اخبار

آینده قیمت طلا در هفته پایانی ماه رمضان چه می شود ؟ صعودی یا نزولی ؟

بعد از پایان قرنطینه قیمت طلا شکل صعودی به خود گرفت و دچار نوسان کمی شد .انتظار کارشناسان و سرمایه گذاران این است که روند صعودی ادامه پیدا کند.

افزایش قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟

در روز های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته طلا توانست سطح 1800 دلار را به دست آورده و تا کانال 1830 دلار نیز رشد کند. با باز شدن بازار های جهانی از صبح امروز نیز روند افزایشی قیمت طلا ادامه یافته است.

در حال حاضر هر انس طلای جهانی 1737 دلار قیمت داشته که نسبت به کلوز هفته گذشته بیش از 7 دلار رشد قیمت را نشان می دهد.

آمار ضعیف مربوط به مشاغل ایالات متحده و همچنین کاهش بازده خزانه داری ایالات متحده بود، علت اصلی افزایش قیمت بوده است .

در حال حاضر طلا در بالا ترین سطح سه ماهه خود قرار گرفته است و به سمت 1851 دلار در حال حرکت است که مهم ترین مقاومت پیش روی طلا به شمار می رود.

قیمت طلا و دلار
قیمت طلا و دلار

علاوه بر موارد گفته شده افزایش انتظارات تورمی نیز یکی از مهم ترین عوامل کاهش ارزش شاخص دلار و تقویت هرچه بیشتر قیمت طلا بود.

کارشناسان پیش بینی می کنند که افزایش تورم باعث افت شاخص دلار آمریکا شده و در طولانی مدت می تواند قیمت طلا را به سطح بالای 1900 دلار برساند.

با وجود این شرایط افزایش آمار واکسیناسیون، فشار های موجود بر فدرال رزرو برای تغییر سیاست های پولی خود و هزینه های زیر ساختی بیشتر توسط دولت بایدن خریداران طلا را نگران کرده است.

سرمایه گذاران با توجه به این شرایط دست به معاملات بزرگ نزده و در انتظار یک کاتالیزور جدید که می تواند در روز چهارشنبه به وجود بیاید خواهند ماند.

روز چهارشنه داده های مربوط به قیمت خرید کالا توسط مصرف کنندگان و همچنین داده های مربوط به تورم ایالات متحده منتشر خواهد شد که در صورت بالا بودن می تواند قیمت طلا را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

پیش بینی ها حاکی از افزایش میزان تورم نسبت به سال گذشته تا 2.3 درصد هستند که مطابق با برنامه های فدرال رزرو خواهد بود اما می تواند نشانگر روند تورم در آینده باشد

چشم انداز فنی نشان دهنده مقاومت بسیار شدید قیمت طلا در میانگین تحرک 200 روزه آن در 1851 دلار است که در صورت شکسته نشدن می تواند باعث کاهش قیمت آن شود.

اولین سطح حمایت طلا در 1833 دلار می باشد و در صورتی که این حمایت از بین برود طلا توانایی سقوط تا سطوح 1823 و در 1800 دلار را نیز خواهد شد.

اگر قیمت طلا نتواند سطح 1800 دلار را حفظ کرده و افت بیشتری از خود نشان دهد در 1796 حمایت شده و افت بیشتر می تواند طلا را به سمت حمایت ان در نقطه 1785 دلار برساند.

کارشناسان بر این عقیده اند که افت های بیشتر طلا در زیر 1785 دلار می تواند سقوط شدیدی را رقم زده و قیمت طلا را تا نیمه های کانال 1700 دلار کاهش دهد.

اما اگر قیمت طلا بتواند مقاومت خود در 1851 دلار را شکسته و به بالای میانگین 200 روزه خود حرکت کند، شرایطی صعودی به خود گرفته و می تواند به سمت بالا ترین قیمت چند ماهه خود در 1875 دلار صعود کند.

شما می توانید مقاله روش های متفاوت سرمایه گذاری طلا را برای شروع مطالعه کنید .

همچنین مقاله آینده طلا و سکه در سال 1400 می تواند به شما در سال 1400 کمک کند .

برای دیدن مدل های متفاوت سفارش های انجام شده میتوانید به فروشگاه سایت مهرزاد گالری بروید و یا از پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18  دیدن کنید 

منبع : سایت اطلاع رسانی طلا

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *