مقالات

قبل از خرید پلاک طلا اسم آمتیست این مقاله را مطالعه کنید .

رنگ بنفش گیرایی خاصی دارد و همه رو به خود جلب می کنند . در عین حال جذاب ، پررنگ و گرم است. این ویژگی ها دقیقاً ویژگی هایی است که آمتیست ها را از سنگ های قیمتی دیگر در جهان جواهرات متمایز می کند. خواه یک جفت گوشواره طلا ، دستبند طلا یا انگشتر طلا  مملو از این زیبایی های بنفش بخرید . می خواهید در مورد آمتیست بیشتر بدانید؟ با ما باشید تا نکات جالبی در مورد آمتیست ها را بدانید.

آمیتیست
آمیتیست

بررسی اجمالی

آمتیست با ارزش ترین سنگ قیمتی کوارتز است. اعتقاد ما بر این است که این سنگ قیمتی بنفش به اندازه یک یاقوت با ارزش دارد. آمتیست نام خود را از کلمه یونانی ، amethystos به معنی “مست نیست” گرفته است . نامگذاری این سنگ بنا بر اعتقاد ای است که می گوید : سنگ شخص را هوشیار نگه می دارد . مقدار سختی آمتیست  Mohs 7 است ، که آن را به یک سنگ سخت و مقاوم تبدیل می کند. رنگ این سنگ قیمتی از رنگ بنفش مایل به قرمز تا بنفش مایل به آبی سردتر متفاوت است. این ترکیب رنگی به دلیل وجود آهن و سایر عناصر کمیاب در سنگ است. آمتیست ها نمادی از تقوا ، فروتنی و اخلاص هستند. آنها در اندازه های مختلف موجود هستند. بزرگترین آمتیست ژئود نام دارد که متعلق به امپراطور اروگوئه است و 2.5 تن وزن می باشد.

تاریخچه آمتیست ها

داستان جالبی در رابطه با چگونگی ایجاد آمتیست وجود دارد. طبق یک افسانه یونانی ، دختری جوان به نام آمتیست وجود داشت. هنگامی که وی بیش از حد شراب قرمز نوشیده بود ، هدف خدای یونانی قرار گرفت. آمتیست برای کمک به الهه دیانا رفت که او را به کوارتز سفید تبدیل کرد. هنگامی که دیونیسوس متوجه شد چه اتفاقی افتاده است ، شروع به گریه کردن در جام شراب خود کرد. گلدان واژگون شد و شراب به سنگ کوارتز ریخت و آن بنفش شد . افسانه های بسیار دیگری نیز در مورد این سنگ قیمتی وجود دارد. این یک سنگ قیمتی بسیار محبوب برای جواهرات سلطنتی است.

سنگ های تولد و ازدواج

آمتیست سنگ تولد ماه فوریه میلادی و دی ماه شمسی است. آنها همچنین نمادی از شش یا هفده سال ازدواج یک زوج تلقی می شوند و به عنوان هدیه در سالگرد 7 هدیه داده می شود .این هدایا در قالب پلاک طلا اسم ، گوشواره طلا ، دستبند طلا و انگشتر طلا می توانید تهیه کنید .

پلاک طلا با آمیتیست
پلاک طلا با آمیتیست
پلاک طلا اسم با آمیتیست
پلاک طلا اسم با آمیتیست
گوشواره طلا با آمیتیست
گوشواره طلا با آمیتیست

تشخیص آمتیست واقعی از آمتیست جعلی

آمتیست یک سنگ قیمتی محبوب برای انواع جواهرات از جمله انگشتر طلا ، گوشواره طلا ، پلاک طلا اسم و گردنبند طلا است. اگرچه به راحتی در دسترس است اما اگر مراقب نباشید ، ممکن است در انتها یک آمتیست جعلی بخرید. تشخیص یک آمتیست واقعی از یک آمتیست جعلی نیاز به چشم یک متخصص سنگ قیمتی دارد. با این حال ، مواردی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

  • یک آمتیست واقعی یک سایه بنفش ندارد اما سایه آن حالت ابر و مه و باد دارد.
  • در مورد آمتیست های جعلی ، سنگ معمولاً به طور یکنواخت رنگ می شود. در غیر این صورت ، ممکن است مناطق رنگی مشخصی داشته باشد.
  • وقتی نور از یک آمتیست طبیعی عبور می کند ، یک منشور ایجاد می کند. این مورد در مورد آمتیستهای مصنوعی قابل مشاهده نیست.

نحوه خرید آمتیست

4 مولفه کیفیت وجود دارد که قیمت یک آمتیست را تعیین می کند. این شامل رنگ ، وضوح ، برش و عیار است. از بین همه ، رنگ مهمترین است.

رنگ

  • رنگ آمتیست می تواند از یاس بنفش روشن تا بنفش پر رنگ باشد. هرچه رنگ ، تیره تر باشد ، ارزش سنگ نیز بیشتر خواهد بود. آمیتیست های بنفش تیره “سیبری” با ارزش ترین هستند. همراه با رنگ اصلی سنگ ، به منشور رنگی که ایجاد می کند نیز نگاه کنید. منشور می تواند از رنگ قرمز و آبی باشد. یک آمتیست به ندرت به یک رنگ است.

وضوح

  •  این یک سنگ قیمتی نوع 2 است. این به این معنی است دارای ناخالصی های زیادی است. در بیشتر موارد ، این موارد ناخالصی ها جزئی هستند و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. نا خالصی  با رنگ متفاوت از سنگ می توانند ارزش آن را کاهش دهند.

برش

  • آمتیست را می توان به شکل های مد روز برش داد. برش های گرد ، قطره و مربع برای جواهرات آمتیست مورد توجه هستند. نحوه برش سنگ نیز بر اندازه بصری آن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، آمتیست های تراشیده مارکیز بسیار بزرگتر از وزن عیار خودش به نظر می رسد. این سنگ را می توان به شکل های آزاد نیز برش داد یا به شکل های حیوانی یا گل تراشید.

عیار

  • برخلاف اکثر سنگهای قیمتی دیگر ، وزن عیار مهمترین جنبه این گوهر نیست. قیمت یک کریستال بزرگ آمتیست بالاتر از یک کریستال کوچک نیست.

خواص بی نظیر این سنگ قیمتی

سنگ آمیتیست دارای خواص زیادی است . طب سنتی در چین معتقد است که  سنگ آمیتیست بیماری های ریوی را کاهش میدهد و روشی برای درمان کرونا است . رومی ها اعتقاد دارند که مریضی که از ظروف آمیتیست و نقره استفاده کند شفا پیدا میکند. مصری ها نیز می گویند کسی که آمیتیست را همراه دارد ثروت را اسیر خود میکند. یونانیان باستان نیز برای نوزادان خود از پلاک طلا اسم آمیتیست استفاده می کنند  زیرا معتقد هستند که آنان را از پلیدی ها حفظ می کند.

پلاک طلا اسم با آمیتیست
پلاک طلا اسم با آمیتیست

 خواص دیگر این سنگ جذاب عبارتند از:

  • افزایش شادی و آرامش درونی
  • افزایش سلامتی پوست
  • بالا بردن قدرت بدنی
  • درمان اختلالات بینایی
  • افزایش قدرت تصمیم گیری
  • تقویت فرایند رشد و ترمیم مو
  • بهبود درد های عضلانی
  • کاهش استرس و لغزش های کلامی
  • افزایش شجاعت و افزایش امید
  • بالا بردن اعتماد به نفس
  • بهبود اختلالات احساسات
  • درمان حساسیت های پوستی
  • از مهمترین خواص آن می توان به از افزایش احساس عشق اشاره کرد.

چگونه می توانید از جواهرات آمتیست خود مراقبت کنید؟

آمتیست ها یک سنگ قیمتی سخت و از این رو برای استفاده روزمره مناسب هستند. با این وجود ، در صورت داشتن انگشترهای طلا ، دستبند طلا یا پلاک طلا اسم و گردنبند طلا که با این سنگ های قیمتی بنفش پر شده اند ، باید نکاتی را بخاطر بسپارید . آنها را برایتان بازگو می کنیم :

  • شما می توانید هر از چند گاهی جواهرات خود را صیقل دهید تا خراش هایی که بر روی آن ایجاد می شود ، کمتر به نظر برسند.
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نورهای روشن باعث از بین رفتن آمتیست می شود. به همین ترتیب ، قرار گرفتن در معرض گرما یا سرما ناگهانی می تواند باعث شکستگی سنگ شود. از این رو ، مهم است که هنگام استفاده از جواهرات و زیورآلات آمتیست خیلی مراقب باشید .

بهترین روش برای نگهداری جواهرات ، نگهداری آنها در یک جعبه پارچه ای و دارای اسلات های جداگانه برای هر نوع جواهرات است.

  • همچنین ، شما باید جواهرات آمتیست خود را به طور منظم تمیز کنید. این باعث می شود که جرم و روغن روی سطح جمع نشود و زیبایی آن را حفظ کنید. برای تمیز کردن جواهرات آمتیست ، کافی است آب گرم و صابون را برای مدتی خیس کنید. سپس می توانید از مسواک نرم و مویی برای از بین بردن آلودگی های چسبیده استفاده کنید.

تمیز کردن به وسیله بخار برای جواهرات آمتیست توصیه نمی شود.

آمتیست ها زیبا هستند ، بدون شک در این مورد. و وقتی با زیبایی الماس یا سنگهای قیمتی دیگر ترکیب شود ، زیبایی آنها دوچندان می شود . بنابراین ، اگر سایه های بنفش گرم و در عین حال پررنگ را دوست دارید ، اکنون زمان خرید جواهرات آمتیست است.

انگشتر طلا با آمیتیست
انگشتر طلا با آمیتیست
دستبند طلا با آمیتیست
دستبند طلا با آمیتیست

ما در این مقاله سعی در معرفی این سنگ قیمتی داشتیم تا شما با این سنگ بیشتر آشنا شوید تا در هنگام خرید مشکلی نداشته باشید . امیدوار هستیم که توانسته باشیم کمک شایانی به شما کرده باشیم .

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای موارد ذکر شده در این مقاله به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *