مقالات

زمرد سنگی با ارزش تر از الماس، آن را می شناسید ؟!

به نظر شما الماس گرانترین سنگ قیمتی جهان است؟ پاسخ این سوال منفی است .الماس ها گرانترین سنگ قیمتی نیستند . تعجب کردید! در حقیقت ، سنگ دیگری نیز وجود دارد که در شکل طبیعی خود می تواند دو برابر یک الماس با همان اندازه و وزن گران باشد. و این سنگ قیمتی – بله ، درست متوجه شدید  – زمرد است. این زیبایی سبز قلب بسیاری را از انسان ها را گرفته است. چه کسی را می توان سرزنش کرد؟ جذابیت این سنگ این چنین است.

زمرد
زمرد

بررسی اجمالی

زمردها از خانواده بریل هستند و دارای سختی 7.5 – 8 در مقیاس Mohs هستند. رنگ سبز شاداب آنها تحت تأثیر آثار کروم و وانادیوم است. اگرچه این سنگهای قیمتی همیشه با رنگ سبز در ذهن خطور می کنند ، اما همیشه سبز نیستند. آنها همچنین در طیف های آبی و سبز یافت می شوند. رنگ سبز نشانگر زندگی و سعادت است و طبیعتاً بسیاری این سنگهای سبز را نمادی از موفقیت ، باروری و پیشرفت می دانند. آیا قصد دارید انگشتر طلا زمرد یا پلاک طلا اسم یا گردنبند طلا  به مجموعه جواهرات خود اضافه کنید؟ در اینجا همه چیزهایی که لازم است شما در مورد این سنگ که پادشاهان و ملکه های جهان را آراسته است بدانید، را آورده ایم . با ما باشید .

تاریخ زمرد

کلمه زمرد از کلمه یونانی “smaragdus” گرفته شده است که به معنای گوهر سبز است. با این حال ، اولین معادن زمرد نه در یونان بلکه در مصر واقع شده است. قدمت این معدن  ها به 330 قبل از میلاد و بعد از آن باز می گردد.

اعتقاد بر این است که کلئوپاترا ستایش گر این سنگها بوده است. وی از آنها در بسیاری از جواهرات خود استفاده کرده است. چندین افسانه معروف در ارتباط با این سنگ قیمتی خیره کننده وجود دارد ، برخی از آنها حاکی از آن است که می توان از آن برای جلوگیری از صرع ، پیش بینی آینده و … استفاده کرد.

همچنین اعتقاد بر این بود که پوشیدن سنگ می تواند فرد را باهوش تر کند. در هند ، این زیبایی های سبز بیشترین محبوبیت را برای مغول ها داشتند. متون مقدس اغلب بر روی این سنگها نوشته می شد که آنها را به عنوان طلسم استفاده می کردند.

در تاریخ گفته شده است که این سنگ قیمتی سلطنتی قرن ها توسط افراد مشهور استفاده  شده است. برخی از مشهورترین سنگها شامل زمرد گچی 37.8 قیراطی و زمرد مگال 217.8 قیراطی است. یکی دیگر از محبوب ترین ها ، کریستال زمرد 1759 قیراطی گینس است.

انگشتر طلا زمرد
انگشتر طلا زمرد
انگشتر طلا زمرد
انگشتر طلا زمرد

انواع زمرد

زمرد انواع مختلفی دارد که هرکدام به نام کشور مبدا آن نامگذاری شده اند. به عنوان مثال ، زمردهای کلمبیا در کلمبیا و انواع برزیل آنها در برزیل استخراج می شوند.

زمردهای طبیعی از گرانترین سنگهای قیمتی در جهان جواهرات هستند. با این حال ، همه زمردهای واقعی از زمین استخراج نمی شوند. بسیاری از آنها در آزمایشگاه توسط انسان ایجاد می شوند. چنین سنگهایی که زمرد مصنوعی نامیده می شوند دارای ساختار شیمیایی و خصوصیات فیزیکی مشابه سنگهای طبیعی خود هستند.

با این حال ، انواع ساخته شده در آزمایشگاه بسیار ارزانتر است. امروزه زیبایی جذاب و همیشگی این سنگ سبز ،به لطف تنوع مصنوعی آن در اختیار هر دوستدار جواهرات قرار دارد.

برخی از زمردهای مصنوعی همچنین ممکن است چنان مطابق با نوع طبیعی آن است که هیچ اختلافی بین آن دو پیدا نمی کنید . تشخیص زمرد واقعی و مصنوعی با چشم غیرمسلح امکان پذیر نیست. فقط یک جواهر فروش یا یک گوهر شناس می تواند این دو را از یکدیگر تشخیص کند.

سنگ های تولد و سنگ های سالگرد

زمرد سنگ ماه تولد افراد متولد شده در ماه مه میلادی و اردیبهشت ماه شمسی است. این سنگ همچنین نمادی از بیست یا سی و پنج سال ازدواج یک زوج تلقی می شود. طبق طالع بینی هند ، این سنگ نشان دهنده سیاره عطارد است.

پلاک طلا اسم زمرد
پلاک طلا اسم زمرد

تشخیص زمرد واقعی از جعلی

زمرد تنها سنگ سبز رنگ موجود در بازار نیست. اگر مراقب نباشید و دقت لازم را به خرج ندهید ، ممکن است در نهایت به جای زمرد واقعی یک پریدوت یا شیشه رنگی بخرید. با توجه به قیمت این سنگ نفیس ، این یک اشتباه بسیار پرهزینه برای شما خواهد بود.

  •  انواع جعلی این سنگ معمولاً سبک تر از واقعی ها هستند و ته رنگ زردی  نیز دارند.
  • وجوه این سنگهای تقلبی در مقایسه با سنگهای قیمتی واقعی نیز نرم هستند.
  • آنها همچنین معمولاً بسیار شفاف و روشن هستند و هیچ ناخالصی ندارند. یک زمرد واقعی بدون ناخالصی در طبیعت به ندرت یافت می شود. در بعضی موارد ، سنگهای واقعی نیز ممکن است با یک لایه پلاستیک یا شیشه پوشیده شوند. این کار باعث می شود بزرگتر به نظر برسند و سایه سبز پر رنگ تری پیدا کنند.
دستبند طلا زمرد
دستبند طلا زمرد

چگونه جواهرات زمرد را بخریم؟

برای یافتن یک قطعه جواهرات پر از زمرد مرغوب نیاز به یک چشم آموزش دیده است. با این وجود ، چند نکته اساسی وجود دارد که باید هنگام خرید زیور آلات زمرد به خاطر داشته باشید. همانطور که در مورد سنگ های قیمتی  ، هنگام خرید آنلاین یا آفلاین این جواهرات ، باید به دنبال  4 معیار اصلی باشید. این 4 معیار شامل رنگ ، برش ، شفافیت و عیار است. بیایید سریع ببینیم که معنی هر یک از اینها چیست.

دستبند طلا زمرد
دستبند طلا زمرد

رنگ

در حالت ایده آل ، رنگ این گوهر باید بین یک سبز پر رنگ خالص و سایه های سبز-آبی قرار داشته باشد. سنگ های تیره رنگ محبوبیت زیادی ندارند. نباید هیچ طیف رنگی را نشان دهد اما باید کاملاً یک رنگ باشد.

زمردهایی را که بیش از حد دارای رنگ زرد یا آبی هستند ، خریداری نکنید. آثار معدنی موجود در سنگ بیشترین تأثیر را در رنگ آن دارد. موقعیت جغرافیایی استخراج سنگ نیز تعیین کننده رنگ سنگ است. به عنوان مثال ، زمردهای کلمبیا معمولاً گرمتر هستند در حالی که انواع زامبیا سردتر هستند.

برش

 زمرد سنگی سخت اما شکننده است. از این رو هنگام استخراج ، معمولاً دارای شکستگی هایی هستند. قرارگیری این شکستگی ها بهترین روش برای برش سنگ خام را مشخص می کند.

نحوه برش نیز می تواند بر رنگ آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، یک برش عمیق با حداقل وجوه می تواند سنگ رنگ روشن را تیره تر نشان دهد. تعدادی از برش های معروف مانند گرد ، مربع ، قطره ، مارکی و بیضی شکل برای شکل دادن به این گوهرهای سبز استفاده می شود. آیا می دانید برشی به نام این سنگ وجود دارد که قلمه زمرد نامیده می شود؟ این برش مستطیلی است که زیبایی  بیشتری به سنگ می بخشد.

شفافیت

 به ندرت می توان زمردی بدون ناخالصی  قابل مشاهده را یافت. این ناخالصی ها  معمولاً بر ارزش گوهر تأثیر نمی گذارد. با این حال ، اگر بر روی تیرگی سنگ تأثیر بگذارند ، می توانند ارزش آن را کاهش دهند.

عیار

عیار به وزن یک سنگ قیمتی گفته می شود. زمرد را می توان در طیف وسیعی از قیراط ها خریداری کرد. هرچه ارزش عیار بالاتر باشد ، قیمت سنگ نیز گرانتر خواهد بود. بعضی از برش ها مانند برش مارکیز باعث می شود یک سنگ کم عیار بزرگ به نظر برسد.

گوشواره طلا زمرد
گوشواره طلا زمرد

چگونه از جواهرات زمرد خود مراقبت کنیم؟

آیا شما صاحب گوشواره طلا  ، النگو طلا یا پلاک طلا اسم زمرد هستید؟ شما باید از این سنگها مراقبتهای شایسته خود را داشته باشید تا باعث درخشش آنها شود. در اینجا خلاصه ای از نحوه مراقبت از زمرد خود آورده شده است:

  • قرار گرفتن این سنگهای قیمتی سبز در معرض گرما یا نور می تواند به آنها آسیب برساند. آنها را نباید در ورودی پنجره یا در هر مکان زیر نور مستقیم آفتاب نگه داشت.
  • جواهرات زمرد خود را در کیسه یا جعبه ای نگذارید که بتواند با جواهرات دیگر مالیده شود. آن را در یک جعبه پارچه ای و دارای شکاف های جداگانه قرار دهید ، جایی که می توانید سنجاق های زمردی ، پلاک طلا اسم الماس ، گردنبند طلا مروارید و غیره را در آن نگهداری کنید.
  • کثیفی و روغنی که روی سنگ جمع می شود ممکن است براقیت آن تأثیر بگذارد. برای جلوگیری از این تجمع ، فقط بعد از اتمام آرایش ، لوسیون ، عطر و… آنها را استفاده کنید .
  • همچنین باید جواهرات مملو از سنگهای قیمتی خود را اغلب با استفاده از محلول آب گرم و مواد شوینده ملایم تمیز کنید. برای تمیز کردن بیشتر می توانید آن را با یک مسواک با موی نرم مسواک بزنید. آن را با استفاده از پارچه ای بدون پرز یا حوله میکروفیبر خشک کنید.
  • زمردها معمولاً با روغن یا رزین بی رنگ  پوشانده می شوند تا شکستگی های سطح آنها پنهان شود. با استفاده از این پوشش ممکن است ،  این پوشش از بین برود ، بنابراین باید آنها را برای روغن گیری مجدد به طلا فروشی حرفه ای ببرید.

یک قطعه جواهر زمرد ، چه بزرگ و چه کوچک ، داشتن یک اکسسوری زیبا و فوق العاده است. طلای زرد و این گوهر سبز یک کلاسیک ابدی می سازد. جواهرات طلای سفید تزیین شده با زمرد برای استفاده کاملاً لذت بخش است. به این ترکیب الماس یا یاقوت اضافه کنید ، ترکیبی خاص و زیبا می شود .

انگشتر طلا زمرد
انگشتر طلا زمرد

ما در این مقاله سعی در معرفی این سنگ قیمتی داشتیم تا شما با این سنگ بیشتر آشنا شوید تا در هنگام خرید مشکلی نداشته باشید . امیدوار هستیم که توانسته باشیم کمک شایانی به شما کرده باشیم .

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای موارد ذکر شده در این مقاله به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *