مقالات

تعمیر زیورآلات طلا مساوی با شکستگی بیشتر آن

چرا تعمیر جواهرات می تواند احتمال خراب شدن آن را بیشتر کند؟

همه ما می دانیم که وقتی جواهرات و زیورآلات دچار شکستگی و آسیب می شوند ، باید آنها را تعمیر کنیم ، اما آیا می دانید باز سازی و تعمیر یک زیورآلات  نیز می تواند باعث شکسته شدن مجدد آن در آینده شود؟ بیایید با هم ببینیم که چرا تعمیرات جواهرات می تواند مشکل ساز شود و یاد بگیریم که چه کاری می توان در این زمینه انجام دهیم.

مشکل باز سازی و تعمیر زیورآلات طلا

معمولاً وقتی قسمتی از جواهرات شما خراب می شود ، طلا فروش برای رفع آن از لحیم استفاده می کند.

تعمیر زیورآلات طلا
تعمیر زیورآلات طلا

آیا تغییر اندازه حلقه باعث شکستگی آن می شود ؟

تغییر اندازه یک حلقه معمولا  شامل برش آن و اتصال مجدد آن با استفاده از لحیم است.

برای مثال  در بسیاری از مواقع که بخشی از انگشتر یا دستبند شما که باید تعمیر شود ، آن قطعه جدا و قطعه جدید در جای خود لحیم می شود.

مشکل پیش آمده در لحیم کاری این است که به محض این که جواهرات شما به این طریق  بازسازی شد  ، مکانی که در آن تعمیر شده است نقطه ضعفی باقی می ماند.

متصل کردن دو قطعه شکسته شده به هم  هرگز یکپارچگی اصلی آن را بازیابی نمی کند. و هرچه تعداد این  تعمیرها بیشتر  شود ، احتمال خراب شدن زیورآلات بیشتر می شود.

مشکلات رایج جواهرات که به لحیم کاری نیاز دارند

فرسودگی جواهرات علت اصلی خراب شدن جواهرات است که منجر به لحیم کارسی می شود و در ادامه همین تعمیر با م دچار آسیب شده و این روند ادامه دارد .

یکی از عواملی که باعث فرسودگی و زودتر خراب شدن زیورآلات می شود  نوع فلزاستفاده شده است . هرچه نرمتر باشد ، قطعه ساخته شده از آن با سرعت بیشتری خراب می شود

به عنوان مثال ، جواهرات ساخته شده از طلا یا نقره با سرعت بیشتری فرسوده می شوند تا جواهرات ساخته شده از پلاتین.

در صورتی که  انگشترطلا  یا دستبند طلا  شما که خریداری کرده اید ،در ابتدا خیلی نازک طراحی شده باشد ، احتمال شکستن و خراب شدن آن بیشتر است.

زنجیرو پلاک های طلا بیشتر در این معرض هستند زیرا بیشتربه اطراف کشیده می شوند و تا می شوند و همه اینها باعث شکستگی می شود

تعمیر زیورآلات طلا
تعمیر زیورآلات طلا

تغییر اندازه یک حلقه اغلب شامل برش آن و اتصال مجدد آن با استفاده از لحیم می باشد. در صورتی که اندازه حلقه خود را تغییر می دهید ، باید به خاطر داشته باشید که این  کارباعث ضعیف تر شدن انگشتر شده  واگر اندازه آن بیش از حد باریک شود شود ، شکستن آن بسیار راحت تر خواهد شد.

استفاده از جواهرات تعمیر شده

اگر جواهرات شما با استفاده از لحیم کاری تعمیر شده است ، باید هنگام استفاده از آنها بسیار احتیاط کنید.

فشار زیادی وارد نکنید زیرا وقتی این کار را انجام می دهید ، احتمال دارد محل لحیم شدن شکسته شود.

 به عنوان مثال ، گردنبند خود را به سختی نکشید و هنگام دست زدن و درآوردن دستبند یا انگشتر خود مراقب باشید.

هنگامی که انگشتر خود را تغییر اندازه داده داده اید ، هنگام انجام یک فعالیت شدید از آن را استفاده نکنید و مراقب باشید که از آن در برابر ضربه محافظت کنید.

احتمال شکستن چه نوع جواهراتی وجود دارد؟

ما اشاره کردیم که موارد ساخته شده از فلزات نرم مانند طلا یا نقره در معرض فرسایش قرار دارند.

با این حال ، یک دسته جواهرات دیگر نیز وجود دارد که در معرض شکستن قرار دارند و آن جواهرات ارزان قیمت هستند . برای اینکه قیمت آن پایین باشد ، این نوع جواهرات اغلب با استفاده از فلز کمتری ساخته می شوند و ساخت آن بسیار محکم نیست.

در نتیجه ، جواهراتی که ارزان قیمت و نازک هستند و احتمال شکستن آنها بیشتر است.

تعمیر زیورآلات طلا
تعمیر زیورآلات طلا

چگونه از تعمیر زیورآلات طلا خودداری کنیم

بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات تعمیرات این است که مراقب جواهرات خود باشید. با این حال ، دیر یا زود ، وسایل شما به هر حال نیاز به تعمیر دارند . روشی که برای به حداقل رساندن خطر آسیب به وسایل شما می تواند باشد این است که هنگام خرید جواهراتی که ساخت مستحکم تری دارند، را انتخاب کنید.

این به معنی است که باید از خرید جواهرات ارزان قیمت خودداری کنید، قیمت اولیه ممکن است به نظر مطلوب باشد اما اگر هر روز این زیورآلات را استفاده می کنید ،احتمال آسیب بیشتر است و  باید مرتباً تعمیرش کنید و هزینه بیشتری بپردازید.

با توجه به هزینه تعمیرات که در آینده متحمل می شوید ، به عنوان مثال یک حلقه ارزان قیمت در طولانی مدت چندان ارزان نباشد و یک مورد با دوام تر انتخاب بهتری باشد.

انتخاب فلز هایی که دوام بیشتری داشته باشند نیز روشی برای جلوگیری از ایجاد قطعات شکسته و تعمیر است.

از کجا خرید کنم ؟

نگاهی به مدل های مختلف و مستحکم با قیمت مناسب در فروشگاه سایت مهرزاد گالری بیاندازید و یا به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18  ما سر بزنید و مدل های سفارشی کار شده را ببینید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *