مقالات

انواع زنجیر طلا و انتخاب بهترین

استفاده از زنجیر برای ساخت جواهرات یک روش عالی برای زیبا جلوه دادن آویزها، پلاک طلا اسم ، دستبند طلا و … است . انواع مختلفی از زنجیر در اندازه ها ، سبک ها و اشکال مختلف از انواع روکش فلزی و مینای در بازار موجود است.  لیست زیر  ، لیست جامعی از انواع زنجیر ها است . ما در این مقاله به دنبال معرفی کامل انواع زنجیر ها هستیم تا انتخاب را برای شما در خرید بعدی آسان کنیم . با ما باشید .

انواع زنجیر طلا

زنجیره لنگر

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

نام این زنجیر از زنجیری که برای اتصال لنگر به قایق استفاده می شود گرفته شده است ، زنجیر لنگر یکی از محبوب ترین و کلاسیک ترین نوع زنجیر برای جواهرات است که در بازار  یافت می شود. طرح های متنوع زنجیر لنگر از تخت گرفته تا سبک های متناوب با جهت عمودی یا افقی موجود هست. در سبک های سنتی در وسط هر پیوند یک نوار عمودی دارند. این زنجیر به عنوان یکی از قوی ترین زنجیره های در جواهرات است.

نام طرح های دیگر : زنجیره فیگارچی ، زنجیر لنگر تخت ، زنجیره لنگر گرد ، زنجیره دریایی

زنجیر میله ای

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

ویژگی این نوع زنجیرداشتن پیوندهای میله ای فلزی بلند است که توسط پیوندهای کوچک یا حلقه های پرش به هم متصل می شوند. طرح های متفاوتی از زنجیر میله ای از منحنی ، تزئینی ، کشیده ، توخالی ، پیچ خورده یا جامد ساخته شده است.

نام طرح های دیگر : زنجیر لینکی 

زنجیر توپی

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

زنجیره توپی به دلیل الگوی مهره های گرد یا توپی که با فاصله کمی از یکدیگر جدا شده اند ، به راحتی قابل شناسایی است. این نوع زنجیر مانند کره های فلزی است که با فضای برابر به هم متصل می شوند ، این یکی از معدود انواع زنجیره ای است که از اتصال ناگهانی در آن استفاده شده است. 

نام طرح های دیگر : زنجیره پلین ، زنجیره مهره

زنجیره کتاب

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

زنجیره کتاب را که به دلیل سبک هندسی و سادگی تعریف شده آن می شناسند ، این زنجیر از سیم بزرگ گرد صاف ساخته می شود و سپس به صورت پیوندهای مربع شکل که جعبه یا مکعب های باز هستند ، تشکیل می شود . با ظاهری یکنواخت و کلاسیک ، زنجیره کتاب معروف به سبک براق کلاسیک و جسورانه است.

نام طرح های دیگر : زنجیره جعبه ، زنجیره بریولت ، زنجیره پیوند مربعی ، زنجیره ونیزی

زنجیره جعبه ای

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

این نوع زنجیره به بهترین وجه با پیوندهای مربعی که به هم متصل شده اند که شبیه الگوی جعبه است. از نظر طراحی به محکم بودن شهرت دارد .

زنجیر بیزانس

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

زنجیره بیزانسی به دلیل گره های پیچیده که با پیوندهای خود در هم آمیخته است ، شناخته می شود ، از انواع پیوندهای گرد و بیضی شکل تشکیل شده است. اولین بار در  قرن پنجم با ریشه های باستانی ساخته شده است ، این یک طراحی مناسب برای استفاده به است.

نام طرح های دیگر : زنجیره قفس پرنده ، زنجیره لذت Idiot ، زنجیره بری کینگ

زنجیر کابل

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

این زنجیر یکی از محبوب ترین انواع زنجیر با الگوی پیوندی است که از هر دو پیوند گرد یا بیضی شکل با اندازه برابر تشکیل شده است. در انواع طرح های گردنبند استفاده می شود و می توان آن را به تنهایی یا همراه با آویز جذاب استفاده کرد .

نام طرح های دیگر : زنجیره پیوند ،زنجیره دو پیوند ، زنجیره پیوند موازی

زنجیره مهار

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

زنجیره مهار از زنجیره کابل نشات می گیرد اما تفاوت آن به دلیل پیوندهای پیچ خورده یا منحنی شکل است که باعث می شود در امتداد بدن یا هر سطح صاف باشد، است. با بیشترین تنوع در عرض های استفاده شده در این سبک از زنجیر ، می توانید از چند میلی متر تا چند سانتی متر آن را مشاهده کنید.

زنجیره فیگارو

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

زنجیره فیگارو بیشتر به دلیل متناوب بودن سبک پیوند پهن و کوتاه شناخته می شود. از یک پیوند اندازه بزرگتر استفاده می شود و به دنبال آن 2 تا 5 پیوند کوتاه تر به وجود می آید. که به صورت تناوب تکرار می شوند. این منجر به الگوی جذاب تری با تغییرات سبک جدید نسبت به مبدأ آن ، می شود. نام منحصر به فرد این زنجیر  از ایتالیا گرفته شده است ، جایی که پس از اپرای معروف ایتالیایی “ازدواج فیگارو” نامگذاری شد.

زنجیره 8 شکلی

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

این زنجیره به دلیل پیوندهای بیضی تخت متصل به پیوندهای پیچ خورده کوچکتر به شکل عدد ‘8’ ، در آمده و از این رو زنجیر 8 شکلی نامیده است. در ابتدا به عنوان یک زنجیره کابل شروع می شود و به سرعت به این شکل های منحنی تبدیل می شود. 

زنجیره پلنگ

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

زنجیر پلنگ زنجیره ای مسطح با پیوندهای متناوب است که به تدریج از یکدیگر فاصله دارند. این زنجیر شبیه به یک جاده آسفالته آجری شباهت است .  ، این پیوندها به طور مساوی از یکدیگر فاصله می گیرند و با یک سنجاق به یکدیگر متصل می شوند. سایر سبک ها  با الگوی الماس به شکل لوزی در بازار وجود دارد.

زنجیره پاپ کورن

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

زنجیره پاپ کورن شبیه زنجیر پلنگ است اما به شکل گرد است.  آن را به دور گردن می اندازد ، و با قطعات مهر و موم شده یکسان فلز مسطح ایجاد می کند که مانند یک زنجیره ماری شکل به هم متصل می شود. این اشکال می تواند صاف ، گرد یا مقعر باشد.

زنجیره رولو

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

این نوع زنجیره توسط پیوندهای متناوب گرد یا بیضی شکل است .با ظاهری سنگین و محکم تر ، پیوند ها ممکن است هنگام اتصال از داخل مسطح باشد و ظاهر متمایزی از خود نشان دهد. این یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای دستبندهای جذاب است.

نام طرح های دیگر : زنجیر بلچر ، زنجیره کودک بلچر

زنجیر طناب

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

زنجیره طناب که به ظاهر طناب بافته شده معروف است ، شامل قرارگیری خاص پیوندهای بیضی شکل است که به شکل مارپیچ است. یکی از متنوع ترین و مقاوم ترین انواع زنجیره های جواهرات ، به دلیل استحکام زیاد گزینه خوبی برای استفاده های روزمره  است. شکل پیچ خورده آن از ردیف های بافته شده از پیوندهای فلزی تشکیل شده است که شبیه طناب دو رشته ای است.

نام طرح های دیگر : زنجیره طناب فرانسوی

زنجیره پیوند گرد

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

یک طرح ساده زنجیره ای با پیوندهای باز و گرد که به طور یکنواخت در زاویه قائم و 90 درجه  یکدیگر قرار گرفته اند. این زنجیره را می توانید در انواع پیوند لحیم بسته نیز پیدا کنید.

زنجیر مار

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

این زنجیر شامل پیوندهایی که به صورت یک صفحه فلزی صاف و مواج هستند ، ساخته می شوند ، اینها به یکدیگر متصل می شوند و یک زنجیره انعطاف پذیر ایجاد می کنند. نام آن از طرحی شبیه پوست مار نشأت گرفته است.

نام طرح های دیگر : زنجیره برزیلی ، زنجیره ای شش ضلعی ، زنجیره دور مایل ، زنجیره بافت ستاره ، زنجیره امگا

زنجیره پیوند ونیزی

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

این زنجیر مشابه زنجیره جعبه است ، با این تفاوت که پیوندهای مربع مسطح شده و به هم متصل می شوند تا این زنجیره را تشکیل دهند. این نام گذاری  بیشتر به دلیل تقارن هندسی و سادگی آن است. این یکی از جذاب ترین انواع زنجیره موجود است.

نام طرح های دیگر : زنجیره کتاب ، جعبه زنجیره ای ، زنجیره بریولت ، زنجیره پیوند مربعی

زنجیر گندم

انواع زنجیر طلا
انواع زنجیر طلا

زنجیره گندم که از چهار رشته پیوند بیضی و پیچ خورده ساخته شده است ، بافته شده و بافته ای بی نظیر که چشم نواز است. نام آن از کلمه اسپانیایی ‘espiga’ به معنی گندم ریشه گرفته است. این یکی از منحصر به فردترین انواع زنجیر موجود در بازار است.

نام طرح های دیگر : زنجیره اسپپی ، زنجیره اسپیگا ، زنجیره جو

این 18 نوع زنجیر طلا قابل استفاده در گردنبند طلا و دستبند طلا است . شما می توانید با انتخاب مدل مورد نظر آن را در قالب گردنبند طلا همراه با آویز یا دستبند طلا سفارش دهید .

برای دیدن مدل های متفاوت سفارش های انجام شده میتوانید به فروشگاه سایت مهرزاد گالری بروید و یا از پیج اینستاگرامmehrzadgallery_18  دیدن کنید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *