مقالات

انواع انگشتر طلای سفید و حلقه طلا برای زمان عقد

یکی از جذاب ترین و مهمترین کارها برای شروع دوران نامزدی تهیه حلقه طلا است . زیوری که نمادی از عشق و وفاداری است . با آمدن انواع رنگ های طلا  و تنوع  زیاد در بازار ولی امروزه حلقه طلای سفید جز پر طرفدار ترین اکسسوری ها شده است .

اما داشتن آگاهی هنگام خرید و داشتن خرید درست و مطمئن همیشه ذهن همه خریداران را به خود مشغول می کند . گاهی افراد بین انتخاب طلای زرد و طلای سفید دودل هستند و نمیدانند کدام یک را انتخاب کنند ، ما در این مقاله پیرامون انگشتر طلای سفید صحبت خواهیم کرد . شاید راهگشای شما باشد . با ما باشید .

ست کردن حلقه و انگشتر طلای سفید با لباس

حلقه و انگشتر طلای سفید در مقایسه با طلای زرد راحت تر با هر لباسی ست می شود . در این نوع انگشتر طلا به دلیل آبکاری انجام شده مقاومت بالا رفته و کمتر به طلا آسیب می رسد . البته این آبکاری با گذشت زمان از بین می رود مجدد  باید برای آبکاری به طلا فروشی مراجعه کنید .

انگشتر طلای سفید
انگشتر طلای سفید

امتیازات حلقه و انگشتر طلای سفید

حلقه و انگشتر طلای سفید در بین بقیه حلقه ها از درخشندگی بالایی برخوردار است ،گرچه شبیه پلاتین بوده ولی  قیمت و درخشش آن از پلاتین بهتر است . این نکته حائز اهمیت است که پلاتین دارای مقاومت بالایی است ولی شما در هنگام خرید پلاتین هزینه بالایی را پرداخت می کنید ولی اگر تمایل به فروش آن داشته باشید شما متحمل ضرر زیادی می شوید . گزینه دیگر استفاده از حلقه و انگشتر نقره است . این جنس هم به دلیل قیمت مناسب طرفداران زیادی دارد اما برای جلوه بهتر و بیشتر استفاده از حلقه و انگشتر نقره توصیه نمی شود . گرچه شاید قیمت مناسب آن ، او را به گزینه انتخابی شما تبدیل کند .

سنگ های قیمتی مورد استفاده در حلقه و انگشتر طلای سفید

از محبوب ترین سنگ های قیمتی که در ساخت انگشتر های طلای سفید به کار می روند می توان به الماس ؛ یاقوت کبود ، زمرد و یاقوت سرخ نام برد . با ما باشید تا آنها را بررسی کنیم .

انگشتر طلای سفید به همراه الماس

انگشتر طلای سفید
انگشتر طلای سفید

الماس جز لوکس ترین سنگ هایی است در انگشتر طلای سفید استفاده می شود . اما باید در هنگام خرید باید دقت لازم را داشته باشید و به قیراط ؛رنگ ؛ شفافیت و برش الماس توجه کنید .

انتخاب قیراط الماس با توجه به بودجه شما و سلقه متغیر است ولی به طور معمول قیراط حدود 0.5تا1 برای انگشتر طلا مناسب است .

رنگ الماس ها هم دارای درجه بندی هستند که مرغوب ترین الماس ، الماس بی رنگ است که به درجه D معروف است .

رتبه بندی الماس ها از نظر رنگ تا حرف Z  ادامه دارد . رنگ های فانتزی الماس بسیار متمایز و پر رنگ هستند که بسیار کمیاب نیز می باشند . اما شفافیت  و تعداد اجزا و ذرات کوچک موجود درقطعه الماس با ذربین قابل تشخیص است .با ارزش ترین درجه شفافیت را با FL (بی عیب و نقص ) می باشد .

کیفیت برش الماس مربوط به طبیعت نیست ، اگر الماس به شکل صحیح برش خورده باشد ، درخشش الماس بیشتر است . با بیان دیگر نحوه برش الماس در میزان و نحوه درخشش تاثیر گذار است .

انگشتر طلای سفید
انگشتر طلای سفید

انگشتر طلای سفید همرا با یاقوت کبود

انگشتر طلای سفید
انگشتر طلای سفید

یاقوت کبود یکی دیگر از سنگ های قیمتی است . این سنگ از ترکیب آلومینیوم و اکسیژن درست شده است . بین سنگ های قیمتی ، یاقوت کبود به دوام و مقاومت بالا شهرت دارد . رنگ طبیعی و معمول یاقوت آبی رنگ است اما به رنگ های زرد ، سبز،بنفش و … یافت می شود . البته رنگ یاقوت به میزان آهن و تیتانیوم موجود در سنگ بستگی دارد . یاقوتی که دارای سایه های سیاهی و خاکستری باشد ، ارزش پایینی دارد و هرچه دارای رنگ طبیعی باشد ارزش بیشتری پیدا می کند .

 انگشتر طلای سفید همراه با زمرد

انگشتر طلای سفید
انگشتر طلای سفید انگشتر طلای سفید

زمرد سنگ قیمتی است که دارای کروم و وانادیوم است به همین دلیل دارای رنگ های متنوعی است . رنگ هایی شامل آبی زرد قهوه ای است البته رنگ اصلی این سنگ سبز رنگ است . در بین سنگ های قیمتی ،زمرد بسیار شکننده است و به همین دلیل کمتر برش داده می شود تا سنگ زیاد آسیب نبیند. در عین شکستگی بالا این سنگ دارای شفافیت بالایی است که گاهی برای کیفیت مشاهده از رزین استفاده می شود . این نکته حائز اهمیت است که زمرد بی عیب و نقص نادر است .

انگشتر طلای سفید

انگشتر طلای سفید همراه با یاقوت سرخ

یاقوت سرخ سنگ قیمتی دیگری است که در انگشتر طلا استفاده می شود . رنگ های این سنگ هم مانند سنگ های دیگر متنوع است و شامل بنفش صورتی نارنجی می شود ولی رنگ اصلی این سنگ قرمز است . این سنگ دارای مقاومت بالایی است و به شکل های مختلفی برش داده می شود .

انگشتر طلای سفید
انگشتر طلای سفید

پس معرفی انگشتر ها حالا نوبت به سایز انگشتر است . پیدا کردن سایز مناسب بسیار مهم است .

پیدا کردن اندازه انگشتر طلا

سایز انگشتر باید متناسب انگشت شما باشد به همین دلیل باید از سایز انگشتتان و عوامل موثر بر آن آگاهی داشته باشید . عوامل تاثیر گذار بر اندازه انگشتر : وزن شما ، ورم دست و محیطی که در آن فعالیت می کنید ، است . همیشه سعی کنید انگشتر متناسب را انتخاب کنید زیرا اگر انگشتر بزرگ باشد با کوچک کردن شاید آسیب به انگشتر طلا وارد شود و درصورتی که کوچک باشد باعث آسیب به انگشت شما می شود و برای تغییر سایز علاوه بر احتمال آسیب به انگشتر شما باید متحمل هزینه شوید .

سایز انگشتر طلای سفید
سایز انگشتر طلای سفید

طراحی های انگشتر طلای سفید

انگشتر طلای سفید دارای طراحی خاص و منحصر به فرد هستند که باعث جلوه و زیبایی چشمگیری می شوند . در برخی طراحی ها انگشتر به صورت تک نگین کار می شود که از نظر قیمتی به صرفه تر هستند اما اگر تمایل به نواری بودن طراحی سنگ بر روی انگشتر طلا دارید ، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید . هرچه نوار باریک تر باشد قیمت کمتری دارد و هرچه این نوار پهن تر می شود قیمت آن بالاتر می رود حداکثر این نوار 9 میلی متر است که در آن می توان نگین درشت هم استفاده کنید .

نحوه سفارش انگشتر طلا سفید

در صورتی که شما به دنبال طرح های خاص و چشم نواز هستید می توانید به فروشگاه سایت مراجعه کنید و نمونه کارهای سفارشی انگشتر طلا پلاک طلا دستنبد طلا و … را مشاهده کنید .

مراحل انجام کار :

بعد از مشاوره تلفنی یا ارتباط در شبکه های اجتماعی با مشاوران ما، در مرحله طراحی نمونه کار سفارشی خود را با جستجو در اینترنت یا نمونه کارهای موجود در سایت و اینستاگرام و تلگرام مهرزاد گالری انتخاب نموده و بعد از آن مرحله ساخت محصول توسط همکاران ما آغاز می شود.

ضمنا می توانید سفارش طراحی اختصاصی اسم،حرف،جمله یا شعر و …خودتان را داشته باشد!

طرح نهایی شده بعد از حدود 5 الی 7 اتود طراحی در فاصله زمانی کوتاهی برای تائید نهایی برای شما ارسال می شود.

پس از انتخاب و تایید یکی از طرح ها روند ساخت انگشتر طلا طی خواهد شد.

توجه داشته باشید که حکاکی حرف، تاریخ، شکل، جمله و هر طرح دیگری که مد نظر شماست روی سطح کارها امکان پذیر می باشد.

نحوه ثبت سفارش انگشتر طلا  :

شما به صورت آنلاین مبلغی از فاکتور را به عنوان بیعانه پرداخت کرده تا سفارش شما ثبت و نهایی شود بعد از طراحی و ساخت محصول سفارشی، مبلغ نهایی محاسبه و در هنگام تحویل به صورت تسویه در محل پرداخت می شود. یا شما میتوانید با پشتیبانی مهرزاد گالری در شبکه های اجتماعی ما (اینستاگرام و تلگرام ) یا با شماره گیری شماره ثابت سایت و یا با کلیک (لمس) آیکون چت واتساپ که در پایین سمت راست تصویر، ارتباط برقرار کرده و مراحل ثبت سفارش را به صورت کامل انجام دهید.

درصورتی که تمایل دارید می توانید به پیج اینستاگرام ما هم سری بزنید و از مراحل ساخت سفارشات بازدید کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *