مقالات

رودولیت یا گارنت ؟!

همه سنگهای قیمتی با هم برابر نیستند. بعضی از سنگهای قیمتی از نظر برش و شفافیت نمره بالایی کسب می کنند در حالی که بعضی دیگر به دلیل رنگشان توجه خریداران را جلب می کنند در خانواده سنگهای قیمتی گازدار ، رودولیت با درخشش و زیبایی متمایز خود توجه همه را جلب می کند .

گرچه یک سنگ قیمتی گرانبها نیست ، اما هرگز از خیره شدن به آن نمی توانید دست بردارید و درخشش زیبایش را فراموش کنید. زیبایی آن چنان است که جای خود را در میان پر طرفدار ترین سنگهای قیمتی باز کرده است.

 اگر به دنبال حلقه طلا و النگو طلا یا پلاک طلا اسم ردولیت یا دستبند طلا سفید باشید ، می توانید تعداد زیادی از آنها را بصورت آنلاین و آفلاین پیدا کنید. آیا علاقه مند هستید درباره این سنگ نیمه قیمتی اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ در اینجا یک توضیحات کاملی برای Rhodolite  تاریخچه ، کیفیت ، ویژگی ها و اطلاعات مربوط به خرید و مراقبت از سنگ قیمتی آورده ایم ، با ما همراه باشید .

رودولیت
رودولیت

بررسی اجمالی

رودولیت ، که بعضاً به آن گارنت رودولیت گفته می شود ، از خانواده گارنت است. در ترکیبات شیمیایی ، این گوهر نیمه قیمتی ترکیبی از گارنت های پیروپ و آلمندین است. در حالی که گارنت های قرمز معمولی دارای رنگ قرمز پر رنگ  و مایل به قهوه ای هستند ، ردولیت ها دارای رنگ قرمز روشن هستند.

در مورد گارنت اطلاعات کافی دارید ؟ در صورتی که علاقه مند هستید اطلاعات کامل و جامعی در مورد گارنت ها بدانید این مقاله ” گارنت سنگی که رنگ تازه ای به ژانویه و دی ماه می دهد “را مطالعه کنید .

رودولیت
رودولیت

 رنگ این سنگ قیمتی از صورتی تا قرمز متفاوت است که به دلیل وجود آهن و کروم است. این یک سنگ قیمتی شفاف است و عدم وجود نا خالصی در آن بیشتر به جذابیت این بلور افزوده است.

در مقیاس Mohs ، این سنگ قیمتی نمره 7.0 تا 7.5 را کسب می کند. این امر آن را به یک سنگ قیمتی بسیار سخت و بادوام تبدیل کرده است که آن را برای ساخت انواع جواهرات مناسب می کند. این سنگ به عنوان سنگ الهام و بهبود عاطفی شناخته شده است. اعتقاد بر این است که چاکراهای قلب را فعال می کند.

تاریخچه رودولیت

این سنگ نام خود را از کلمه یونانی رودون گرفته است که به معنی گل رز است. این نام از گل ردودندرون گرفته شده است. تاریخچه این سنگ به زمان طولانی برمی گردد. مسافران روم باستان ، مصر و یونان این سنگ را به عنوان حرز محافظ در برابر شر استفاده می کردند .

 قرون وسطی از این سنگ به عنوان محافظ در برابر حوادث استفاده می شد. اعتقاد بر این بود که سنگ می تواند خونریزی را متوقف کند. آیا می دانید تا قرن نوزدهم برخی قبایل در آمریکای جنوبی غربی و آسیا از این سنگ گلوله می ساختند؟ مردم همچنین از این سنگ برای دفع خواب های بد استفاده کرده اند.

دستبند طلا رودولیت
دستبند طلا رودولیت

انواع رودولیت

اگر در مورد انواع مختلف رودولیت چیزی نشنیده اید ، جای تعجب نیست. فقط برخی از انواع این کریستال به صورت تجاری نامگذاری شده است. سنگ شناسان معمولاً رودولیت ها را به عنوان یک زیر گروه خاص از گارنت ها در نظر نمی گیرند. در عوض ، آنها از این اصطلاح برای اشاره به گارنت هایی با رنگ گل رز ، صورتی یا گلودن استفاده می کنند.

 از جمله شناخته شده ترین انواع آن ، رودولیت تمشک است. این رنگ صورتی بنفش و صورتی است که شبیه میوه است. انگور گارنت یکی دیگر از انواع محبوب این سنگ است. این رنگ بسیار قرمز و بنفش ، شبیه به شراب کابارنت را نشان می دهد.

دستبند طلا رودولیت
دستبند طلا رودولیت

سنگ های تولد و سنگ های سالگرد

رودولیت سنگ تولد ژانویه و دی ماه است ، همچین  نشانه زودیاک دلو است. این سنگ قیمتی برای دومین سالگرد ازدواج یک هدیه سنتی درست می کند.شما می توانید این سنگ را در قالب پلاک طلا اسم ، گوشواره طلا ، دستبند طلا و … برای عزیزانتان تهیه کنید.

تشخیص رودولیت واقعی از جعلی

درخشش و رنگ این سنگ باعث محبوبیت کامل آن در بین علاقه مندان به جواهرات شده است. اما باید هنگام خرید ردولیت محتاط باشید وگرنه ممکن است یک سنگ تقلبی خریداری کنید . نگران نباش. چند روش برای تشخیص یک رودولیت واقعی از جعلی وجود دارد.

  •  بهترین روش برای شناسایی ردولیت ، رنگ تمشک آن است ، که به شما کمک می کند تا آن را از گارنت های قرمز جدا کنید.
  • برای شناسایی این سنگ ها می توانید از آهن ربا های قوی نئودیمیم نیز استفاده کنید. از آنجا که حاوی کنسانتره های زیادی از آهن و منگنز هستند ، به راحتی جذب آهنربا می شوند.
گوشواره طلا رودولیت
گوشواره طلا رودولیت

چگونه جواهرات رودولیت بخریم؟

این سنگ پرکاربرد تقریباً برای همه انواع جواهرات مانند انگشتر طلا ، دستبند طلا، گوشواره طلا  و پلاک طلا اسم و …  قابل استفاده است. هنگام خرید جواهرات مملو از رودولیت ، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

رنگ

  •  رودولیت به دلیل رنگهای طبیعی جذاب شناخته شده است. سایه های معمول سنگ خیلی تیره نیستند. درجه بندی رنگ از نظر شدت و اشباع انجام می شود. قرمز تمشک مطلوب ترین و گرانترین نوع این سنگ است.

برش

  •  به دلیل وضوح بالا ، این سنگ اغلب به اشکال متنوع بریده می شود. بیضی ، تریلیون ، کوسن از رایج ترین شکل ها هستند. رودولیت معمولاً بصورت وجهی است تا درخشش خود را افزایش دهد. این سنگ به شکل کابوچون نیز وجود دارد. اندازه های کوچک این سنگ قیمت نسبتاً کمی دارند.

شفافیت

  •  ارزش سنگ قیمتی شما به شفافیت آن بستگی دارد. هرچه بی عیب و نقص باشد ، قیمت آن بالاتر است. ردولیت با کیفیت خوب هیچگونه نا خالصی قابل مشاهده ای از خود نشان نمی دهد. چنین سنگهایی درخشش خاصی از خود نشان می دهند. درخشش این سنگ به دلیل ضریب شکست بالای آن است.

عیار

  • رودولیتها را می توان در هر اندازه و وزنی یافت. سنگهای با ارزش عیار پایین (کمتر از یک عیار) در مقایسه با سنگهایی که ارزش عیار بالایی دارند ، ارزان ترند. با افزایش اندازه سنگ ، ارزش قیراط و قیمت نیز به طرز چشمگیری افزایش می یابد.
گوشواره طلا رودولیت
گوشواره طلا رودولیت

چگونه از جواهرات Rhodolite خود مراقبت کنیم؟

حتی اگر این سنگ قیمتی سخت و بادوام باشد ، شما باید از جواهرات رودولیتی خود مراقبت کنید تا زیبایی آنها را حفظ کند. قسمت خوب این است که برای مراقبت از آنها تلاش کمی لازم است. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در مراقبت از آن آورده ایم :

  • کریستال را با استفاده از یک برس نرم و آب گرم و صابون در فواصل منظم تمیز کنید. پس از تمیز کردن و شستن آن را  با استفاده از پارچه نرم خشک کنید.
  • به منظور تمیز کردن رودولیت ، از بخار استفاده نکنید . پاک کننده های التراسونیک نیز برای تمیز کردن جواهرات رودولیتی توصیه نمی شوند.
  • سنگ قیمتی خود را در معرض تغییرات ناگهانی دما قرار ندهید.
  • از سنگ قیمتی خود در برابر ضربات سخت محافظت کنید.
  • برای افزایش عمر جواهرات مملو از سنگهای قیمتی ، از استفاده مواد شیمیایی روی آنها خودداری کنید.
  • یادتان باشد قبل از اینکه به هر نوع کار بدنی مانند نظافت یا باغبانی بپردازید ، النگو طلا و حلقه طلا رودولیتی خود را بردارید.
  • جواهرات رودولیت را به دور از سنگها و جواهرات دیگر نگهداری کنید تا از خراش آن جلوگیری شود. می توانید جواهرات خود را در یک پارچه نرم بپیچید و داخل جعبه پارچه ای نگهداری کنید.
دستبند طلا رودولیت
دستبند طلا رودولیت

کمترین چیزی که گفته می شود زیبایی ردولیت جذاب است. دستورالعمل های ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا جواهرات رودولیتی خود را به راحتی خریداری کنید و از آنها مراقبت کنید.

ما در این مقاله سعی در معرفی سنگ قیمتی داشتیم تا شما در هنگام خرید مشکلی نداشته باشید . امیدوار هستیم که توانسته باشیم کمک شایانی به شما کرده باشیم .

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای موارد ذکر شده در این مقاله به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *