اخبار

آینده طلا و سکه در سال 1400

سال 99 ، سال جهش نرخ ها در بازار باید نامید سالی که قیمت سکه و طلا در چندین مرحله رشد فزاینده ای داشت و همین امر سبب افزایش تقاضا و از سوی دیگر سبب بالا رفتن بیشتر قیمت شد .

سقوط بازار سرمایه نیز علت مضاعفی بود که مردمی که به دنبال احیا یا نجات سرمایه خود بودند ، دوباره به بازار طلا روی خوش نشان دهند .

طلای آب شده جز پر تقاضا ترین در این بازار بوده است .

آینده طلا و سکه
آینده طلا و سکه

این افزایش قیمت ها در حوزه طلا باعث ایجاد رکودی شدیدی بر بازار طلا شد تا جایی که مردم ناتوان در خرید سکه تمام برای سرمایه گذاری به سکه های گرمی و ربع سکه یا مصنوعات با وزن های پایین روی آورند .

با این همه خرید های که در حوزه صورت گرفت باز هم رکود بر این بازار باقی ماند . اسفند سال 99 در مقایسه با اسفند 98 سالی بی مشتری در بازار طلا بود و حجم معادلات انجم شده به سطح حدالاقل خود رسید .

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد وضعیت دقیق بازار طلا گفت : بر اساس آمارهای موجود، در سال ۹۹ قیمت انس جهانی طلا از ۱۶۸۰ دلار شروع شد و تا ماه‌های تیر، مرداد، شهریور و مهر ماه مسیر افزایشی طی کرد به طوری که در مرداد ماه هر انس جهانی تا ۲ هزار دلار نیز صعود کرد.

آینده طلا و سکه
آینده طلا و سکه

انس جهانی طلا 400 دلار نوسان داشت

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد : در پایان سال و اسفند ماه انس جهانی در کانال ۱۷۰۰ دلار قرار گرفت.

ایشان افزود : در طول سال ۹۹، قیمت انس جهانی با نوسان حدود ۴۰۰دلار همراه بود که عامل مهمی در وضعیت بازار سکه و طلا در بازار داخلی محسوب می شود .

علت نوسان قیمت انس جهانی را باید شیوع بیماری کرونا در جهان دانست زیرا شیوع کرونا همه اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داد.

بازار ارز از این نوسانات بی نصیب نبود

کشتی آرای گفت: در بازار ارز نیز شاهد نوسانات نرخ ارز و به ویژه دلار در بازار داخلی بودیم،‌دلار در فروردین ۹۹ از نرخ ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان روند صعودی خود را آغاز کرد و قیمت دلار در مهرماه تا حدود ۳۰ هزار تومان بالا رفت.در اسفند ماه نیز در محدوده ۲۴ هزار تومان و حداکثر تا ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار عرضه شد.

آینده طلا و سکه
آینده طلا و سکه

طلای آب شده پر تقاضا ترین در این زمان

ایشان بیان کرد: نکته قابل توجه سال ۹۹ این بود که در ماه های تیر، مرداد، شهریور و مهرماه شاهد افزایش تقاضای خرید طلای آب شده بودیم و مردم برای خرید طلای آب شده به منظور سرمایه گذاری به بازار هجوم برده بودند.

علت این مساله را باید در اتفاقات بازار سرمایه جستجو کرد زیرا بورس از ابتدای سال با رشد بسیار بسیار چشمگیر مواجه بود و ناگهان دچار افت شد و این مساله سبب شد تا سرمایه ها به سمت بازار سکه و طلا برگردد.

معاملات حدالاقلی در اسفند ماه 99

کشتی آرای گفت : این وضعیت در روزهای پایانی سال ادامه نیافت و تقاضایی برای سرمایه گذاری وجود نداشت و اگر تقاضایی هم وجود دارد بیشتر برای مصنوعات طلا و سپس سکه و ارز است.

باید گفت در مجموع در سال ۹۹ شاهد بازار بسیار پرنوسانی بودیم و این بازار شرایط بی نظیری را تجربه کرد به طوری که در سال ۹۹ نرخ انس جهانی رشدی حدود ۳۵ درصد داشت که در هیچ سالی تاکنون این اتفاق نیافته بود.

نوسان 5 درصدی در 1400 در بازار طلا

پیش بینی کشتی آرای درباره وضعیت بازار سکه و طلا در سال ۱۴۰۰ ، باقی ماندن همین روند کاهشی در 6 ماهه اول سال 1400 است .

ایشان توضیح داد: زیرا در ماه های آینده چند اتفاق سیاسی را پیش رو داریم که می توان به بحث توافقات برجام و همچنین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد. با توجه به این موارد به نظر می رسد در ۶ ماه نخست سال آینده طلا و سکه و محدوده نوسان قیمت سکه و ارز به اضافه و منفی ۵درصد باشد.

آینده طلا و سکه

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت : در محدوده ۵ درصد شاهد نوسان در این بازارها خواهیم بود و به اعتقاد بنده تغییرات عمده پیش بینی نمی شود.

احتمال وقوع تنش های قیمتی در بازار سکه و ارز وجود ندارد.

شما میتونید برای دیدن و سرمایه گذاری نمونه کارهای سفارشی هدیه طلا نوزاد زیورآلات و پلاک اسم ، دستبند طلا ، گوشواره طلا به صفحه فروشگاه در همین سایت یا پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18 مراجعه کنید

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *