مقالات

روش های متفاوت سرمایه گذاری طلا

زمان هایی که بازار معاملات دچار نوسانات زیادی هستند ، کارشناسان به همه پیشنهاد می کنند در هنگام خرید و فروش دقت بیشتری داشته باشند . به خصوص نوسانات در بازار طلا ، که گاهی خسارت جبران ناپذیری وارد می شود .

در صورتی که شما با هدف سرمایه گذاری وارد بازار طلا شده اید ، پیشنهاد می کنیم بیشترین تمرکز خود را بر روی طلای آب شده گذاشته تا هزینه های مثل اجرت را متحمل نشوید .

سرمایه گذاری روی طلا
سرمایه گذاری روی طلا

یکی از جذابیت ها و مزیت های این بازار ، عدم وجود محدودیت برای معامله و سرمایه گذاری بر روی این فلز گرانبها است .

برای ورود به این بازار و سرمایه گذاری باید به نکات مهمی توجه کنید که از ضرر دیدن های احتمالی جلوگیری کنید .

روش های متفاوت سرمایه گذاری در بازار طلا

سرمایه گذاری در بازار طلا عمدتا به 6 روش انجام میشود . افراد با بررسی های روش های موجود و توانمندی خود شروع به سرمایه گذاری در هر بخش می کنند . شش روش شامل موارد زی است :

  • خرید و فروش به صورت فیزیکی
  • خرید سهام شرکت های معدنی طلا
  • قراردادهای آتی سکه
  • خرید سکه و طلا به صورت اینترنتی
  •  صندوق های ETF

خرید و فروش طلا به صورت فیزیکی

متداول ترین روش خرید فروش طلا در جامعه ، خرید فروش به صورت فیزیکی است . این معاملات در زمان هایی که ارزش پول کشور پایین می آید معمولا افزایش پیدا می کند . مردم در این هنگام بخشی از درآمد خود را در این بازار خرج کرده تا با تورم به وجود آمده مقابله کنند . این روش  شامل موارد زیر است :

1– طلا و جواهر

2- سکه

3 – شمش طلا

سرمایه گذاری روی طلا
سرمایه گذاری روی طلا

معمولا طلا موجود رد ایران طلای 18 عیار است و خرید فروش به صورت طلای 24 عیار 18 و 17 عیار است .البته در کشورهای خارجی طلای 14 عیار هم گاها خرید و فروش می شود .

شما با توجه به میزان سرمایه و ریسک پذیری می توانید اقدام به خرید و فروش در این بخش کنید .

سهام شرکت های معدنی

این روش شامل خرید طلای استخراج شده از معادن است . در این روش طلای استخراج شده از معادن در بازار برش عرضه شده و افراد با وارد شدن در بازار شروع به خرید و فروش می کنند . البته این نکته قابل توجه است که در ایران این بازار فعال نیست .و این امکان در خارج از کشور وجود دارد .

سرمایه گذاری روی طلا
سرمایه گذاری روی طلا

قراردادهای سکه

اینگونه قراردادها به تازگی وارد بازار بورش شده است . که مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است .

خرید طلا و شمش به صورت آنلاین

با پیشرفت امکانات ، شما می توانید طلای را به صورت اینتزرنتی خرید کنید . اما حتما توجه داشته باشید ، در هنگام خرید طلا به صورت اینترنتی از سایت های معتبر خرید کرده تا در دام کلاهبرداران و سود جویان قرار نگیرید .

شما میتوانید قبل از خرید مقاله خرید اینترنتی طلا و نکاتی قابل توجه را مطالعه کنید تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید .

صندوق های ETF

اینگونه صندوق ها از 15 سال پیش در جهان متداول شده و مورد تو.جه قرار گرفته است . یکی از بزرگترین صتدوق های ETF صندوق اسپایدر است که در اصطلاح spdr نامیده می شود . این صندوق یکی از بزرگترین صندوق هایی است که بر روی طلا سرمایه گذاری کرده است .

سرمایه گذاری روی طلا
سرمایه گذاری روی طلا

در ایران هم مدت زمانی است که این صندوق ها فعال شده و در بازار بورس ایران قابل معامله هستند . معامله در این صندوق ها به صورت گواهی سپرده طلا  است که مورد خرید و فروش قرار می گیرد .

شما میتونید برای سرمایه گذاری روی طلا روی طلا و دیدن نمونه کارهای سفارشی نگین دار یا ساده ، زیورآلات طلا و پلاک طلا اسم ، دستبند طلا و… به صفحه فروشگاه در همین سایت یا پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18 مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *