مقالات

فروش طلا و نکات مهم

نکاتی که هنگام فروش باید به آنها توجه کنیم تا کمتر ضرر کنیم.

فروش طلا
فروش طلا

با ما همراه باشید تا طلای خود رو بیشتر و بالاتر بفروشید

وقتی می خواهیم طلا بخریم دغدغه محاسبه قیمت طلا یکی از چالش هایی است که با آن رو به رو هستیم اما این دغدغه وقتی بیشتر میشه که قصد فروش طلای خود رو داریم و هر کسی برای خودش یه قیمتی میده. مثلا یکی میگه که اول طلا رو باید بسوزونم بعد قیمت بدم، یکی میگه باید همه نگین ها رو جدا کنم و وزن خالصش رو محاسبه کنم، یکی میگی من تقریبی نگین ها رو حساب می کنم و …

.

با ما در ادامه این مقاله برای کاهش دغدغه های خود موقع فروش طلای خودتان همراه باشید.

اولین سوالی که پیش روی ماست اینکه، طلای ما چقدر ارزش داره و چقدر می ارزه، برای محاسبه قیمت طلای خود به سایت مهرزاد گالری مراجعه کنید و با ماشین حساب حرفه ای محاسبه آنلاین قیمت طلا، قیمت طلا خودتون رو محاسبه کنید.

.

۱.بهتره که طلای خودتون رو به یه آشنا بفروشید

اگه کسی رو از فامیل، دوست و آشنا دارید که قصد خرید طلا داره چه برای سرمایه گذاری یا برای استفاده شخصی می تونید طلا خودتون را با قیمت مناسب تری به اون بفروشید و کمتر ضرر کنید.

اما اگه قصد فروش به طلا فروشی ها رو دارید حتما برای فروش به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

.

۲.فروش طلا به صورت اینترنتی

اگر چه امروزه خرید و فروش در سایت های مختلف زیاد شده و مردم هم به خاطر راحتی اون از این روش استقبال می کنند ولی وقتی قصد فروش طلای خودتون رو در بستر اینترنت و فضای مجازی مثل سایت های دیوار و شپیور و … دارید به خاطر داشته باشید که خرید و فروش در این سایت ها هیچ ضمانت اجرایی نداره پس بهتره که اگر علاقمند به فروش طلای خودتون از این روش هستید به یه سایت های معتبر طلا فروشی مراجعه کنید و قبل از فروش طلای خود از اعتبار اون مطمئن شوید.

فروش طلا
فروش طلا

۳.فروش در قالب امانت فروشی های طلا

جایی که طلا رو به امانت نگه می داره و مبلغی که نیاز دارید به شما قرض میده تا کار شما راه بیفته رو امانت فروشی میگن . امانت فروش ها محل مناسبی برای فروش طلا نیستند چرا که آنها قیمت کمی روی طلای شما گذاشته و دنبال دریافت سود بیشتری از شما هستند.

.

۴.بازار طلای تهران مکان مناسبی برای فروش طلای شما

برای فروش طلای خود بهتره که به بورس طلا و جواهر بروید به عنوان مثال بازار بزرگ تهران محل مناسبی برای فروش طلاست. قبل از اینکه طلای خودتون رو بفروشید از چند تا مغازه به روش یکسان قیمت دهی طلای خود رو قیمت کنید و طلا رو به کسی که بیشترین مبلغ رو پرداخت میکنه بفروشید. این کار ریسک شما رو کمتر و کمتر می کنه.

.

۵. نرخ روز طلای خودتان رو داشته باشید

در صورتی که به صورت غیر حضوری طلای خود رو قیمت می کنید نوع طلا، عیار طلا، عمر طلا، تعداد نگین ها و سنگ ها و نوع آنها را به کسی که قراره قیمت بده اطلاع رسانی کنید. خیلی وقت ها برای اینکه طلا فروش شما رو به مغازه خود بکشه ممکنه قیمت بالاتری در تماس تلفنی بده و وقتی حضوری مراجعه می کنید هزار تا بهونه بیاره و طلا رو با قیمت کمتری از شما بخرد.

شما میتونید برای دیدن نمونه کارهای سفارشی زیورآلات طلا و پلاک طلا اسم ، دستبند طلا و… به صفحه فروشگاه در همین سایت یا پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18 مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *