مقالات

گارنت سنگی که رنگ تازه ای به ژانویه و دی ماه می دهد

اگر ژانویه میلادی و دی ماه شمسی را با رنگ هایی مانند خاکستری و سفید تصور کنید ، تعجب آور نیست. به هر حال ، در این ماه  بسیاری از مناطق جهان را زیر برف فرار گرفته  است. اما یک علاقه مندی به سنگ های قیمتی ماه تولد ژانویه و دی ماه ، اغلب این دو ماه را به طیف غنی از رنگ ها مرتبط می کند. این یک سنگ قیمتی است که می تواند هر کسی را به زانو درآورد. حتی فراعنه مصر باستان نیز نتوانستند در برابر جذابیت آن مقاومت کنند. در واقع ، این سنگ قیمتی زیبا به دلایلی که فراتر از زیبایی و رنگ آن است ، مردم را به سوی خود جذب می کند . اگر این سنگ نیز مورد علاقه شما است ، زمان آن رسیده  است که در مورد این سنگ قیمتی اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این مقاله توضیحات کاملی در مورد گارنت خواهیم داد که به شما کمک می کند یک خرید آگاهانه و درست انجام دهید ، خواه یک جفت گوشواره طلا گارنت خرید کنید یا یک حلقه طلا  یا پلاک طلا اسم که آن را روی آن قرار دهید.

بررسی اجمالی

گارنت یک سنگ دارای ماده معدنی سیلیکات است که در طبیعت به وفور یافت می شود. این سنگ قیمتی در شایع ترین شکل خود به عنوان یک سنگ قیمتی با رنگ قرمز پر رنگ ظاهر می شود. اما دنیای رنگ گارنت تنها به طیف قرمز محدود نمی شود. شما می توانید  این سنگ قیمتی در مجموعه ای چشم نواز از رنگ ها ، از جمله نارنجی آتشین ، قهوه ای خاکی ، زرد آفتابی ، صورتی ، سبز پر رنگ و حتی به صورت بی رنگ پیدا کنید . بعضی از آنها با توجه به تابش  نور می توانند تغییر رنگ دهند. گارنت های آبی نادرترین آنها هستند.

در مقیاس Mohs سختی ، این سنگ قیمتی نمره 6.5 تا 7.5 را کسب می کند. این سنگ جدا از اینکه مورد علاقه دوستداران جواهرات است ، به دلیل دوام و سختی آن کاربردهای دیگری مانند تراش دادن و ساییدن نیز پیدا می کند. این سنگ به عنوان نمادی از احساسات شدید با توانایی احیای روح  و بدن شناخته شده است.

گارنت
گارنت

تاریخچه گارنت

نام گارنت از واژه لاتین granatum گرفته شده است که به معنی دانه است. از آنجا که این سنگ به دانه های قرمز پررنگ انار شباهت دارد ، از این رو نامگذاری شده است. گارنت همیشه مورد علاقه پادشاهان و همچنین مردم عادی قرار گرفته است. گارنت قرمز گردنبند طلا  فرعون های مصر را زینت داده است. رومیان باستان از قسمت های تراش خورده این سنگ به عنوان مهر و موم برای محافظت از اسناد مهم استفاده می کردند.

طبق متون اولیه یهودیان ، گارنت تنها منبع نور کشتی نوح بود.در قرون وسطی ، از این سنگ به عنوان ابزاری برای درمان افسردگی استفاده می کردند . برخی از قبایل آسیایی حتی گلوله هایی را از این سنگ ساختند. در مناطقی دیگر از این سنگ به عنوان طلسمی در برابر شر ، بلایا ، زخم ها ، سموم و خواب های بد استفاده می کردند . شاید به همین دلیل است که به Gem of Faith  ، گوهر ایمان معروف شد.

پلاک طلا اسم گارنت
پلاک طلا اسم گارنت
پلاک طلا اسم گارنت
پلاک طلا اسم گارنت

انواع گارنت

گارنت دارای یک گروه 20 عددی از سنگ های قیمتی است که  در بین این سنگ ها فقط 6 عدد سنگ اصلی است که شامل : آلمندین ، ​​پیروپ ، اسپسارتین ، آندرادیت ، گروسولار و واروویت.

آلمندین در طیف رنگ قرمز دیده می شود و رایج ترین نوع گارنت است. اسپسارتین نوعی نادر است که معمولاً دارای طیف رنگی نارنجی زرد است. آندرادیت رنگهای متنوعی مانند سبز ، زرد ، سیاه ، صورتی ، قهوه ای و غیره را به نمایش می گذارد ، آندرادیت سبز است. گروسولار در شکل خالص آن بی رنگ است. همچنین نوعی با بیشترین تغییر رنگ به دلیل ناخالصی ها است و به عنوان سنگهای جواهرات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. وواروویت به صورت بلورهای کوچک ظاهر می شود و یک نوع نادر است که دارای رنگ سبز  پر رنگ است.

گارنت هایی که به واسطه تابش نور تغییر رنگ می دهند ، به خودی خود یک گروه جداگانه هستند. این نوع نادر است و به دلیل توانایی متمایز آن در تغییر رنگ ، ارزش زیادی دارد.

سنگ های تولد و سنگ های سالگرد

گارنت سنگ تولد ژانویه میلادی و دی ماه شمسی است. این سنگ قیمتی برای دومین سالگرد است. بنابراین اگر به دنبال خرید هدیه برای متولدین ژانویه و دی ماه هستید ، گوشواره طلا ، دستبند طلا ، انگشتر طلا یا پلاک طلا اسم مملو از این سنگ های زیبا انتخاب بسیار خوبی است تا عزیزانتان را غافلگیر کنید.

پلاک طلا اسم گارنت
پلاک طلا اسم گارنت
گوشواره طلا گارنت
گوشواره طلا گارنت

تشخیص گارنت واقعی از جعلی

رنگهای مطلوب و جذاب گارنت آنرا به یک سنگ قیمتی بسیار خاص تبدیل کرده است. اما اگر هنگام خرید آن احتیاط نکنید و دقت لازم را به خرج ندهید، ممکن است در نهایت خریدی داشته باشید که سنگ آن جعلی باشد. دانستن چگونگی شناسایی یک گارنت واقعی می تواند از متضرر شدن شما  جلوگیری کند.

  • گارنت های واقعی وقتی نزدیک چشم شما نگه داشته می شوند ، رنگین کمانی از نوارهای زرد و سبز را نشان می دهند.
  •  به دلیل سختی آنها ، می توانند فولاد را تراش بدهند.
  • از آنجا که وضوح بالایی دارند ،در صورت مشاهده آنها کدر و تاری نخواهید دید .

چگونه جواهرات گارنت خریداری کنیم؟

به لطف رنگهای رنگین کمان موجود در این سنگ، گارنت ها سنگ های بسیار خوبی برای ساخت جواهرات هستند. از آنها برای ساخت طیف وسیعی از جواهرات ، از انگشترطلا ، پلاک طلا اسم تا دستبند طلا و گوشواره طلا استفاده می شود. قبل از خرید جواهرات  دارای گارنت ، باید به این 4 عامل مهم در سنگ قیمتی توجه ویژه ای داشته باشید که شامل: رنگ ، برش ، وضوح و عیار.

  • 1.رنگ

رنگ مهمترین ویژگی در گارنت است. تقریباً از هر رنگی می توانید از این سنگ بهره مند شوید. اگرچه قرمز محبوب ترین و فراوان ترین رنگ این سنگ قیمتی است ، اما سبز با ارزش ترین و گران ترین آن است. نوع آبی آن به ندرت یافت می شود و همه قادر به تهیه آن نیستند.و نوعی از این سنگ قیمتی که با تابش نور تغییر رنگ می دهند بسیار نادر هستند.

  • 2. برش

نوع برش در این سنگ قیمتی متنوع است :  سنگی که می تواند به اشکال مختلف بریده شود. گرد ، کوسن ، و بیضی شکل از جمله برش های محبوب این سنگ است. گارنت های نادر و گران قیمت به اشکال مختلف و خاصی برش داده  می شوند تا بیشترین وزن قیراط را حفظ کنند.

  • 3.وضوح و شفافیت

گارنت ها با توجه به شفافیت و درخشش ارزش گذاری می شوند. بعضی از انواع این گوهر زیبا مانند آلمندین به دلیل وجود یک ترکیب ، گاهی اوقات همچون ستاره ای می درخشند و اثر خاصی از خود را نشان می دهند. اینچنین گونه هایی به دلیل نادر بودن بسیار ارزشمند هستند.

  • 4. عیار

 این سنگ در وزن ها و اندازه های مختلف موجود است. بعضی از آنها در اندازه های بزرگ وجود دارند . برخی از گارنت های نادر در اندازه کوچک یافت می شوند و ارزش آنها با اندازه افزایش می یابد.

دستبند طلا گارنت
دستبند طلا گارنت
دستبند طلا گارنت
دستبند طلا گارنت

چگونه از جواهرات گارنت خود مراقبت کنیم؟

برای حفظ درخشش و درخشش جواهرات گارنت خود ، باید از آنها مراقبت کنید. در اداه چند نکته را ذکر می کنیم که شما باید در نظر بگیرید:

  • برای تمیز کردن جواهرات دارای گارنت ، از آب گرم و صابون و یک برس نرم استفاده کنید.
  • از قرار دادن سنگ قیمتی خود در معرض گرمای شدید خودداری کنید.
  • برای تمیز کردن جواهرات گارنت خود از بخار یا اولتراسونیک استفاده نکنید.
  • از جواهرات خود در برابر مواد شیمیایی و ضربات شدید محافظت کنید.
  • جواهرات خود را در جعبه پارچه ای نگهداری کنید تا از خراش جلوگیری شود

گارنت راهی آسان برای ترکیب کردن زندگی شما با رنگ است. بنابراین ، حالا زمان آن رسیده شروع کنید  و به زیبایی این سنگ جواهر شگفت انگیز بپردازید. با خرید پلاک طلا اسم گارنت هدیه زیبایی برای عزیزتان تهیه کنید با برای خود گوشواره طلا خرید کنید .

گوشواره طلا گارنت
گوشواره طلا گارنت
پلاک طلا اسم گارنت
پلاک طلا اسم گارنت

ما در این مقاله سعی در معرفی این سنگ قیمتی داشتیم تا شما با این سنگ بیشتر آشنا شوید تا در هنگام خرید مشکلی نداشته باشید . امیدوار هستیم که توانسته باشیم کمک شایانی به شما کرده باشیم .

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای موارد ذکر شده در این مقاله به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *