مقالات

کوارتز گل رز سنگی با جذابیت فراوان

هر رنگ جذابیت منحصر به فرد خود را دارد و هر شخص رنگ خاصی را بیشتر از رنگ های دیگر دوست دارد .گاهی اوقات ، به نظر می رسد مرز بین قرمز خیلی پر رنگ و سفید ، یک رنگ کم رنگ  جذاب است . بله درس حدس زدید این رنگ صورتی است .

با وجود رنگ های مختلف از پررنگ تا کم رنگ ، صورتی می تواند در عین حال کم رنگ ، زیبا و خاص باشد. احتمالاً به همین دلیل است که کوارتز ظریف و صورتی رنگ هرگز در جلب توجه کم نمی آورد. جای تعجب نیست که این یکی از محبوب ترین سنگهای قیمتی نیمه قیمتی در بین دوستداران جواهرات است.

گوشواره طلا  ، انگشتر طلا  و پلاک طلا اسم کوارتز گل رز این روزها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. همان طور که در مقاله آیا شما کوارتز های جذاب را می شناسید ؟ قول داده بودیم ، امروز پیرامون این سنگ جذاب صحبت می کنیم .در مقاله یک راهنمای کامل در مورد این سنگ جواهر جذاب آورده ایم . با ما باشید .

کوارتز گل رز
کوارتز گل رز

بررسی اجمالی

کوارتز گل رز یکی از اعضای خانواده کوارتز است. این تنوع کوارتز ماهیتی شفاف دارد. از نظر ظاهری می تواند ابری یا کدر باشد. این سنگ رنگ خود را مدیون وجود مقادیر بسیار کمی از منگنز ، آهن و تیتانیوم در ترکیبات خودش است. با نمره 7 در مقیاس سختی Mohs ، این یک سنگ نسبتاً سخت است. به دلیل جذابیت رنگ و سختی آن ، هم به عنوان سنگ قیمتی و هم به عنوان سنگ زینتی مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ به عنوان یک جواهر قیمتی تسکین دهنده در نظر گرفته می شود که عشق ، علاقه و روابط عاطفی را تقویت می کند. به همین دلیل است که به سنگ قلب یا سنگ عشق نیز معروف است.

کوارتز گل رز
کوارتز گل رز

تاریخچه کوارتز گل رز

کوارتز رز نام خود را از سایه های صورتی دوست داشتنی و از کلمه یونانی hyalos به معنی شیشه گرفته است. این سنگ قیمتی سابقه طولانی در استفاده برای ساخت جواهرات و اشیا هنری” art “دیگر دارد.

شاید آشوری ها و رومی ها اولین کسانی بودند که از سنگ کوارتز گل رز در حدود 800-600 سال قبل از میلاد استفاده کردند. آیا می دانید یونانیان باستان ، رومی ها و مصری ها باستان معتقد بودند که این سنگ دارای قدرت جادویی است؟ به همین دلیل ، این سنگ توسط آنها به عنوان طلسم های محافظ استفاده می شد.

مصریان از این سنگ به عنوان داروی ضد پیری استفاده کردند. رومی ها از آن به عنوان مهر برای نشان دادن مالکیت استفاده می کردند. در قرون وسطی ، این سنگ در معجونهای درمانی پزشکان مورد استفاده قرار گرفت. افسانه های مختلفی در رابطه با توانایی سنگ در جلب عشق و التیام خشم وجود دارد.

پلاک طلا کوارتز گل رز
پلاک طلا کوارتز گل رز
گوشواره طلا کوارتز گل رز
گوشواره طلا کوارتز گل رز

انواع گل کوارتز

جالب اینجاست که انواع نادر کوارتز صورتی یا کوارتز رز بلورین در طبیعت وجود دارد. این تنوع به شکل کریستال موجود است. کریستال ها به نور حساس هستند و در معرض کم رنگ شدن هستند.

بلورهای کوارتز صورتی برای اولین بار در نزدیکی رامفورد ، ایالات متحده آمریکا و در میناس گرایس ، برزیل یافت شدند. کوارتز گل رز ستاره ای یکی دیگر از انواع این سنگ است. وقتی به صورت کابوچون یا کره صیقل داده شود ، اثر ستاره یا گربه را نشان می دهد.

سنگ های تولد و سنگ های سالگرد

کوارتز گل رز سنگ تولد ژانویه میلادی و خرداد ماه شمسی است. این سنگ قیمتی نمادی از سالگرد ازدواج دوم و پنجم یک زوج است. اعتقاد بر این است که هدیه این سنگ قیمتی باعث تقویت عشق ، افزایش قدرت باروری و کاهش خشم در زندگی زوجین می شود.

 اگر به دنبال هدیه ای برای متولدین ژانویه و خرداد ماه یا سالگرد ازدواج یک زوج هستید ، پلاک طلا اسم ، دستبند طلا ، انگشتر طلا یا گوشواره طلا ایده آل هستند.

پلاک طلا کوارتز گل رز
پلاک طلا کوارتز گل رز
دستبند طلا کوارتز گل رز
دستبند طلا کوارتز گل رز

تشخیص کوارتز واقعی از جعلی

وقتی نوبت به انتخاب جواهرات می رسد ، کوارتز گل رز یک سنگ قیمتی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. با این حال ، سنگهای بی ارزش و جعلی اغلب به جای سنگ قیمتی اصل به فروش می رسند. اگر می خواهید هنگام خرید این سنگ قیمتی از متضرر نشوید ، باید یاد بگیرید که چگونه کوارتز گل رز واقعی را از یک نوع جعلی تشخیص دهید.

  • کوارتز گل رز واقعی اغلب فاقد شفافیت است.
  • به دلیل سختی آنها می توانند به راحتی یک ورق فولادی را خراش دهند.
  • هنگامی که در حال آزمایش کوارتز رز بلوری هستید ، به یاد داشته باشید که اگر در معرض نور قرار بگیرید ، رنگ آن محو می شود.
  • همچنین ، از آنجا که این تنوع به ندرت یافت می شود ، انتظار نداشته باشید که آن را در بیشتر فروشگاه های جواهرات مشاهده کنید.
  • غالباً شیشه های رنگی نیز به جای کوارتز فروخته می شوند. اگر به این امر مشکوک هستید ، حباب های موجود در سنگ را بررسی کنید. وجود حباب در سنگ اثبات می کند که بلور واقعی کوارتز نیست.

چگونه جواهرات کوارتز گل رز بخریم؟

شفافیت ملایم و کدر در کنار رنگ های صورتی این سنگ جواهر جذابیت زیادی برای علاقه مندان به جواهرات دارد. هنگامی که در کنار طلای سفید ساخته می شود ، رنگ صورتی آن بیشتر جذاب می شود. شما می توانید این سنگ نیمه قیمتی را به صورت دستبند طلا ، پلاک طلا اسم  ، انگشتر طلا و … استفاده کنید. هنگام خرید جواهرات کوارتز گل رز ، باید فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید:

1.رنگ

  • یکی از جذاب ترین ویژگی های کوارتز گل رز ، رنگ صورتی ملیح آن است. شما می توانید این سنگ قیمتی را در سایه های مختلف صورتی ، از رنگ های بسیار کم رنگ تا سایه های متوسط ​​، خریداری کنید. این سنگ به طور کلی به طور یکنواخت رنگی است. قیمت سنگ قیمتی معمولاً به جذابیت رنگ بستگی دارد.

2.شفافیت

  •  غالباً این سنگ قیمتی نمای ابری و کدر دارد. از آنجا که این سنگ قیمتی معمولاً شفاف نیست ، وضوح آن زیاد نیست.

3.برش

  • این یکی از سنگ های قیمتی است که به دلیل داشتن ابری بودن اغلب به عنوان سنگهای تزئینی به بازار عرضه می شود. بعضی از انواع این جواهر هنگامی که به صورت کابو برش داده می شود ، یک ستاره (جلوه ای شبیه ستاره) نشان می دهند.
  • سنگ جواهر اغلب به صورت کابوچون تراشیده می شود تا  پلاک طلا اسم ، گوشواره طلا ، انگشتر طلا  و سایر خرده ریزها ساخته شود. آنها همچنین به صورت دانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجا که گل رز اغلب با عشق رمانتیک در ارتباط است ، می توانید جواهرات حاوی این سنگ را به شکل قلب نیز پیدا کنید.

4.عیار

  • در مورد کوارتز گل رز ، اندازه سنگ مهتر از وزن آن است. به این دلیل که ممکن است تراکم از سنگی به سنگ دیگر متفاوت باشد. هنگام خرید جواهرات کوارتز رز صیقل داده شده ، رنگ ، شفافیت و سبک آن را در نظر بگیرید تا تعیین کنید آیا ارزن قیمت است یا نه .
  • اگر به دنبال خرید به عنوان قطعات تزئینی هستید ، قیمت آن با اندازه متفاوت خواهد بود. قطعات بزرگتر این سنگ قیمتی رنگ پر رنگ تری دارند گذارند و هزینه بیشتری نسبت به قطعات کوچکتر دارند.
انگشتر طلا کوارتز گل رز
انگشتر طلا کوارتز گل رز

چگونه از جواهرات کوارتز گل رز خود مراقبت کنیم؟

اگر می خواهید زیبایی جواهرات خود را حفظ کنید ، باید مرتباً از آنها مراقبت کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در مراقبت از جواهرات خود آورده ایم:

  • کوارتز گل رز بسیار سخت است ، اما می تواند توسط سنگهای سخت تر مانند الماس و توپاز خراشیده شود. بهتر است جواهرات خود را در جعبه یا پارچه ای جداگانه ای قرار دهید که خطر چنین آسیب هایی کاهش یابد.
  • برای تمیز کردن کوارتز گل رز خود می توانید از آب گرم و صابون استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن این سنگ قیمتی استفاده از پاک کننده های اولتراسونیک و بخار ایده خوبی نیست.
  • اگر پلاک طلا اسم ، دستبند طلا ، گوشواره طلا  یا انگشتر طلا  کوارتز رز دارید ، می توانید آنها را در یک محلول تمیز کننده غوطه ور کنید تا لکه ها بدون برخورد به سنگ پاک شود. برای پاک کردن جواهرات خود از پارچه ای نرم استفاده کنید.

کوارتز گل رز یک سنگ قیمتی دوست داشتنی است که می تواند رنگ و لعاب رنگی به شخصیت و لباس شما اضافه کند. امیدواریم با مطالعه اینمقاله و استفاده از  نکات ارائه شده ، بتوانید هنگام خرید جواهرات این سنگ قیمیتی آگاهانه تصمیم بگیرید و از آنها به خوبی نگهداری کنید.

دستبند طلا کوارتز گل رز
دستبند طلا کوارتز گل رز
گوشواره طلا کوارتز گل رز
گوشواره طلا کوارتز گل رز

ما در این مقاله سعی در معرفی سنگ قیمتی داشتیم تا شما در هنگام خرید مشکلی نداشته باشید . امیدوار هستیم که توانسته باشیم کمک شایانی به شما کرده باشیم .

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای موارد ذکر شده در این مقاله به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *