مقالات

انواع سایز گردنبند طلا و انتخاب مناسب

خرید کردن همیشه برای بانوان یکی  لذت بخش ترین کارها در زندگی است ، به خصوص اگر این خرید، خرید طلا و زیورآلات باشد .اما همیشه قبل از خرید باید کمی تامل کرد تا تجربه خوبی در خرید داشته باشیم .ما در این مقاله سعی داریم در مورد انواع سایز گردنبند طلا اسم و انتخاب مناسب گردنبند طلا صحبت کنیم . تا در انتها بتوانیم بهترین نوع گردنبند که متناسب با نوع بدن صورت شما باشد را معرفی کنیم . با ما همراه باشید .

انواع سایز گردنبند طلا
انواع سایز گردنبند طلا

طول آویز و زنجیر گردنبند

اولین نکته مهم اندازه گیره طول آویز یا پلاک طلا و زنجیر گردنبند است . لازم به ذکر است که علاوه بر اندازه ، عواملی فراز از لباس و سبک شخصی شما در لباس پوشیدن و انتخاب زیور آلات مهم هستند .مدل های استاندارد اندازه برای بانوان 7 مدل مختلف است.

انواع مختلف گردنبند را در جدول زیر می توانید مشاهده کنید .

نوع گردنبندطول گردنبند محل قرار گرفتن روی بدن
طوق33تا 38چسبیده دور گردن
چوکر35 تا 40 سانتی مترمقداری پایین تر به دور گردن می پیچد
پرنسس40تا 48 سانتی مترمانند یقه کاملاً در اطراف پایه گردن می افتد. روی استخوان ترقوه شما قرار میگیرد . در زنان درشت اندام بیشتر شبیه یک چوکر باشد.
نمایشی50 سانتی متربرای افراد درشت اندام ساخته می شود. زیرا اندازه ی آن به گونه ای است که تنها سینه های پهن با ترقوه های کشیده می توانند از آن استفاده کنند.البته افراد دیگر هم می توانند زیر و یا روی تی‌شرت بپوشند
ماتیک60 سانتی متربین ترقوه و سینه قرار میگیرد
اپرا70تا 94برای درشت اندام ها و یا روی لباس شب
ریسمان94 تا152از وسط سینه تا شکم و بیشتر روی لباس استفاده می شود

البته باید توجه کرد که طول استاندارد برای کودکان 35 تا 40 سانتی متر است .

انواع سایز گردنبند طلا
انواع سایز گردنبند طلا

انتخاب طول مناسب گردنبند

هنگام انتخاب طول صحیح زنجیر برای گردنبند ، باید به ویژگی های دیگر که البته مهم هستند توجه کنید . ویژگی هایی مانند اندازه گردن ، قد ، نوع بدن و فرم صورت را باید در نظر بگیرید.

اندازه گردن

در ابتدا قبل از خرید هر نوع گردنبند ، گردن خود را اندازه بگیرید . برای این کار ، ابتدا یک متر را برداشته به آرامی دور گردن بگیرید و اندازه را یادداشت کنید .

اندازه گیری گردن شما هر اندازه باشد ،تقریبا 5 سانتی متر به آن اضافه کنید.

قد

قد شما عامل دیگری است که باید هنگام انتخاب زنجیره مناسب در مرحله بعدی به آن توجه کنید ، زیرا اگر شما بلند قد باشید گردنبند کوتاه به شما نمی آید .

  • در صورتی که بازه قد شما از 162 سانتی متر از گردنبندهای 40تا 50 سانتی متر باید استفاده کنید .
  • در صورتی که قد شما بین ۱۶۲ تا ۱۷۰ سانتی متر  است ، تمامی سایزهای گردنبند برای شما مناسب است.
  • در صورتی که قد شما بالاتر از ۱۷۰ سانتی متر است، از گردنبندهایی با سایز بلند استفاده کنید.

نوع بدن و اندام

گردنبند هم مانند لباس می تواند شما را چاق تر یا لاغرتر نشان دهد.

  • سایزهای ۵۰ تا ۵۵ سانتی متر گردنبندهایی هستند که دقیقا بالای سینه قرار می گیرند و سینه را برجسته تر نشان می دهند
  • در صورتی که سینه ی شما کوچک است، از زنجیرهای ظریف با طول ۵۵ سانتی متر استفاده کنید.
  • اگر بدن شما توپر است، از گردنبندهایی که رو یا پایین سینه قرار می گیرد استفاده نکنید. این گردنبندها به خوبی روی این قسمت ها قرار نمی گیرند. در عوض از گردنبندهایی به طول ۴۵ سانتی متر استفاده کنید.

شکل صورت

سایز گردنبند روی شکل صورت شما هم تاثیر می گذارد. نوع گردنبد صورت شما را بلند تر کوتاه تر باریک تر و عریض تر نشان می دهد.

  • اگر صورت گرد دارید از گردنبندهای کوتاه یا چوکرها استفاده نکنید زیرا باعث گرد شدن صورت آنها  می شوند.
  • اگر صورتد بیضی دارید می توانید از هرگونه مد گردنبند استفاده کنید زیرا تقریباً می توانند از هر شکل ، طول یا نوع گردنبندی استفاده کنید.
  • در صورتی که صورت بلندی دارید باید گردنبندهای کوتاه تری استفاده کنید. گردنبندهای کوتاه و گرد از کشیده شدن بیشتر صورت شما جلوگیری می کند.

صورتهای قلبی شکل با چوکرها یا هر گردنبند کوتاه بسیار زیبا به نظر می رسند . این گردنبندها، زاویه های نوک تیز صورت های قلبی شکل را نرم تر نشان می دهند. کسانی که صورت های مربعی یا کشیده دارند هم می توانند از این ترفند استفاده کنند.

انواع سایز گردنبند طلا
انواع سایز گردنبند طلا

در نهایت با بررسی همه ی این موارد می توانید گردنبند طلا اسم زیبایی را خریداری کنید هم خرید لذت بخشی را تجربه کنید و هم خریدی انجام دهید که متناسب با شما باشد .

شما می توانید برای دیدن انواع سایز گردنبند طلا و نمونه کارهای سفارشی هدیه طلا نوزاد زیورآلات و پلاک اسم ، دستبند طلا ، گوشواره طلا به صفحه فروشگاه در همین سایت یا پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18 مراجعه کنید

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *