مقالات

پیدا کردن سایز مناسب انگشتر

در هنگام پیدا کردن سایز مناسب انگشتر به چه نکاتی توجه کنیم ؟

پیدا کردن سایز مناسب انگشتر
پیدا کردن سایز مناسب انگشتر

خیلی وقت ها انگشتری برای خود و یا هدیه دادن خریداری کرده ایم که یا برای انگشتان دست ما کوچک است یا بزرگ است و از دست ما به راحتی بیرون می آید. برای اینکه اندازه و سایز انگشتر خود را به راحتی پیدا کنید با ما در این مقاله همراه باشید.

سایز یک حلقه و انگشتر زمانی مناسبه که وجود آن در دستان احساس نشود. این مهم زمانی بیشتر خودش رو نشون می ده که شما قصد خرید یک انگشتر برای کسی رو دارید که هنگام خرید حضور ندارد. 

قالبا تعیین اندازه سایز انگشتر با حلقه های سایز مشخص می شود که در 30 اندازه متفاوت وجود دارد . در برخی از  کشور ها هنگام اندازه کردن انگشتر مقداری رو هم به عنوان + و – که جای بازی برای انگشتر است در نظر می گیرند.

.

نکاتی مهم که در هنگام پیدا کردن سایز مناسب انگشتر باید به آن توجه کنیم؟

  1. قالبا با توجه به اینکه انگشتر کاملا گرد نیست حتما بعد از ساخت انگشتر باید توسط فرد امتحان شده و حس و راحتی استفاده از اون توسط صاحب آن تائید شود. 
  2. با توجه به شرایط آب و هوایی، انگشتان دست کمی منقض و منبسط شده و اندازه آن کمی تغییر می کند در هنگام اندازه کردن انگشتر باید به این نکته مهم توجه کرد.
  3. اندازه کردن انگشتر برای انگشت های لاغر و استخوانی به نسبت انگشت های متوسط و چاق به دلیل اینکه حلقه سایز در انگشتها بازی می کند و لق می زند سخت است.

چگونه سایز انگشتر را پیدا کنیم؟

در اکثر موارد برای پیدا کردن سایز مناسب انگشتر از حلقه های مقایسه استفاده می شود.

زمانی که از حلقه های مقایسه برای اندازه کردن حلقه ای نامزدی پهن و انگشتر های سر پهن استفاده می کنید اندازه ی محاسبه شده باید کمی بزرگ تر در نظرگرفته شود. اگر سر حلقه به سمت داخل باز باشد گشادی در نظر گرفته شده کمتر محاسبه شود.

تولید کنندگان عمدتا برای ساخت راحتر انگشتر شکل چنبر انگشتر رو به صورت گرد در می آوردند که با توجه به شکل یو (U) و فرم انگشت ها فرم یو (U) شکل زیبایی بهتری خواهد داشت. با توجه به این موضوع اندازه انگشتر رو به روش حلقه ی سایز می توان اندازه گرفت. این حلقه ها بهتر است با حضور مشتری اندازه و سایز شود. در مواردی هم که اندازه توسط نخ و نوار اندازه گرفته می شود بسیار باید دقت نمود که اندازه گرفته شده تنها یه تخمینی از اندازه واقعی خواهد بود و برای رسیدن به اندازه دقیق باید دقت بیشتری نمود.

.

پیدا کردن سایز مناسب انگشتر
پیدا کردن سایز مناسب انگشتر

هنگامی که انگشت در انگشتر گیر کرده و بیرون نمی آید چه کار کنیم ؟

در مواقعی انگشتر به دلایل مختلف گیر کرده و در نمی آید در صورتکی که این مورد باعث باد کردن انگشتان شده باشد سریعا به فروشگاه طلا و جواهر برای برش انگشتر مراجعه کنید و هرچه سریع تر برای جلوگیری از آسیب بیشتر انگشتر را در آورید.

چنبر انگشتر رو با یه اره دیسکی می توان به راحتی مقداری برش داده و با دو پیچ گوشتی یا انبر  چنبر حلقه را مقداری باز نمود و انگشت دست رو آزاد کرد.

اگر برای برش انگشتر اره دیسکی موجود نبود از اره مویی برای برش آن استفاده کنید در این حالت تیغه انگشتر را ما بین انگشت و حلقه گذاشته و چنبر رو از داخل به سمت بیرون اره کنید . هیچ گاه از انبردست و گاز انبر برای بریدن و آزاد کردن انگشت ها استفاده نکنید چرا که ممکن است حلقه تنگ تر شود و به دست آسیب بیشتری برشد.

شما میتونید برای دیدن نمونه کارهای سفارشی دستبند طلا چرمی به صفحه فروشگاه در همین سایت یا پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18 مراجعه کنید 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *