مقالات

سنگی قیمتی با قابلیت ست شده با تمام لباس های شما

وقتی نام یاقوت سرخ را می شنویم ، رنگ قرمز را به ذهن همه ی ما خطور می کند . در کنار آن زمانی که نام زمرد را می شنویم به رنگ سبز فکر کنیم. حالا بیاید تمام رنگ ها را تصور کنیم، میشود یک سنگ تمام رنگ ها  داشته باشد ؟ بله وجود دارد .

یک سنگ وجود دارد که در تمام رنگهای رنگین کمان را داراست. بله ، ما در مورد تورمالین صحبت می کنیم. رنگ این سنگ از زرد روشن و نارنجی گرم تا آبی سرد و سیاه است. تعجبی ندارد که این نوع را به عنوان سنگ قیمتی با بیشترین طیف رنگی شناخته می شوند.

آیا به دنبال چیزی منحصر به فرد گشته اید؟ خوب ، یک جفت گوشواره طلا یا انگشتر طلا پر از تورمالین همه آنچه شما نیاز دارید، است.

تورمالین
تورمالین

حالا این سوالات مطرح می شود ، تورمالین چیست؟ چه چیزی آنها را ویژه میکند؟ و چه مواردی باید هنگام خرید جواهرات دارای این سنگ قیمتی را در نظر بگیرید؟ برای یادگیری همه اینها و موارد دیگر با ما باشید .

بررسی اجمالی

تورمالین یک ماده معدنی منفرد نیست. در واقع ، این سنگ دارای یک گروه از مواد معدنی با خواص فیزیکی و شیمیایی مرتبط با یکدیگر است. هر سنگ ساختار بلوری یکسانی دارد. با این حال ، عناصر داخل آن ممکن است متفاوت باشد.

اندازه این سنگ ها در مقیاس سختی Mohs 7 تا 7.5 است. این بدان معنی است که در برابر خراش کاملاً سخت و مقاوم است. این نوع سنگ قیمیت هیچ نا خالصی  ندارند و در نتیجه از دوام فوق العاده ای برخوردار هستند.

 با توجه به طیف رنگی که این سنگ دارد ، هرکسی این سنگ زیبا را در فهرست موارد مورد علاقه خود قرار می دهد . یک سنگ قیمتی تورمالین حتی می تواند دو یا چند رنگ را همزمان به نمایش بگذارد. تورمالین هندوانه نمونه بارزی از این دست است. همانطور که از نام آن پیداست ، این سنگ از بیرون به رنگ سبز و در مرکز آن صورتی یا قرمز است.

تورمالین
تورمالین

تاریخچه تورمالین چیست؟

با توجه به رنگهای زیادی که یک تورمالین می توان یافت ، به راحتی می توان این سنگ را با دیگر سنگ ها اشتباه گرفت. تورمالین فقط در دهه 1800 به عنوان یک گونه معدنی منحصر به فرد شناخته شد. با این حال ، قرن ها قبل از این کشف شده بود. همین نامی که به این سنگ داده شده نشان دهنده سردرگمی ناشی از آن است. تورمالین نام خود را از اصطلاح سینهالی toramalli گرفته است که به معنای سنگهای قیمتی است.

یک داستان مصری زیبا در مورد چگونگی بدست آوردن رنگ تورمالین وجود دارد. طبق افسانه ها ، این گوهر رنگارنگ هنگامی که از زمین عبور می کرد ، رنگین کمان را شکست. به همین علت این سنگ قیمتی دارای رنگ زنده است. امروزه برزیل یکی از غنی ترین منابع است. سنگ های استخراج شده در آنجا به رنگ های روشن آبی و سبز هستند.

انواع تورمالین ها

آیا می دانید گونه های معدنی تورمالین بیش از 30 نوع مختلف دارند؟ از این تعداد ، فقط 3 مورد برای ساخت جواهرات استفاده می شود ، یعنی Elbaite ، Dravite و Schorl. Elbaite متداول ترین تنوعی است که امروزه موجود است و در طیف وسیعی از رنگ ها یافت می شود.

تورمالین
تورمالین

 Dravite یک سنگ قهوه ای است در حالی که Schorl به رنگ سیاه تیره است. پارایبا آبی از برزیل مشهورترین و همچنین گرانترین نوع این سنگ است. تورمالین های دو رنگ با رنگ های سبز و صورتی به عنوان نوع هندوانه شناخته می شوند. ایندیکولیت به تورمالین آبی تیره بنفش یا آبی مایل به سبز گفته می شود. به همین ترتیب ، تورمالین ها در سایه های قرمز به نام Rubellite شناخته می شوند.بهترین روش تراش این سنگ ها کابوکون است.

سنگ های تولد و سنگ های سالگرد

تورمالین و اوپال سنگهای متولدین ماههای اکتبر و مهر ماه هستند. همچنین در هشتمین سال ازدواج هدیه است. این باعث می شود که انگشتر طلا ، پلاک طلا اسم ، دستبند طلا و … به عنوان یک هدیه تولد ایده آل برای متولدین ماه اکتبر و مهر ماه تبدیل شوند. شما می توانید آنها را در هشتمین سالگرد ازدواج خود به همسرتان هدیه دهید .

گردنبند تورمالین
گردنبند تورمالین
گردنبند طلا تورمالین
گردنبند طلا تورمالین

شناخت تورمالین واقعی از جعلی

تورمالین به طور طبیعی به وفور و در بسیاری از رنگها موجود است. از این رو معمولاً در آزمایشگاه ساخته نمی شود. با این حال ، مردم هنوز سعی کرده اند بلورهای شیشه ای رنگی یا کوارتز را به نام آن بفروشند. دانستن برخی از ویژگی های می تواند به شما در خرید هوشمندانه کمک کند.

  • تورمالین ها سنگ های قیمتی بسیار سخت هستند و به راحتی نمی توان آنها را خراشید. بنابراین ، اگر سنگی روی آن خراش داشته باشد ، نمی تواند این سنگ قیمتی باشد.
  •  تورمالین های طبیعی هنگام مشاهده در زیر نور مصنوعی نیز تغییر رنگ می دهند. اکثر سنگهای تورمالین صورتی رنگ ، رنگ قهوه ای را نشان می دهند.
گردنبند تورمالین
گردنبند تورمالین

چگونه جواهرات تورمالین خریداری کنیم؟

تورمالین ها سنگ های قیمتی محبوب برای انواع جواهرات هستند. طیف گسترده ای از رنگ آنها با تمام فلزات گرانبها مطابقت دارد. امروز می توانید جواهرات دارای این سنگ قیمتی ساخته شده از طلای زرد یا طلای سفید را خریداری کنید. در بسیاری از طرح ها رنگ های مختلف وجود دارد ، به خصوص روی انگشتر طلا و پلاک طلا اسم . هنگام خرید این سنگ زیبا ، باید به 4 نکته اساسی توجه کنید. این 4 مورد شامل رنگ ، برش ، شفافیت و عیار است.

رنگ

 وقتی نوبت به ارزیابی می رسد ، رنگ مهمترین عامل است. تورمالین های Paraiba با رنگ های آبی گران ترین نمونه ها در خانواده این سنگ قیمتی هستند. این نوع بسیار نادرتر هستند و از این رو قیمت بالاتری را دارند.

 سنگ هایی با رنگ های بسیار زیاد نیز می توانند بسیار گران قیمت باشند. با این حال ، حتماً ببینید سنگها دارای نقاط سیاه و تاریکی نباشند. سنگهای که خیلی اشباع نشده اند نیز بسیار محبوب هستند. برخی از آنها سنگها مانند تورمالینهای سبز پلوکرووئیک هستند. این به این معنی است که آنها از زاویه های مختلف به رنگ های مختلف نمایش داده می شوند. و سپس سنگ های دو رنگ وجود دارد. سنگهای با نمای بیرونی سبز و هسته صورتی از رایج ترین آنها هستند. سنگ های قیمتی با چنین طیف رنگی برای جواهرات بی نظیر ایده آل هستند.

برش

تورمالین به طور طبیعی به صورت بلورهای بلند موجود است. بیشتر این نوع سنگها تنوعی از رنگ را در طول خود نشان می دهند. خواص پلوکروئیک آن نیز برش آن را تحت تأثیر قرار می دهد. این به این دلیل است که ممکن است سنگها وقتی از طول مشاهده می شوند بسیار تیره به نظر می رسند. این نوع سنگ قیمتی معمولاً به صورت باگت ، هشت ضلعی یا اشکال مارکی بریده می شوند. این ها  کمک می کند تا ویژگی های منحصر به فرد رنگ سنگ به نمایش گذاشته شود و ضایعات را کاهش می دهد.

وضوح

مانند سایر سنگ های قیمتی ، تورمالین های شفاف با وجود اینکه کمیاب هستند از با ارزش ترین ها هستند. تورمالین ها اغلب با اجزا thread مانند نخ یافت می شوند. وقتی سنگ را زیر عدسی بزرگنمایی قرار می دهید ، به نظر می رسد که این اجزا با گازهای کوچک یا حباب های مایع پر می شوند.

عیار

 قیمت هر عیار یک تورمالین معمولاً پس از مرحله عیار 5 قیراط افزایش می یابد. این سنگ های در اندازه های بزرگتر موجود هستند اما بسیار نادر و کمیاب هستند.

گوشواره طلا تورمالین
گوشواره طلا تورمالین
دستبند طلا تورمالین
دستبند طلا تورمالین

چگونه از جواهرات تورمالین خود مراقبت کنیم؟

تورمالین یک سنگ سخت و بادوام است. با این حال ، عمر یک سنگ به میزان نگهداری آن بستگی دارد. بنابراین چگونه از انگشترهای طلای خود ، پلاک طلا اسم  و سایر زیور آلات مملو از این زیبایی های خوش رنگ مراقبت می کنید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد.

  • هنگام تمیز کردن زیور آلات تورمالین از پاک کننده های بخار یا تمیز کننده های اولتراسونیک استفاده نکنید. در عوض ، باید آنها را با آب گرم و صابون بشویید و خشک نگه دارید.
  • بسیار مهم است که جواهرات خود را در جعبه های جداگانه نگهداری کنید. همچنین می توانید از جعبه های پارچه ای و دارای شکاف های جداگانه استفاده کنید.
  • جواهرات را در معرض تغییرات ناگهانی گرما قرار ندهید. این می تواند باعث شکستگی سنگ شود.

بسیاری از رنگ های تورمالین ست شدن آن را با تمام لباس های شما تضمین می کنند. بنابراین ، آیا شما آماده هستید که یک قطعه از جواهرات خیره کننده این سنگ فوق العاده را به مجموعه خود اضافه کنید؟

گردنبند تورمالین
گردنبند تورمالین
انگشتر طلا تورمالین
انگشتر طلا تورمالین

ما در این مقاله سعی در معرفی سنگ قیمتی داشتیم تا شما در هنگام خرید مشکلی نداشته باشید . امیدوار هستیم که توانسته باشیم کمک شایانی به شما کرده باشیم .

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای موارد ذکر شده در این مقاله به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *