

اگرچه آکوامارین یک سنگ کاملاً بادوام است ، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید به آن صدمه بزنید. هنگام ورزش یا شنا ، بهتر است حلقه را بردارید زیرا کلر موجود در  استخر باعث آسیب می شود. علاوه بر این ، اگر محل کار  کار یدی و فعالیت دستی زیادی دارید ، انگشتر خود را در خانه یا محل کار بگذارید. 

نمودار تمیز کردن

در اینجا یک نمودار از سنگهایی وجود دارد که با مواد شیمیایی و آب گرم قابل پاک سازی نیستند.

تمیز کردن انگشتر طلا آکوامارین
تمیز کردن انگشتر طلا آکوامارین

حلقه نامزدی آکوامارین خود را با احتیاط تمیز و بازسازی کنید

انگشتر طلا آکوامارین
انگشتر طلا آکوامارین

حلقه های نامزدی آکوامارین با رنگ آبی شفاف به خودی خود خیره کننده به نظر می رسند. اگرچه سنگ با دوام و مناسب برای استفاده روزمره است ، اما شما باید بدانید که چگونه از انگشتر خود به خوبی مراقبت کنید.

حلقه نامزدی آکوامارین خود را هر دو هفته یکبار تمیز کنید و هر شش ماه یک بار آن را برای یک سرویس پولیش نزد یک حرفه ای ببرید. علاوه بر این ، مطمئن شوید که سایر نکاتی که برایتان بازگو کردیم تا بتوانید ماندگاری آن را حفظ کنید ، دنبال می کنید. 

امیدوار هستیم توانسته باشیم تا حدودی راهگشای شما باشیم .

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای انگشتر طلا آکوامارین در این مقاله به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *