مقالات

یاقوت و 7 نکته مهم در مورد مراقبت از آن

الماس احتمالاً محبوب ترین سنگ قیمتی در جهان جواهرات است اما اگر به دنبال چیزی هستید که نماد عشق و علاقه باشد ، یاقوت سرخ انتخاب عالی شماست. از این انگشتر طلا و گردنبند طلا  گرفته تا النگو طلا  و پلاک طلا اسم ، از این زیبایی های برای ساخت طیف وسیعی از جواهرات استفاده می شود.

پلاک طلا یاقوت
پلاک طلا یاقوت

یکی از مهمترین جنبه های یاقوت سرخ که بر ظاهر و قیمت آن تأثیر می گذارد ، رنگ آن است که از قرمز روشن تا قهوه ای مایل به قرمز متغیر است ، بسته به عنصر کروم موجود در آن. رنگ ، ارزش و سختی سنگ ، تغییر می کند .همه ی این ها در کنار هم باعث شده است که به آن لقب Ratna Raj یا پادشاه سنگهای قیمتی داده شود.

در صورتی که در مورد این سنگ اطلاعات کاملی ندارید این مقاله “آیا یاقوت ، پادشاه سنگ های قیمتی را میشناسید ؟!“را مطالعه کنید . در این مقاله در مورد تاریخچه ، انواع ، تشخیص یاقوت جعلی از اصلی ، معیار های مهم و اصلی در خرید این گوهر قرمز و … توضیحات کامل داده ایم.

در حالی که برش یاقوت روی رنگ و جذابیت آن تأثیر می گذارد ، نحوه نگهداری آن نیز تفاوت زیادی در جواهرات و جذابیت آنها ایجاد می کند. شما جواهرات یاقوتی دارید؟ حتما این سوال برایتان پیش آمده است که چطور از آن مراقبت کنم تا پلاک طلا اسم یاقوت خود را همیشه درخشان ببینم؟ در این مقاله چند نکته مهم در مورد نحوه مراقبت از آن آورده ایم ، با ما همراه باشید .

گوشواره طلا یاقوت
گوشواره طلا یاقوت

1. نگاه کنید ، اما زیاد لمس نکنید

جواهرات یاقوت سرخ جز زیورآلات زیبایی هستند که ممکن است بخواهید هر چند وقت یک بار به آنها نگاه می کنید آنها را لمس کنید ، استفاده کنید و در دست بگیرید . قبل از انجام این کار صبر کنید! روغن روی دستان شما چیزی است شما متوجه آن نیستید و نا آگاهانه با آن به جواهرات خود آسیب می زنید .

وقتی سنگ های قیمتی را مانند یاقوت لمس می کنید ، این روغن به جواهرات شما منتقل می شود. با گذشت زمان ، این یک لایه نازک را تشکیل می دهد. این اتفاق باعث تغییر رنگ و درخشش یاقوت شما می شود.

بنابراین ، هر از گاهی نباید به جواهرات یاقوت خود دست بزنید. آنها را دور از آلودگی و روغن در امان نگه دارید و فقط در صورت لزوم آنها را لمس کنید . خوب است از آنها استفاده کنید ، اما انگشتان خود را از آن دور نگه دارید و سنگ های قیمتی را لمس نکنید !

انگشتر طلا یاقوت
انگشتر طلا یاقوت

2. آنها را تمیز نگه دارید

حتی با کمترین لمس ، کثیفی و لک بر روی یاقوت ایجاد می شود. خوشبختانه این سنگهای قیمتی قرمز به راحتی تمیز می شوند. برای تمیز کردن جواهرات یاقوتی خود به تجهیزات بسیار پیشرفته ای نیاز ندارید. تنها آنچه شما نیاز دارید یک کاسه ، آب گرم ، مواد شوینده ملایم و یک مسواک با موهای نرم است. صابون را در آب گرم رقیق کنید و جواهرات خود را برای چند دقیقه در آن قرار دهید .  با این کار خاک و روغن های چسبیده شده بر روی سنگ شل می شود. سپس ، با استفاده از مسواک نرم شکافهای جواهرات خود را تمیز کرده و با پارچه ای بدون پرز خشک کنید.

تمیز کردن سنگ
تمیز کردن سنگ
تمیز کردن جواهرات
تمیز کردن جواهرات

فراموش نکنید که قسمت داخلی جواهرات خود را تمیز کنید زیرا این قسمت ها بیشترین تماس را با پوست شما دارند .

تمیز کردن جواهرات
تمیز کردن جواهرات

برای تمیز کردن زیور آلات یاقوت از پاک کننده های ساینده استفاده نکنید. در حالت ایده آل ، باید حداقل یک بار در ماه آنها را تمیز کنید.وقتی شما صاحب چیزی با ارزش مثل یاقوت گرانبها هستید ، دوست ندارید که جواهراتتان زیبایی و جلای خود را از دست بدهند؟

دستبند طلا یاقوت
دستبند طلا یاقوت

3. در هنگام استفاده مراقب باشید

فقط پس از اتمام آماده شدن باید جواهرات خود را استفاده کنید . جواهرات شما باید آخرین چیزی باشد که قبل از بیرون رفتن از خانه برای مهمانی یا دفتر از آن استفاده می کنید. قبل از استفاده از هرگونه جواهرات حتی باید عطر خود استفاده کنید. این مورد مهم است زیرا مانند روغن های موجود در پوست شما ، لوسیون ها می توانند بر روی نگین ها یک لایه ایجاد کرده و نگین کثیف به نظر برسند. وقتی به خانه می آیید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که جواهرات خود را در آورده و دوباره در جعبه جواهرات خود قرار دهید.

4. هنگام آشپزی یا تمیز کردن از یاقوت استفاده نکنید

یاقوت سرخ بخشی از خانواده کوراندوم است. آنها سنگهای قیمتی پایداری هستند که در برابر شرایط عادی مانند گرما و نور مقاوم هستند. با این حال ، حتی یک اسید ملایم مانند آب لیمو می تواند به سطح یاقوت سرخ آسیب برساند. میزان خسارتی که یک ماده اسیدی می تواند ایجاد کند ، برای یاقوت های دارای شکستگی یا حفره یا سنگ های رنگ شده بیشتر است. از این رو ، مطمئن شوید، قبل از شروع به کار،که حتما حلقه طلا یا دستبند طلای یاقوت خود را برداشته اید و در جعبه قرار داده اید.

انگشتر طلا یاقوت
انگشتر طلا یاقوت

5. یاقوت خود را در جای مناسب نگهداری کنید

نحوه نگهداری جواهرات شما نیز بر طول عمر و درخشش آنها تأثیر می گذارد. فکر خوبی نیست که جواهرات خود را در کیسه یا ظرف پلاستیکی نگهداری کنید. به جای آن استفاده از یک جعبه پارچه دار با محفظه های جداگانه برای گوشواره طلا یاقوتی ، حلقه طلای ساده ، گردنبند طلا الماس و سنگ های قیمتی ، پلاک طلا اسم و … بهترین کار است .

 تا آنجا که ممکن است جواهرات شما همیشه باید ایستاده و به دور از هم نگه دارید، این کار باعث می شود که خطر مالیدن آنها به جواهرات دیگر کاهش یابد. اگرچه یاقوت سرخ ، خود یک سنگ قیمتی سخت است ، اما در صورت تماس با سایر زیور آلات می تواند آسیب ببیند. در بعضی مواقع ، حتی می تواند به قسمت های نگهدارنده یاقوت در محل آسیب برساند. در نتیجه ، یاقوت شما ممکن است از رکاب انگشتر طلا یا پلاک طلا اسم شما خارج شود.

دستبند طلا یاقوت
دستبند طلا یاقوت

6. نگاهی دقیق به جزئیات بیندازید

هر بار که جواهرات خود را برمی دارید ، استفاده می کنید و در جای خود قرار می دهید، باید از نظر خسارت از آن بررسی کنید. یاقوت سرخ سخت است ، اما برخورد آن با یک سطح ناهموار می تواند باعث خرد شدن یا شکستگی سنگ شود.

 با این وجود آسیب به قسمت های نگهدارنده سنگ بیشتر دیده شده . اطمینان حاصل کنید که تمام قلاب های نگهدارنده یاقوت در جای خود طول یکسانی دارند و هیچ کدام سست نیستند.

در مورد حلقه طلا یاقوت ، اطمینان حاصل کنید که نگین انگشتر و خود انگشتر در دست شما هرگز خیلی شل نباشد. این مورد ممکن است خیلی کوچک به نظر برسد اما اگر سایز انگشتر مناسب شما نباشد ، ممکن است از انگشتان شما بیفتد و باعث آسیب دیدن این سنگ قیمتی شود. اگر انگشتر شما شل است ، آن را به یک جواهرفروشی ببرید که اندازه آن را برای شما تغییر دهد.

پلاک طلا یاقوت
پلاک طلا یاقوت

7. تعمیر جواهرات

وقتی یک یاقوت در یک جواهر قرار می گیرد ، تفاوت بین یاقوت واقعی و جعلی با چشم غیرمسلح دشوار است. از این رو ، اگر جواهرات یاقوت شما باید دوباره تعمیر شود ، توصیه می کنیم که از تعمیر کار بخواهید سنگ را در جلوی شما بر روی جواهرات  قرار دهد .

این کار تضمین می کند که سنگ شما با سنگ کم ارزش تر جا به جا نمی شود. در حالی که در جواهرسازی هستید ، از آنها بخواهید تا به قسمت فلزی جواهرات شما نگاهی بیندازند. درخشش طلا یا پلاتین همچنین می تواند در ظاهر یاقوت شما تأثیر بگذارد. حلقه طلای سفید ، گوشواره طلا  ، پلاک طلا اسم و … باید بصورت دوره ای با رودیم دوباره آبکاری شوند تا مکمل رنگ و براقیت یاقوت باشد.

همانطور که می بینید ، مراقبت از یاقوت سخت نیست. با این نکات ، یاقوت سرخ شما برای سالها مانند روز اول برق می زند.

ما در این مقاله سعی در ارائه راهکارها و نحوه مراقبت از یاقوت این سنگ قیمتی خاص را داشتیم تا شما در نگهداری آن مشکلی نداشته باشید . امیدوار هستیم که توانسته باشیم کمک شایانی به شما کرده باشیم . حالا می توانید اگر جواهرات این گوهر زیبا را ندارید تصمیم بگیرید، حالا شما برای همه چیز آماده اید.

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای موارد ذکر شده در این مقاله به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *