مقالات

نکات کلیدی برای نگهداری از مروارید های جذاب

اگر پلاک طلا اسم با سنگ قیمتی وجود داشته باشد که یک نگین زنده داشته باشد ، این سنگ قیمتی یک مروارید است. مرواریدها موهبت و هدیه طبیعت به بشریت است. آنها سنگهای قیمتی کلاسیک ، زنانه و خاص هستند که مورد علاقه زنان سراسر کره زمین قرار دارند . مرواریدهای شما چه پرورشی و چه طبیعی باشند ، به مراقبت و توجه ویژه ای نیاز دارند. روش های مختلفی برای تمیز کردن ، نگهداری از مرواریدها وجود دارد تا جلای خود را حفظ کنند. مراقبت مناسب از آنها می تواند باعث ماندگاری آنها تا نسل های بعدی شود. در این مقاله هر آنچه در مورد مراقبت از مروارید باید بدانید را آورده ایم ، با ما همراه باشید .  

پلاک طلا اسم مروارید
پلاک طلا اسم مروارید

چرا مروارید نیاز به مراقبت ویژه دارد؟

دلیل اینکه مرواریدها به مراقبت ویژه ای نیاز دارند ، در نحوه شکل گیری آنها نهفته است. نرم تنان ، غالباً صدف ها ، ماده بدبو و براق را بر روی مهره ، دانه یا ذره ای ریز ترشح می کنند. ضخامت پوشش کاملاً به موجود و آبی که در آن زندگی می کند بستگی دارد. همچنین به این بستگی دارد که چه مدت ذره ای که وارد شده در محل خود باقی بماند. هر چقدر ضخامت nacre بیشتر باشد ، دوام و کیفیت مروارید بیشتر خواهد بود.

این پوشش نرمی نرم دلیل اصلی ظریف بودن مرواریدها است. مرواریدها با اندک ضربه ای به راحتی خرد شوند و شکاف های زشتی روی آنها ایجاد می شود . بنابراین انگشتر طلا مروارید یا گوشواره طلا  شما به راحتی آسیب می بینند. از این رو مهم است از مرواریدهای خود مراقبت های شایسته ای داشته باشید .

در صورتی که شما اطلاعات کاملی در مورد مروارید ها و نحوه تشکیل آنها و … ندارید می توانید این مقاله “مروارید سنگی قیمتی از دل موجودی زنده” را مطالعه کنید .

مروارید
مروارید

نکاتی درباره مراقبت روزانه برای براق نگه داشتن جواهرات شما

مرواریدها به عنوان سنگ های قیمتی ارگانیک در برابر محیط های اسیدی و قلیایی بسیار آسیب پذیر هستند. رطوبت شدید ناشی از عطر ها و …  همچنین می تواند به مروارید با ارزش شما آسیب برساند. برای حفظ درخشش آنها ، اطمینان حاصل کنید که عطرها ، اسپری های مو و سایر مواد آرایشی با حلقه طلا  مروارید ، گردنبند طلا ،  پلاک طلا اسم  و … تماس نداشته  باشند .

به عنوان یک قانون طلایی ، بگذارید مرواریدهای شما آخرین چیزی باشد که استفاده می کنید  و اولین چیزی است کهبعد از مهمانی در جای خود قرار می گیرد.

عرق شما همچنین می تواند به جواهرات مروارید آسیب برساند. برای ایمن ماندن آنها را با استفاده از پارچه ای پاک کنید.

گوشواره طلا مروارید
گوشواره طلا مروارید

چیزهایی که باید هنگام پوشیدن مروارید به خاطر بسپارید

عشق شما به مروارید و عشق به باران توأم با هم نخواهند بود. اگر از جواهرات مروارید استفاده می کنید ، در برابر تمایل به خیس شدن در زیر باران مقاومت کنید! به هر قیمتی از خیس شدن رشته های مروارید خودداری کنید.

 این بدان معناست که شما نباید مروارید را در حمام استفاده کنید. همچنین از قرار دادن مرواریدها در معرض تابش مستقیم نور خورشید یا مکانهایی با گرما و رطوبت بالا مانند سونا خودداری کنید.

 آیا قصد تعطیلات در ساحلی را دارید که می خواهید از شن و ماسه و دریا نهایت لذت را ببرید؟ به منافع شما این است که گوشواره  طلا یا دستبند طلا مروارید خود را به سفر نبرید .

حال ، اگر مرواریدهای شما با مایعی برخورد کرد که ممکن است به آنها آسیب برساند ، چه باید کرد؟ اگر روی آنها آب میوه ریخته اید ، بلافاصله آنها را با پارچه ای تمیز و نرم به آرامی پاک کنید. در صورت تماس با مواد شوینده ، سرکه یا هر نوع مایعات قوی دیگر ، همین کار را انجام دهید.

نیم ست طلا اسم عشق و دیگر هیچ ولنتاین با مروارید
نیم ست طلا اسم عشق و دیگر هیچ ولنتاین با مروارید

چگونه مروارید خود را به درستی نگهداری کنیم؟

مرواریدها سنگهای قیمتی انعطاف پذیر هستند. همچنین در برابر ضربه مقاوم هستند. با این حال ، در صورت تماس با سنگ های قیمتی سخت دیگر مانند الماس یا اشیا نوک تیز ، می توانند به راحتی خراشیده شوند. برای جلوگیری از خراشیدگی مروارید و جلوگیری از گره خوردن باید آنها را به درستی نگهداری کنید.

بهترین روش برای این کار این است که ابتدا سنجاق ها و بست ها را روی جواهرات مروارید خود ببندید. سپس هر یک از جواهرات را جداگانه دراز کنید. این کار را می توانید در جعبه جواهرات با محفظه و یا با استفاده از جعبه های جداگانه انجام دهید.

 ایده خوبی است که در یک جعبه پارچه ای نگهداری کنید. اگر هنگام مسافرت مجبور هستید انگشتر طلا مروارید ، دستبند طلا ، گوشواره طلا یا پلا طلا اسم خود را به همراه داشته باشید ، همیشه از یک کیسه نرم استفاده کنید. سعی کنید از نگهداری مرواریدها به مدت طولانی خودداری کنید. آنها دوست دارند اغلب استفاده شوند !

زنجیر و پلاک طلا مادر باردار طرح مروارید
زنجیر و پلاک طلا مادر باردار طرح مروارید

نکاتی برای حفظ جذابیت جواهرات مروارید

هر چقدر هم که مراقب جواهرات مروارید باشید ، ممکن است با گذشت زمان برخی از قطعات آنها از بین بروند. همیشه قبل از استفاده جواهرات ، از بررسی و بازرسی آنها اطمینان حاصل کنید. قسمتهای مختلف در زیور آلات که نیاز به توجه دارند که شامل شاخه های نگه داشتن مرواریدها ، پیچ سنجاق و گوشواره های سنجاق ، بست گردنبندها و … است.

 حتی اگر مرواریدهای موجود در جواهرات شما با بهترین نخهای ابریشمی بسته شده باشند ، می توانند به مرور زمان کشیده و شل شوند. آنها همچنین می توانند ناگهانی پاره شوند. برای جلوگیری از دست دادن مرواریدها در اثر حوادث غیرمترقبه نخ آنها ، مرواریدهای خود را سالانه به جواهر فروشی ببرید .

دستبند طلا اسم مروارید
دستبند طلا اسم مروارید

چگونه جواهرات مروارید را تمیز کنیم؟

شما همیشه برای تمیز کردن مروارید خود به یک متخصص نیاز ندارید. به راحتی می توانید این کار را در خانه انجام دهید.

  • جواهرات را روی پارچه ای نرم و تمیز قرار دهید.
  • با صابون ملایم و آب گرم محلول درست کنید.
  •  با استفاده از یک برس تمیز (جدید) و نرم ، این محلول را به آرامی روی زیور آلات بمالید. بدون کشیدن یا فشار دادن رشته ها ، به آرامی روی جواهرات بکشید.
  •  آن را برگردانید و مراحل را تکرار کنید.
  •  برای شستشوی صابون از جواهرات خود ، آن را بیش از پنج دقیقه در آب خنک قرار دهید.
  • آن را از آب خارج کرده و بگذارید تا روی حوله خشک شود. اطمینان حاصل کنید که برای خشک کردن نیز آن را درست همانند مرحله اول قرار دهید تا چیزی مزاحم جواهرات نباشد و تا کاملا خشک شود.

رشته های گردنبند طلا مروارید و سایر جواهرات مروارید

رشته نخ یکی از مهمترین قسمت های جواهرات مروارید به خصوص گردنبند است. اگر مشاهده كردید رشته های مروارید جواهرات شما شروع به شل شدن می كنند ، به جواهر فروشی مراجعه کنید .

 متداول ترین نخی که برای رشته های مروارید استفاده می شود ، نخ های مهره ای پلاستیکی یا ابریشمی است. وقتی مرواریدهایتان را رشته می کنید ، می توانید بین مهره ها رشته ها را گره بزنید . گره زدن حداکثر محافظت را برای مرواریدها ایجاد می کند – صرف نظر از پارگی گردنبند ، فقط یک مهره را از دست می دهید. اگر بین هر مروارید روی رشته گره نمی زنید ، اطمینان حاصل کنید که گره هایی بعد از چند مروارید اول در دو طرف قلاب وجود دارد دچار آسیب نشده باشند . این نواحی مستعدترین قسمت ها  برای سایش و پارگی هستند.

دستبند مروارید با پلاک طلا اسم ولنتاین شعر مست می عشقم
دستبند مروارید با پلاک طلا اسم ولنتاین شعر مست می عشقم

مواردی که برای ماندگاری جواهرات خود باید از آنها دوری کنید

این قرار است لیستی از چندین “nevers” ” ممنوعات ” باشد که به شما کمک می کند مرواریدهای خود را تمیز و درخشان نگه دارید.

  • برای تمیز کردن مرواریدها یا جواهرات مروارید خود هرگز از مسواک های سخت ، پد تمیز کردن ، یا هر نوع وسایل زبر استفاده نکنید.
  • برای تمیز کردن مرواریدهای خود هرگز از بخار استفاده نکنید.
  • هرگز از مواد شیمیایی یا مواد تمیز کننده تجاری با سفید کننده کلر ، آمونیاک یا سرکه استفاده نکنید. این مایعات می توانند به مروارید آسیب برسانند.
  • مرواریدهای خود را هرگز در معرض گرمای شدید قرار ندهید. از نگه داشتن آنها در مجاورت منبع مستقیم گرما ، از جمله اجاق گاز ، در بالای تلویزیون یا شومینه خودداری کنید.
  • هرگز مروارید را در کیسه های پلاستیکی نگهداری نکنید. مواد شیمیایی که پلاستیک منتشر می کند می تواند به پوشش براق مروارید آسیب برساند.
  • هرگز مرواریدها را به مدت طولانی در کمدهای بانک یا جعبه های نگهدارنده جواهرات، نگهداری نکنید. مرواریدها وقتی برای مدت طولانی استفاده نشوند  ، کم آب می شوند.
زنجیر و پلاک طلا مادر باردار طرح مادر و بچه با مروارید
زنجیر و پلاک طلا مادر باردار طرح مادر و بچه با مروارید

مرواریدها سنگهای قیمتی زیبایی هستند. جواهرات مروارید خود را بیشتر استفاده کنید. اگر از روش های مناسب برای تمیز کردن و نگهداری صحیح  استفاده کنید ، می توانید مطمئن باشید که آنها یک عمر برای شما خواهند ماند .

ما در این مقاله سعی در ارائه راه کارهایی برای نگهداری مناسب جواهرات دارای این گوهر جذاب ، داشتیم تا شما بتوانید به خوبی از آنها نگهداری کنید . امیدوار هستیم که توانسته باشیم کمک شایانی به شما کرده باشیم .

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای موارد ذکر شده در این مقاله به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *