مقالات

همه آنچه باید در مورد آکوامارین بدانید

شما تا به حال به دریا عمیق آبی نگاه کرده اید و فکر کرده اید که چقدر زیبا است؟ آیا رنگ آب های عمیق تا به حال شما را مسحور کرده است؟ تا به حال فکرده اید که ان رنگ ها را همشه در کنارتون داشته باشید ؟ شما می توانید رنگ طراوت آبی دریای درخشان را که به شکل جواهرات ظریف ساخته شده اند، را استفاده کنید. برای شروع تمام آنچه شما نیاز دارید یک سنگ قیمتی به نام آکوامارین است. امروزه انگشتر طلا آکوامارین ، گوشواره  طلا ، پلاک طلا اسم و دستبند طلا  در بین علاقه مندان به جواهرات رواج دارند.

در این مقاله ، ما راهنمای جامعی پیرامون این سنگ قیمتی ارائه می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی ها ، تاریخچه ، انواع آن و نکات مربوط به خرید و مراقبت ، با ما همراه باشید .

سنگ آکوامارین
سنگ آکوامارین

بررسی اجمالی

نام سنگ نیازی به توضیح ندارد. این سنگ نیمه قیمتی از خانواده سنگهای قیمتی بریل است. این همان خانواده ای است که زمرد نیز به آن تعلق دارد. بنابراین ، این سنگ پسر عموی نیمه قیمتی سنگ قیمتی گرانبها است.

و بهترین قسمت؟

این رنگ است! رنگ این سنگ به دلیل وجود ناخالصی های آهن معمولاً آبی مایل به سبز مایل به کم رنگ است. سنگهایی که با حرارت تحت درمان قرار می گیرند بیشتر از رنگ سبز آبی به نظر می رسند. در مقیاس سختی Mohs ، آکوامارین بین 7.5 تا 8 است و آن را به یک سنگ قیمتی نسبتاً سخت تبدیل می کند. بلورهای آکوامارین خام اغلب بزرگ هستند و از این رو برای جواهرات بی نظیر مناسب هستند.

تاریخچه آکوامارین

این سنگ نام خود را از عبارت لاتین Aqua Marinus گرفته است. در انگلیسی ، این به معنای آب دریا است. با توجه به رنگ آبی پاستلی این سنگ ، این نام را بری آن انتخاب کرده اند . اولین کشف سنگ آکوامارین در اوایل دهه 1700 در سیبری بود. با این حال ، این سنگ حتی در زمان امپراتوری روم نیز محبوب بود. آنها معتقد بودند که این سنگ تراشیده شده می توانند دشمنان را آشتی دهند. آنها همچنین هدایای عروسی محبوب عروس و طلسم ملوانان بودند.

بسیاری از زیورآلات معروف با سنگهای آکوامارین وجود دارد. یکی از این قطعات ، تیارای برزیلی ملکه الیزابت است. اعتقاد بر این است که مانند دریا ، سنگهای آکوامارین دارای اثر آرام بخشی و تسکین دهنده هستند. برزیل به عنوان پایتخت آکوامارین جهان شناخته می شود. ماداگاسکار ، افغانستان ، پاکستان ، هند و نیجریه نیز دارای ذخایر قابل توجهی هستند.

سنگ های ماه تولد

آکوامارین سنگ ماه تولد ماه مارس میلادی و اسفند ماه شمسی است و با علامت زودیاک ماهیان مرتبط است. آنها همچنین نمادی از نوزده سال ازدواج یک زوج تلقی می شوند. طالع بینی ودایی هند این سنگ ها را با چاکرای گلو مرتبط می کند. از گوشواره طلا ، انگشتر طلا  و پلاک طلا اسم آکوامارین برای ایجاد تعادل در چاکرای گفته شده استفاده می شود.

پلاک طلا سنگ آکوامارین
پلاک طلا سنگ آکوامارین

انواع آکوامارین ها

گونه های طبیعی و مصنوعی این سنگ در بازار وجود دارد. موارد طبیعی رنگ کم رنگی دارند. گرچه سنگهای مصنوعی دارای رنگ آبی تیره و ناخالصی هستند. نسخه های مصنوعی با استفاده از فرآیند هیدروترمال در یک محیط کنترل شده ایجاد می شوند. آنها دارای همان خصوصیات شیمیایی و فیزیکی طبیعی هستند.

چطور سنگ های واقعی آکوامارین را شناسایی کنیم؟

سنگ های قیمتی به راحتی در دسترس هستند . اگر مراقب نباشید ، ممکن است یک محصول مصنوعی یا ساختگی بخرید. از این رو ، مهم است که بتوان یک آکوامارین طبیعی واقعی را شناسایی کرد. در اینجا چند نکته برای کمک به ذکر کرده ایم .

رنگ سنگ آکوامارین

  • بهترین راه برای شناسایی یک سنگ آکوامارین واقعی دیدن رنگ آن است. در شکل طبیعی آن ، رنگ آبی کمرنگی دارند که شبیه به آب دریا است. همچنین ممکن است رنگ سبز یا زرد کمی داشته باشند. سنگهای قیمتی که به طور طبیعی وجود دارند از وضوح و شفافیت بسیار خوبی برخوردار هستند.
پلاک طلا سنگ آکوامارین
پلاک طلا سنگ آکوامارین

سختی سنگ آکوامارین

  • سختی سنگ ویژگی دیگری است که می توانید برای شناسایی سنگ استفاده کنید. این سنگ های جز سنگ های سخت هستند و به راحتی خراش نمی خورند. با این حال ، آنها می توانند به راحتی شیشه و سایر سطوح را خراشیده کنند. بنابراین ، اگر خراش های قابل مشاهده ای روی سنگ مشاهده کردید ، در تصمیم خود برای خرید آن تجدید نظر کنید.
پلاک طلا سنگ آکوامارین
پلاک طلا سنگ آکوامارین

شباهت سنگ آکوامارین با شیشه

  • شیشه رنگی یکی از مواد رایج است که به جای آکوامارین ها استفاده می شود. سه تفاوت اصلی وجود دارد که باید در چنین مواردی جستجو کرد.
  1. لمس شیشه گرم است در حالی که آکوامارین معمولاً خنک است.
  2.  اگر سنگ حباب داشته باشد ، احتمالاً شیشه است. رنگ یک آکوامارین واقعی به زاویه ای که از آن مشاهده می شود بستگی دارد. بنابراین ، از یک زاویه ممکن است بسیار کم رنگ به نظر برسد در حالی که از زاویه دیگر ممکن است آبی عمیق تر نشان داده شود. شیشه از هر زاویه ای که باشد از همان رنگ برخوردار خواهد بود.

هنگام خرید زیورآلات آکوامارین به چه چیزی توجه کنم؟

ارزش آکوامارین ها مانند سایر سنگ های قیمتی با توجه به رنگ ، برش ، شفافیت و عیار آن تعیین می شود. این که آیا شما در حال خرید انگشتر طلا و یا دستبند طلا یا پلاک طلا اسم پر از زیبایی های آبی هستید ، در اینجا چهار عاملی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

رنگ

 رنگ این سنگ ممکن است از آبی تا سبز-آبی باشد. آکوامارین هایی با رنگ آبی مایل به سبز به راحتی یافت می شوند. از طرف دیگر آبی شدید نادر است. بنابراین هرچه رنگ عمیق تر باشد ، ارزش سنگ نیز بیشتر خواهد بود.

برش

سنگهای آکوامارین تقریباً به هر شکلی قابل برش هستند. با این حال ، برش های گرد ، بیضی از محبوب ترین ها است. همچنین می توان آنها را به اشکال زینتی تقسیم کرد. اندازه و شکل تنها عواملی نیست که جواهرسازان هنگام تراش در نظر می گیرند. از آنجا که یک سنگ پلوکروئیک است ، رنگ آن تا حد زیادی به زاویه و نوری که در زیر مشاهده می شود بستگی دارد. بنابراین ، کریستال باید به گونه ای برش داده شود که وجه میز دارای آبی ترین رنگ باشد. بنابراین ، هنگام خرید حلقه یا پلاک طلا اسم آکوامارین ، به دنبال حلقه ای با برش های عمیق باشید.

عیار

 عیار به وزن سنگ اشاره دارد. یافتن آکوامارین های بزرگ معمول و آسان است. در نتیجه ، قیمت قیراط سنگ به طور فزاینده ای افزایش نمی یابد. سنگی با وزن چند قیراط و سنگی که فقط چند قیراط وزن دارد اگر کیفیت آن ثابت بماند ممکن است از یک قیمت باشد. از این رو ، یک آکوامارین بزرگ خیلی گران نیست.

چگونه از جواهرات آکوامارین خود مراقبت کنم؟

وقتی صاحب چیزی به زیبایی آکوامارین هستید ، مهم است که به درستی از آنها مراقبت کنید. در اینجا چند نکته برای شما آورده شده است.

تمیز کردن سنگ آکوامارین
تمیز کردن سنگ آکوامارین
  • آکوامارین یک سنگ قیمتی سخت است و به راحتی نمی توان آن را خراشید. با این حال ، به راحتی می تواند سنگ های قیمتی دیگر را خراشیده کند. بنابراین ، آن را با جواهرات دیگری که می توانند بر روی یکدیگر مالش دهند ، نگهداری نکنید . در عوض ، می توانید در یک جعبه پارچه ای با اسلات های جداگانه برای هر قطعه زیورآلات نگهداری کنید.
  • سنگ های آکوامارین تحت تأثیر نور قرار نمی گیرند. با این حال ، گرما می تواند رنگ سنگ را تغییر دهد. بنابراین آنها را از گرما دور نگه دارید.
  • همچنین می توانند توسط انواع خاصی از اسید آسیب ببینند. از این رو ، بهتر است هنگام نظافت منزل از استفاده از دستبند طلا و حلقه طلا  آکوامارین خودداری کنید.

آب گرم و صابون بهترین ماده پاک کننده سنگهای قیمتی است. سپس می توانید آن را با مسواک با موی نرم مسواک بزنید تا آلودگی های جمع شده پاک شود.

تمیز کردن سنگ آکوامارین
تمیز کردن سنگ آکوامارین

ما در این مقاله سعی در معرفی سنگ قیمتی آکوامارین داشتیم تا شما در هنگام خرید مشکلی نداشته باشید . امیدوار هستیم که توانسته باشیم کمک شایانی به شما کرده باشیم . شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای موارد ذکر شده در این مقاله به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *