اخبار

طلا و جذب آن توسط گیاهان ؟!

در سال های گذشته دانشمندان با انجام تحقیقاتی زیادی متوجه شدند که در بین همه گیاهان ،گیاه خردل می تواند طلا را از خاکی که در آن وجود دارد ، جذب کند. به صورتی که هنگامی که محصول به بالاترین ارتفاع می رسد، با ترشح ماده ای که باعث حل شدن طلا می شود ، طلا موجود در خاک را حل کرده و با آن تغذیه می کند .

برداشت طلا از گیاه

بعد از زمانی که گیاه عرق می کند آب در گیاه به سمت بالا می آید و طلا از طریق منافذ روی برگ ها روی برگ ها میریزد .گیاه خردل به این طریق طلا را از خاک بیرون می کشد . در این هنگام شما می توانید طلا روی گیاه را برداشت کنید . البته این نکته مورد توجه است که وارد کردن طلا داخل گیاه آسان است ولی خارج کردن آن پیچیده می باشد .

جذب طلا
جذب طلا

اگر برای خارج کردن از گیاه آن را بسوزانید ، مقداری از طلا با گرما از بین رفته و مقداری در خاکستر طلا باقی می ماند . که جدا کردن طلا از خاکستر نیز دشوار است .

جدا کردن از خاکستر با اسیدهای قوی امکان پذیر است ولی با این روش باز هم امکان از بین رفتن طلا وجود دارد .

البته باید متذکر شد شد که اطلایی که از گیاهان استخراج می شود به صورت نانو ذرات می باشد و از این نانو ذرات ها برای کاتالیست های شیمیایی استفاده می کنند .

در نهایت باز هم باید برای ساخت زیور آلات باید باز هم معدن کاوی انجام شود .

زیرا این مقدار طلا دریافتی از گیاه خردل مناسب ساخت نیست ، شاید در آینده راهی مناسب تر و آسان تر از معدن کاوی یافت شود تا با آن بتوانند عملیات استخراج را بدون خطر انجام دهند .

شما میتونید برای دیدن نمونه کارهای سفارشی هدیه طلا نوزاد زیورآلات و پلاک اسم ، دستبند طلا ، گوشواره طلا به صفحه فروشگاه در همین سایت یا پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18 مراجعه کنید

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *