اخبار

کاهش قیمت طلا در پی کاهش تقاضا در روز اول اردیهشت 1400

محمد کشتی‌آرای ،نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه سکه تمام بهار آزادی امروز دو بار به کانال 10 میلیون تومان بازگشت، گفت: در حالی که به دلیل کاهش نرخ ارز، سکه روز گذشته وارد کانال 9 میلیون تومان شده بود از امروز با افزایش قیمت دوباره 10 میلیونی شد.

محمد کشتی‌آرای  با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلا و سکه با توجه به نوسانات نرخ ارز ادامه داد: در یک هفته اخیر عامل مهم در تعیین نرخ طلا و سکه یعنی انس جهانی در حال افزایش بود چراکه نرخ دلار در بازارهای جهانی کاهش یافت.

وی اظهار داشت : اما برخلاف افزایش نرخ انس جهانی، قیمت طلا و سکه در ایران رو به کاهش بود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: عامل کاهش قیمت طلا و سکه در بازارهای ایران ریزش نرخ دلار بود اما از عصر روز گذشته که نرخ دلار رو به افزایش شد، قیمت طلا و سکه هم بالا رفت و سکه به کانال 10 میلیون برگشت.

کاهش قیمت طلا
کاهش قیمت طلا

کاهش قیمت طلا

کشتی‌آرای گفت: سکه روز گذشته به دلیل ریزش نرخ دلار وارد کانال 9 میلیون شده بود اما امروز قیمت هر سکه تمام طرح قدیم 10 میلیون و 100 هزار و تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 10 میلیون 270 تومان است.

وی ادامه داد: همچنین قیمت نیم سکه 5 میلیون و 900 هزار تومان، قیمت ربع سکه 3 میلیون و 750 هزار تومان، سکه یک گرمی 2 میلیون و 100 هزار تومان، هر مثقال طلا 4 میلیون و 420 هزار تومان و قیمت هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 20 هزار تومان است.

با بیان نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در هفته جاری به دلیل کاهش تقاضا حباب انواع سکه کاهش می‌یابد،‌ در حالی که حباب سکه تمام حدود 400 تومان بود امروز به 220 تومان رسیده‌ است.

شما می توانید مقاله روش های متفاوت سرمایه گذاری طلا را برای شروع مطالعه کنید .

همچنین مقاله آینده طلا و سکه در سال 1400 می تواند به شما در سال 1400 کمک کند .

ایلنا

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *