مقالات

آیا شما کوارتز های جذاب را می شناسید ؟

شما هم به دنبال سنگ قیمتی زیبا هستید ؟ سنگی که در عین زیبایی دارای قیمت مناسب باشد؟ آیا فکر می کنید یافتن یک سنگ قیمتی زیبا ، درخشان ، بادوام ، رنگارنگ و همزمان با هزینه مناسب ، اگر غیرممکن نیست ، سخت است؟ خوب ، وقت آن رسیده که دوباره فکر کنید. وقت آن است که به کوارتز فکر کنید!

این سنگ نیمه قیمتی به اندازه یاقوت و الماس گران ، کمیاب و با ارزش نیست.

اما چرا؟ و چه چیزی باعث محبوبیت آن می شود؟ چرا جذابیت حلقه طلا کوارتز ، گوشواره طلا ، پلاک طلا اسم و گردنبند طلا بسیار زیاد است؟

در مقاله هر آنچه در مورد این خانواده باید بدانید آورده ایم ، مواردی شامل : مروری بر سنگ ، تاریخچه آن ، انواع مختلف و دستورالعمل های خرید و همچنین مراقبت.

بررسی اجمالی

کوارتز ماده معدنی با ترکیب شیمیایی سیلیکون و اکسیژن است. این سنگ جذاب ، سخت و بادوام است. گرچه برخی از انواع بلورهای کوارتز از سایر موارد نادرتر هستند ، اما همه آنها در اندازه های بسیار متنوعی موجود هستند. بنابراین جای تعجب نیست که آنها اغلب برای ساخت انواع جواهرات استفاده می شوند. این یک سنگ همه کاره است که به روشهای مختلفی قابل برش است. با ارزش 7 در مقیاس Mohs ، این سنگ کاملاً سخت است اما مراقب باشید ممکن است این سنگ دچار خراش شود.

سیترین
سیترین
آمیتیست
آمیتیست
کوارتز گل رز
کوارتز گل رز

آیا می دانید هند ، همراه با برزیل ، ماداگاسکار و ایالات متحده ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان این سنگ نیمه قیمتی هستند؟

و بهترین قسمت هنوز در راه است.

برخلاف الماس ، کوارتز به راحتی یافت می شود. در حقیقت ، این دومین ماده معدنی موجود در کره زمین است. در تعداد مختلفی از رنگها موجود است و انواع مختلفی از سنگ به نامهای مختلفی خوانده می شوند. بنابراین وقتی می خواهید بدون نیاز به صرف هزینه زیاد ، طیفی از رنگ های متفاوت را استفاده کنید. می دانید کدام سنگ را انتخاب کنید ، نه؟

تاریخچه کوارتز

هر سنگ قیمتی تاریخچه ای منحصر به خود دارد. کوارتز نیز همینطور است.

اعتقاد بر این است که اصطلاح کوارتز از کلمه آلمانی ‘quarz’ گرفته شده است. این ، به نوبه خود ، ریشه در اصطلاحات لهستانی و اسلاوی دارد و به معنای سخت است. احتمالاً به این دلیل است که این سنگ اغلب برای طبقه بندی سنگها به عنوان سخت مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس داستان دیگری ، این نام از کلمه یونانی گرفته شده است ، kruos که به معنی یخ سرد است.

آیا می توانید حدس بزنید چرا؟

بسیاری از فلاسفه یونان معتقد بودند که کوارتز نوعی یخ فوق العاده سرد است. به چند عکس از این سنگ نگاهی بیندازید و متوجه خواهید شد که چرا چنین تصوری از کوارتز در ذهن افراد است . شواهد استفاده از این گوهر به دوران ماقبل تاریخ برمی گردد که از آن برای ساختن ابزار استفاده می شده است. همچنین اغلب در مقبره های اروپایی متعلق به قرون وسطی یافت شده است.

انواع کوارتز

کوارتز خالص که به بلور سنگ نیز معروف است ، ماهیتی بی رنگ و شفاف دارد. با این وجود ، این سنگ در اثر ناخالصی های موجود در آن ، در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود است. در اینجا برخی از انواع محبوب آن ذکر می کنیم.

آمتیست

  • کوارتز با رد آهن دارای رنگی مایل به ارغوانی است و به آمتیست معروف است. این نوع با ارزش ترین شکل این بلور است. اگر در مورد آمتیست اطلاعات زیادی ندارید می توانید این مقاله “خرید پلاک طلا اسم آمتیست “را مطالعه کنید . در آن توضیح کاملی در مورد آمتیست ها داده شده است .
پلاک طلا با آمیتیست
پلاک طلا با آمیتیست

سیترین

  • آیا تا به حال مجذوب رنگ زنده زرد سنگ سیترین شده اید؟! سیترین همچنین از انواع کوارتز است و رنگ آن از زرد کمرنگ تا قرمز قهوه ای متفاوت است. رنگ اولی از دومی نادرتر است. شما میتوانید اطلاعات جامعی را در مورد سیترین در این مقاله “سیترین و نکات مهمی در مورد آن “بخوانید. اطلاعاتی شامل مروری بر سنگ ، تاریخچه آن ، انواع مختلف و دستورالعمل های خرید و همچنین مراقبت.
پلاک طلا سیترین
پلاک طلا سیترین

کوارتز دودی

به نظر شما غیر معمول ترین و در عین حال جذاب ترین رنگی که می توانید یک سنگ قیمتی پیدا کنید کدام رنگ است؟ پاسخ شما این است  ، سیاه! درست است ؟

  •  کوارتز دودی ، یکی دیگر از اعضای خانواده کوارتز ، در طیف رنگ سیاه است. این سنگ را می توانید در رنگ های خاکستری و خاکستری مایل به قهوه ای نیز پیدا کنید. توجه به این نکته مهم است که هر چقدر رنگ این سنگ تیره باشد ، به ندرت مات می شود. گوشواره طلا ، انگشتر طلا  و پلاک طلا اسم کوارتز دودی جذابیت بی نظیری دارند و از این رو در بین دوستداران جواهرات و سنگ های قیمتی  بسیار محبوب هستند.

کوارتز گل رز

  • کوارتز گل رز ظاهری شیری رنگ دارد که از رنگ صورتی روشن و متوسط ​​تا قرمز پر رنگ است. گردنبند طلا ، گوشواره طلا ، انگشتر طلا و پلاک طلا اسم  کوارتز گل رز ، هدیه مناسبی است که می توانید برای یکی از عزیزان انتخاب کنید. در صورتی که پیرامون کوارتز گل رز اطلاعاتی ندارید ما مخواهیم در آینده نزدیک مقاله جامعی در مورد کوارتز گل رز به اشتراک بگذاریم ، ما را دنبال کنید .

این همش نیست!

آمترین

  • آمترین به عنوان ترکیبی بین آمتیست و سیترین ظاهر می شود. دارای چندین طیف رنگی با سایه های بنفش و زرد است. انواع نادر کوارتز مانند کوارتز آبی و پرازیولیت نیز امروزه در بازار موجود است.

سنگ های تولد و سنگ های سالگرد

انواع مختلف این سنگ برای ماه های مختلف سنگ های اصلی تولد محسوب می شود. آمتیست سنگ ماه تولد فوریه میلادی و دی ماه شمسی است. سیترین سنگ متولد ماه نوامبر میلادی و آبان ماه شمسی است. به همین ترتیب ، کوارتز گل سرخ سنگ ماه ژانویه میلادی و خردادماه شمسی محسوب می شود .آمتیست در ششمین و نهمین سالگرد ازدواج یک زن و شوهر هدیه داده می شود. به همین ترتیب ، سیترین نماد 11 یا 13 سال از ازدواج یک زوج خوشبخت است.

پلاک طلا سیترین
پلاک طلا سیترین
پلاک طلا اسم با آمیتیست
پلاک طلا اسم با آمیتیست

چگونه می توان کوارتز واقعی را از جعلی تشخیص داد؟

حتی اگر این سنگ نیمه گرانبها به وفور در دسترس باشد ، اغلب شیشه یا بلورهای دیگر به جای کوارتز فروخته می شوند. به عنوان مثال ، فلوریت بنفش ممکن است به عنوان آمتیست فروخته شود. همچنین می توان آمیتیس را تحت گرما قرار داد تا رنگ آن تغییر کند. سپس به عنوان سیترین فروخته شود.

اما نگران نباشید! روش های ساده ای برای شناسایی سنگ های واقعی و جعلی وجود دارد.

  • کوارتز با حرارت را می توان با نوک تیره و پایه سفید تشخیص داد.
  • یکی دیگر از علائم واضحی که باید در موارد بلورهای رنگ شده به دنبال آن باشید ، تجمع رنگ در ترک ها است.
  • همچنین ممکن است از شیشه به عنوان جایگزین کوارتز استفاده شود. برای اینکه آنها را از هم تشخص دهید ، باید به دنبال حباب در داخل سنگ ها باشید. حباب ها معمولاً در شیشه وجود دارند اما هرگز در بلورهای کوارتز دیده نمی شوند. شیشه در مقایسه با یک سنگ قیمتی واقعی بیشتر دچار خراش می شود.

چگونه جواهرات کوارتز بخریم؟

کوارتز در مقایسه با سایر سنگ های قیمتی ارزان است و از این رو بسیار محبوب است. همچنین در طیف گسترده ای از رنگ ها و اندازه ها موجود است که قابلیت انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد. برای تعیین ارزش این سنگ قیمتی ، باید رنگ ، وضوح و برش آن را در ذهن داشته باشید. بر خلاف سنگهای قیمتی دیگر ، عیار در اینجا نقش زیادی ندارد. زیرا این سنگها در اندازه های کوچک و بزرگ به راحتی در دسترس هستند.

رنگ

  • این سنگ در تمام طیف رنگها موجود است. با این حال ، سنگهای شفاف متداول ترین و در کنار آن کوارتز ابری است. از دیگر رنگ های محبوب می توان به بنفش ، صورتی ، قهوه ای ، خاکستری و سیاه اشاره کرد. برخی از انواع این سنگ نیز چند رنگ به نظر می رسند. وقتی صحبت از رنگ و کوارتز می شود ، هرچه رنگ ها پر رنگ تر باشد ، از ارزش بیشتری نیز برخوردار است.

وضوح

  •  بلورهای کوارتز ممکن است شفاف یا کدر باشند. بلورهای شفاف به نور اجازه عبور بدون مانع را می دهند در حالی که بلورهای کدر ظاهری ابری دارند. بلورهای با بالاترین کیفیت فاقد درز هستند و درخشش دارند. با توجه به موجود بودن ، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما بخواهید کوارتز بی کیفیت را خریداری کنید

برش

  • رنگ های کریستال کوارتز تقریباً یک دست هستند ، بنابراین معمولاً برای به حداکثر رساندن رنگ ، یک برش گرد داده می شود. هنگامی که رنگ در همه جای سنگ به طور ماملا مساوی است ، ممکن است از برشهای دیگر نیز استفاده شود. بلورهای بزرگ کوارتز را می توان به شکل های فانتزی نیز برش داد.

چگونه از جواهرات کوارتز خود مراقبت کنیم؟

جواهرات ساخته شده از این سنگهای زیبا در صورت نگهداری صحیح ، می توانند یک عمر ماندگار شوند. آنچه باید مراقب باشید خراش است. در ادامه چند نکته در مورد نحوه نگهداری جواهرات کوارتز آورده ایم ، با ما باشید.

  • دستبندها ، پلاک طلا اسم  و گوشواره طلا کوارتز خود را با جواهرات دیگر ، به خصوص مواردی که دارای نگین های سخت تری هستند ، نگه ندارید . در یک جعبه پارچه ای واستند های جداگانه نگهداری کنید.
  • هنگام پخت و پز ، تمیز کردن یا انجام هر کار دستی از جواهرات کوارتز استفاده نکنید.
  • یک جواهر فقط وقتی تمیز باشد می تواند بدرخشد. بهترین روش برای تمیز کردن کوارتز خیساندن آن در آب گرم و صابون برای چند دقیقه است. سپس می توانید آلودگی هایی که روی آن جمع شده را با یک مسواک نرم و مویی پاک کنید.
  • از پاک کننده های بخار یا تمیز کننده های اولتراسونیک استفاده نکنید.

در پایان شما همه چیز را در مورد کوارتز می دانید ، حالا چرا آن را به مجموعه جواهرات خود اضافه نمی کنید؟ دفعه بعدی که برای خرید یک جواهر اقدام کردید ، یاقوت یا زمرد گران قیمت را فراموش کنید. در عوض ، یک حلقه طلا کوارتز گل رز یا یک پلاک طلا اسم سیترین انتخاب کنید.

پلاک طلا پلاک طلا کوارتز گل رز
پلاک طلا پلاک طلا کوارتز گل رز
پلاک طلا پلاک طلا کوارتز دودی
پلاک طلا پلاک طلا کوارتز دودی

ما در این مقاله سعی در معرفی کوارتز داشتیم تا شما در هنگام خرید مشکلی نداشته باشید . امیدوار هستیم که توانسته باشیم کمک شایانی به شما کرده باشیم .

شما می توانید برای دیدن طرح های متفاوت و زیبای موارد ذکر شده در این مقاله به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید .

همچنین می توانید برای دیدن مراحل نمونه کارهای ساخته شده و سفارشی به پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18مراجعه کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *