مقالات

خرید انگشتر آبکاری شده با طلا یا انگشتر طلا ، مساله این است !

همه ما از زیورآلات طلا و جواهرات موجود در بازار مطلع هستیم . همه با واژه آبکاری  شده با طلا هم آشنا شدیم . اما فرق طلا و آبکاری شده با طلا در چیست ؟ آیا تفاوت قیمتی زیادی دارند ؟ با ما باشید تا در مورد طلا و آبکاری با طلا صحبت کنیم .

آبکاری چیست؟

به طور کلی ، آبکاری فرآیندی است که طی آن یک قطعه جواهر ساخته شده از فلز یا آلیاژ خاصی با لایه ای از فلز دیگر پوشانده می شود. به عنوان مثال ، یک حلقه مسی یا نقره ای که روی آن یک لایه طلا وجود دارد ، به عنوان روکش طلا یا آبکاری شده با  طلا فروخته می شود.

طلای آبکاری شده
طلای آبکاری شده
قیمت جواهرات آبکاری شده  کمتر از یک قطعه طلای خالص است.

آیا طلای سفید هم آبکاری می شود ؟

شاید شما در مورد طلای سفید که آلیاژی از طلای زرد و یک فلز سفید است (به عنوان مثال پالادیوم) شنیده اید.

گاهی افراد تصور می کنند که طلای سفید هم مانند طلای زرد از زمین استخراج می شود ولی در واقع طلای سفید آلیاژی از طلا است که از ترکیب آن با فلزات اغلب پالادیوم، روی، مس، نیکل، منگنز و نقره است .

طلای آبکاری شده
طلای آبکاری شده

با این حال ، شاید برای شما جالب باشد که بدانید از آنجا که این آلیاژ معمولاً زرد رنگ به نظر می رسد ، اغلب با رودیم پوشانده می شود تا به آن رنگ سفید خالص بدهد.

در چنین حالتی ، باید توجه داشته باشید که پس از مدتی استفاده ، لایه رودیوم از بین می رود و مواد زرد رنگ را در زیر نشان می دهد.

چرا برخی جواهرات آبکاری شده خریداری می کنید؟

قیمت این نوع زیورآلات نسبت به طلای هم وزن خود پایین تر است .

به عنوان مثال ، هزینه پلاک اسم با روکش طلا کمتر از یک قطعه پلاک طلا اسم  است که بیشتر از طلا ساخته شده است. بنابراین اگر بودجه کمتری دارید خرید پلاک آبکاری شده به صرفه تر است .

معایب جواهرات آبکاری شده

روکش هایی که بر روی فلزات قرار میگیرد یا فلزاتی با طلا آبکاری می شوند ، بعد از مدتی این لایه بیرونی آبکاری شده از بین می رود . حتی با ضخیم بودن لایه ، این اتفاق در انتها می افتد گرچه با گذشت زمان بیشتری .

شما بعد از این اتفاق می توانید لایه آبکاری شد را تمدید کنید اما این کار هزینه زیادی برای شما دارد ، زیرا آبکاری با طلا یا فلز رودیوم هزینه زیادی دارد.

البته  باید در نظر داشته باشید که هرچه تعداد قطعات متحرک و به هم متصل شده  یک قطعه زیورآلات بیشتر باشد ، آبکاری  دوباره آن دشوارتر است. در خرید اینگونه موارد آبکاری شده احتیاط کنید.

در صورتی که با از بین رفتن روکش آبکاری شده مشکلی ندارید ، باید توجه کنید که زمان از بین رفتن روکش را نمیتوان پیش بینی کرد . اینکه تا چه زمانی سالم می ماند به ضخامت آبکاری و تعداد استفاده شما و طراحی زیورآلات بستگی دارد .

چه موقع جواهرات روکش دار بخرید

جواهرات آبکاری شده دارای نواقصی هستند ، اما این بدان معنی نیست که نمی توانید آنها را بخرید. فقط هنگام خرید باید به محدودیت های استفاده و … توجه داشته باشید .

اگر قصد استفاده هر روز از آن را ندارید ، بهتر است تکه های جواهرات آبکاری شده  را خریداری کنید.

اگر به عنوان مثال به یک انگشتر طلا احتیاج دارید که فقط گاهی اوقات از آن استفاده می کنید ، ولی توان پرداخت قیمت زیادی را ندارید می توانید از انگشتر آبکاری شده استفاده کنید .

با این حال ، اگر مطمئن هستید که همیشه از آن استفاده می کنید  ، بهتر است انگشتر طلا را انتخاب کنید زیرا در این حالت ، یک زیور آبکاری شده خیلی زود از بین می رود.

طلای آبکاری شده
طلای آبکاری شده

قبل از خرید جواهرات آبکاری شده ، مطمئن شوید که از تمام فلزات موجود در آن مطلع شده اید ، مخصوصاً وقتی که به لایه زیر آبکاری می رسد.

اگر به نیکل حساسیت دارید و لایه زیرین آبکاری از آلیاژی است که حاوی فلز نیکل است ، به محض اینکه آبکاری از بین می رود ، پوست شما در معرض فلز نیکل قرار می گیرد.

با دقت انتخاب کنید ، و حتماً از نحوه ساخت قطعه و فلزات مصرف شده در آن بپرسید.

جواهرات طلا را از کجا بخریم؟

نگاهی به مدل های مختلف در فروشگاه سایت مهرزاد گالری بیاندازید و یا به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18  ما سر بزنید و مدل های سفارشی کار شده را ببینید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *